T
tahtomattaan velkaantunut
Vieras
Äitini otti lainan nimiini kun oli 18-vuotias. No, ulosottoonhan tuo meni ja luottotiedot siinä samalla. Äitini on pahoissa veloissa ja vakavasti masentunut. Nyt olen ensi vuoden puolella saamassa luottotietoni vihdoin ja viimein takaisin ja mietinkin voisinko vaihtaa henkilötunnukseni, jottei näin pääse käymään uudelleen?
Ja toinen asiaan liittyvä kysymys samalla! Meinattiin miehen kanssa mennä salaa maistraatissa naimisiin vielä tämän vuoden puolella. Jos mennään naimisiin jakautuvatko velat? Siis kun mulla on tuota äitini velkaa maksamatta vuoden loppuun. Onko mieskin sitten siitä vastuussa (en siis haluaisi häntä siihen sotkea vaikka on kyllä ihan tietoinen asiasta).
Ja toinen asiaan liittyvä kysymys samalla! Meinattiin miehen kanssa mennä salaa maistraatissa naimisiin vielä tämän vuoden puolella. Jos mennään naimisiin jakautuvatko velat? Siis kun mulla on tuota äitini velkaa maksamatta vuoden loppuun. Onko mieskin sitten siitä vastuussa (en siis haluaisi häntä siihen sotkea vaikka on kyllä ihan tietoinen asiasta).