Voiko olla oireita yli viikko ennen menkkojen alkua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Iida85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Iida85

Uusi jäsen
25.06.2008
3
0
1
Heippa!!

Toivottavasti joku lukee tän.. =) Mulla siis ollut nyt muutaman päivän tooosi ällöttävä olo, pariin kertaan oon käyny jo pöntöllä kattelemas että tuleeko jotain ylös mutta ei.. Alavatsaa vihloo tosi lujaa välillä ja varsinkin äkkinäiset liikkeet ottaa kipeetä, esim aivastaessa ja noustessa.. Ja pissahätä muka kokoajan =) Lämpö noussut jo lähelle 37. Koko ajan pitäis syödä jotain mutta jos syö niin ällöttää =) Kp nyt noin 21. Yleensä kierto tosi säännöllinen, 28-29. Eli voiko nää olla jo merkkejä alkavasta raskaudesta? Toivottavasti =)

Heippa!
mikäänhän ei koskaan ole varmaa mutta....

Minä oon nyt rv5+2, eli viime menkat oli 19.5...ollut jo reilu 2viikkoo rinnat arat ja nukkunu älyttömän paljon, vessas käynti tiheenty ja alko myöhemmin "nyppii masusta". nyt on nälkä:D ..pari viikkoo sit tein ekan testin: negat., vähä ennen menkkojen tavanomaista alkuu negat. ja muutama päivä ku oli ollu menkat myöhässä niin testi oli positiivinen.

oireet voi toki johtua alkavista menkoista (millaiset oireesi yleensä on?).

Siis periaatteessahan herkkä nainen voi tuntea oireita heti, kun alkio kiinnittyy kohtuun ja elimistössä siis alkaa olla raskaushormonia. Itselläni alkoi juiliminen masussa n. viikko ennen haamua, eli suunnilleen kiinnittymisen aikoihin. Pari päivää ennen haamua alkoi armoton väsymys, pahoinvointia oli oikeastaan ekan kerran vasta tänään (olisinkohan jotain 5+5 tai 5+6)

Ekaksi onnea molemmille tosi paljon =)

Ei nää kivut kyllä voi menkoista johtua koska niihin on reilu viikko vielä aikaa ja ei oo ikinä tälläsiä kipuja ees ollu.. Menkkakivun kyllä tunnistan =) Mun laskujen mukaan ovulaatio olis tapahtunu viime torstaina ja sillon tunsinki jotain ovulaation tynkää että toivottavasti nyt olis tärpänny.. Väsyttää koko ajan vaikka viime yönäki vedin 12h putkeen, mitä ny yöllä pitäny vessas käydä.. Nyt vihloo taas aika kivasti että hyvä ku pystyi tähän äsken kävellä, ja on aika turvonnu olo..

Ite oksensin ensimmäisen IVF:n jälkeen viikko alkion siirrosta. Silloin oli kylläkin kaksoset kyydissä, mutta joka tapauksessa aina on ollut selvät oireet jo hyvissä ajoin enne testauspäivää.

Mulla alkoi kans oireet jo todella aikasessa vaiheessa. Mies ei meinannut uskoa kun olin jo aivan varma siitä että oon raskaana (olin kyllä pari kertaa ollut väärässä aikaisemmin kun menkat oli myöhässä, mutta tällä kertaa alkoi jo paljon ennen kuin menkkojen ois pitänyt tulla ja oireet oli ihan erilaiset)

Viimeinen viikko ennen odotettuja menkkoja oli tuskaisaa kun ei ois millään enää jaksanut ottaa testin tekemistä :)

Lopulta tein testin jo pari päivää ennen menkkojen oletettua alkamispäivää ja tuli kuin tulikin PLUSSA!! Hormoonia oli siis jo niin paljon että oireet olivat olleet vahvat ja plussakin tuli tosi ajoissa.

Kyllä noi sun oireilut kuulostaa tosi lupaavilta! Vauva-taika-pölyä ja odotuksen iloa sinne!! =) =)

En oo paljon ehtiny koneelle mutta siis kiitos ku ootte jaksanu vastailla =) Nyt oireet on vähentyny jonki verran, ei siis oo enää niin selkeitä mut nyt on sit alkanu rintoja "kutittaa".. Ja nyt on tosi ällö olo taas, viikonloppu meni niin ettei ollu mitään.. Loppuviikkoon pitäis jaksaa odottaa ja sitte vaan testailemaan =) Toivotaan parasta :heart:

Yhteistyössä