Voiko oman lapsen ristiäisiin mennä mustissa?

  • Viestiketjun aloittaja "miuks"
  • Ensimmäinen viesti
"miuks"
LBD on maailman monikäyttöisin asu, mutta meneekö tässä raja? Kaapissa ei ole lyhyitä (siis alle nilkkapitusia) mekkoja kuin mustana, jollen sitten mene jossain rantsukoltussa :D

Oletteko siis nähneet ristiäisissä mustia mekkoja?
 
Mulla oli musta kotelomekko oman lapsen ristiäisissä. Halusin jonkun ajattoman (piti siis ostaa, kun ei ollu sopivaa) ja talvella oli vähän niukasti tarjontaa, mutta hyvin ne juhlat meni silläkin mekolla :)
 
"aapee"
Jeps. Talvella varmaan muutenkin olisikin ihan ookoo, mutta elokuussa voipi olla vähän toinen juttu :/ En ehkä uskalla.... Ei olisi rahaa satsata yhtä kertaa varten.
 
No miksei muka?
Miksi mies voi kuitenkin edustaa aina mustassa puvussa? Minulla oli tyttöni ristiäisissä musta mekko, eikä se tuntunut yhtään tökeröltä. Musta on muutenkin juhlavaatteeni väri. Väkisinkö sitä pitää hankkia trikoorytky kukkamekko Henkkamaukasta jos kaapissa odottaa polvipituinen silkkinen oikea juhla-asu, väriltään vaan musta?
 
-75
Voi kai jos mekko on juhlava. Mutta laittaisin kyllä siihen jotain värikästä mukaan asusteeksi, huivi, bolero, kengät, korut... Itse en kyllä laittaisi mustaa, mutta mulla ei muutenkaan ole kaapissa mustia vaatteita oikeastaan yhtään, tykkään väreistä.
 
"vieras"
Minä olin mustissa, ei tullut edes mieleen, etten voisi. Siinä vaiheessa oli vielä raskauskiloja aika paljon, mutta kaapissa oli yksi juhlava asu, joka istui päälle. Ei tosiaan tullut mieleen lähteä ostamaan yhtä käyttökertaa varten juhlavaatteita, kun odotettavissa oli, että kiloja lähtee vielä rutkasti, kuten kävikin.

Toisekseen tuossa vaiheessa oli aika paljon muutakin mietittävää kuin vaatekaupassa juokseminen. Vauva oli allerginen (selvisi myöhemmin), nukkui huonosti, itki paljon ja vaati jatkuvaa kanniskelua. Synnytyksen ja ristiäisten välissä olin potenut kohtutulehduksen, lapsi joutunut useaksi päiväksi sairaalaan ja muita kertoja tutkimuksisssa, podettu koko porukka yksi flunssa ja mies vielä vatsataudin.

Jos jotakuta olisi häirinnyt minun vaatteideni väri, olisi saanut saman tien lähteä ovesta ulos.
 

Yhteistyössä