Voiko opiskella samaan aikaan amk:ssa ja yliopistossa? Kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tahtoo amkkiin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tahtoo amkkiin

Vieras
Suunnittelin tässä vähän toista alaa. Saan kandin paperit ulos ensi syksyyn mennessä ja ajattelin hakea ammattikorkeaan, koska tahtoisin myös jonkun "normaalin", suorittavan tason ammatin alalta, joka työllistää hyvin.

Opiskelen nyt kemiaa ja biokemiaa ja tuleva työ on luultavasti enemmän tai vähemmän tutkijan hommaa. Tahtoisin ohelle muutakin työtä. Onkohan mahdollista suorittaa amk-tutkinto maisteriopintojen ohessa? Tai siis tottakai se onnistuu lainsäädännöllisesti, mutta riittääkö jaksaminen. Yliopistossahan ei juuri läsnäolopakkoa ole, mutta amk:ssa kuulemma olisi.

Onko kukaan tehnyt näin, kokemuksia? Ja olisi myös mukava jos ammattikorkeassa opiskelevat viitsisivät hieman valottaa päivärytmiään ja kertoa hieman läsnäolovelvollisuudesta ja muista käytännön seikoista.

Kiitos

Meillä ei ole amk:ssa läsnäolopakkoa kun kielissä, jos tunnilla tehdään joku tehtävä jossa on läsnäolopakko niin siitä ilmoitetaan erikseen.
Mun päiväni on tällä hetkellä ns. olemattomia hyväkslukujen takia, joten oikein kunnon rytmistä en osaa kertoa.

Eka vuosi AMK:ssa oli tiivis, mutta sitten meni ihan lällyksi. Koulua oli tokana vuonna ehkä 1-4 päivänä viikossa 2-6 tuntia tms. Kai sitä ohjelmaa voi hiukan mukauttaa. Itse valmistuin miltei 2 vuotta sitten ja jotkut kurssitoverit tahkoavat edelleen tutkintoaan valmiiksi.

Riippuu alasta, kuinka suurella osalla kursseista on läsnäolopakko. Mä opiskelen laboratorioanalyytikoksi ja meillä suurimmalla osalla kursseista ei ole läsnäolopakkoa, kun taas esimerkiksi sairaanhoitajilla suurimmalla osalla kursseista on läsnäolopakko.

Mun kokemuksen mukaan ainakin eka puoli vuotta AMK:ssa on ihan diipadaapaa. :D

Mitä alaa sä ajattelit?

Jaa, en ole vielä edes kunnolla ottanut selvää, mitä kaikkea on tarjolla. Fysioterapia on yksi mahdollinen. Joku sellainen, jota yliopisto ei tarjoa (muuten ei järkeä lähteä) ja josta valmistuu johonkin "oikeaan" ammattiin. Ammatti pahan päivän varalle ja jos nyt minusta ei huippututkijaa satukaan tulemaan ja kyllästyn koko kemiaan.

Aikaisemmin oli näitä jotka opiskeli kerralla 4x maisteriksi. Onnistuu se edelleen, mutta voi ottaa vaan yhden paikan vastaan / vuosi. Ihan sama valmistuuko yhdestäkään niistä ikinä.

[QUOTE="vieras";22561717]Riippuu alasta, kuinka suurella osalla kursseista on läsnäolopakko. Mä opiskelen laboratorioanalyytikoksi ja meillä suurimmalla osalla kursseista ei ole läsnäolopakkoa, kun taas esimerkiksi sairaanhoitajilla suurimmalla osalla kursseista on läsnäolopakko.

Mun kokemuksen mukaan ainakin eka puoli vuotta AMK:ssa on ihan diipadaapaa. :D[/QUOTE]

Mä oon jo valmis laboratorioanalyytikko, vuoden päästä valmis kemisti. Labra-analyytikon opinnoissa oli kyllä 2. ja 3. vuonna paljon läsnäoloa. Labroissa oli pakko olla paikalla ainakin 3 päivänä viikossa, useimmiten 08-16. teorioista pystyy kyllä oleen kaikki vaikka pois, kunhan tentin läpäsee.

Uusimmat

Yhteistyössä