voiko olla sydanvikaa?

mulla on tosi harvoin, ehka 2-4 krt/vuodessa kipuja vasemmalla puolella rintaa, rinnan hja rintakehan valissa seka keskella vas. rintaa. joskus kipu on viiltavaa ja henki salpautuu. sita kestaa vain 15-20 min.

toisinaan kipua tuntuu vain hengittaessa tai kun liikutan vasenta katta, mutta koko paivan tai joskus seuraavana paivanakin tuntuu jaytavaa jomotusta niinkun joku puristais rintaa koko ajan.

kavin saunassa kun kuvittelin etta on lihaskipua mutta en tajua mista se olis yhtakkia tullu. nyt kipu tuntuu vain kun vetaa henkea tai kun liikutan vasenta katta. ?mita ihmetta tama on?

tt ei kirj
Alkuperäinen kirjoittaja Tähtisumu:
mulla on tosi harvoin, ehka 2-4 krt/vuodessa kipuja vasemmalla puolella rintaa, rinnan hja rintakehan valissa seka keskella vas. rintaa. joskus kipu on viiltavaa ja henki salpautuu. sita kestaa vain 15-20 min.

toisinaan kipua tuntuu vain hengittaessa tai kun liikutan vasenta katta, mutta koko paivan tai joskus seuraavana paivanakin tuntuu jaytavaa jomotusta niinkun joku puristais rintaa koko ajan.

kavin saunassa kun kuvittelin etta on lihaskipua mutta en tajua mista se olis yhtakkia tullu. nyt kipu tuntuu vain kun vetaa henkea tai kun liikutan vasenta katta. ?mita ihmetta tama on?
Luulisin, että hartiassa vaan lukko, koitas saada mies hieromaan sitä kunnolla, niskaa siis ;D niin vois auttaa. Usein tuollainen kipu on peräisin lukosta, joka välillä viiltää...

vieras
Oon kuullut että jos on joku paikka jumissa siinä hartioiden/rinnan alueella (en nyt tarkkaan muista ) , voi kipu tuntua sydämen kohdilla ja sitä herkästi säikähdetään sydänkohtaukseksi. Jos asia sinua vaivaa ja haluat selvyyden niin varaa aika lääkäriin ja pyydä selvittämään kivun aiheuttajan

tt ei kirj
Alkuperäinen kirjoittaja ahma:
Et kai tosissasi silti ota mitä täällä sanotaan? Meinaan, jos mä miettisin tommosta, niin kysyisin sitä joltain joka vastaa viran puolesta... :attn:
Niin, ja se sinun mielipiteesi on todennäköisempää kun muiden? Perustele.

Miksi sinun mielipide on parempi? Nuo eivät ole sydänkohtauksen oireita.

Alkuperäinen kirjoittaja tt ei kirj:
Alkuperäinen kirjoittaja ahma:
Et kai tosissasi silti ota mitä täällä sanotaan? Meinaan, jos mä miettisin tommosta, niin kysyisin sitä joltain joka vastaa viran puolesta... :attn:
Niin, ja se sinun mielipiteesi on todennäköisempää kun muiden? Perustele.

Miksi sinun mielipide on parempi? Nuo eivät ole sydänkohtauksen oireita.
Mitä tämä nyt oli olevinaan? Ai että nykyisin mielipide mikä hyvänsä on yhtä hyvä, eikä keskustelupalstalle sovi edes kirjoittaa, että älä kysy täällä sillä mielellä että tyydyt saamaasi vastaukseen vaan mene lääkäriin?!

Eläköön kansandemokratia?!

elvytetty
Rintakipu puristaa kekesltä rintaa tai vasemmassa kämmensyrjässä, kädessä tuntuu, leukaperissä, voi myös närästää vain. Kammiovärinässä ei kerkeä mitään tuntea.

anteeksi nyt Tähtisumu, mutta tämän perusteella et voi sanoa TIETÄVÄSI muuta, kuin muutaman ihmisen oletettavasti henkilökohtaisiin käsityksiin tai kokemuksiin perustuvan mielipiteen. Jos kokemus on ollut pelottava, täältä saat justiinsa miellyttäviä vastauksia. Kukaan meistä ei kuitenkaan tule ottamaan vastuuta, jos oireesi olisikin vaatinut lääkärin huomiota. Siksi niitä on niin helppo laukoa.

Sh
Peesi ehdottomasti ahmalle!! Mene hyvä Tähtisumu sinne lääkäriin äläkä tukeudu pelkästään maallikoiden kokemuksiin/näkemyksiin. Niitä on niin monta kuin on sanojaakin. Vain lääkäri osaa sanoa sulle asian oikean laidan ja sun tilanteesi.

Yhteistyössä