Voiko olla normaalia painon tasaantumista, että 2-3kk ikäisen vauvan paino nousee kuukaudessa vain 300g?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vvvbb
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vvvbb

Vieras
Syntyessään 3.9kg ja siitä eteenpäin meni vielä 2kk neuvolassakin painon suhteen +2 käyrillä eli oli hyvin painoa tullut.
Nyt kuitenkin 3kk neuvolassa yhtäkkiä painoa oli tullut kuukaudessa vain 300g ja paino näin ollen tipahti keskikäyrän tuntumaan (5.8kg).
Onko ihan normaalia painon tasaantumista teidän mielestä vai merkki liian vähäisestä maidonsaannista??

Pituutta oli kuitenkin tullut ihan hyvää tahtia ja pituuden suhteen menee edelleen keskikäyrällä kuten syntymästä lähtien.

normaalia on... itse asiassa toi 300g kuussa on aika hyvä painonnousu jopa eikä mikään "vain 300g"..:D
muistaakseni jonkin sortin minimiksi meidän terkka sanoi 170g tuon ikäiselle (eikä sekään vissiin mikään ehdoton minimi ole, jos vauva muuten voi hyvin...mutta että jos on paljon sen alle pari kk putkeen, ni sit aletaan miettimään, että mikä vois olla tähän syynä...)

normaalia on... itse asiassa toi 300g kuussa on aika hyvä painonnousu jopa eikä mikään "vain 300g"..:D
muistaakseni jonkin sortin minimiksi meidän terkka sanoi 170g tuon ikäiselle (eikä sekään vissiin mikään ehdoton minimi ole, jos vauva muuten voi hyvin...mutta että jos on paljon sen alle pari kk putkeen, ni sit aletaan miettimään, että mikä vois olla tähän syynä...)

Mä luulin että tuon verran pitäisi viikossa tulla painoa tän ikäiselle, siis joku 150-200g.. Ainakin meillä tullut ekat 2kk.

170g tulis nousta viikossa ihan pieneltä.

Mä oon kanssa kuullut, että ekat kuukaudet pitäis painoa tulla 150g-200g viikossa.
Meidän kuopuksella tuli painoa 100-300g kuukaudessa kun oli 2-6kk, enemmän käytiin neuvolassa punnitsemassa. Ottikin sitten kunnon kirin painossa, oli syntyessään n.3kg ja nyt 1,5v on 12,8kg.

Kyllä ne ois enempi siihen neuvolassa kiinnittäneet huomiota jos olis huolta, ole siis itsekin huoleti.