Voiko olla menkat vai jotakin muuta..

Minulla todettiin tm viikolla 11+ jotain. Sain kohdun tyhjennykseen lääkkeet joista niin hirveät vuodot, sen takia kaavintaan seuraavana päivänä.
Kaavinta tehtiin 28.8 jonka jälkeen vuoto loppui 2.9 ja alkoi taas "tuhrua" tulla 14.9 joka loppui 21.9(toivottavasti). Ei lämpö, hajua eikä kipuja.. olen soitellut lääkäriin mutta ei tarvitse kuulema olla huolissaan jos ei edellä mainittuja oireita ja vuoto niukkaa. Eli onko jollain tullut kaavinnan jälk. näin nopeasti menkat, silloin kierto vain´n.17pv.
 
Mikä sun normaalikierto on? Tuo ei kuulemma niinkään riipu siitä ajasta ja siitä, kuinka paksuksi limakalvo ehtii, vaan siitä, miten hormonitoiminta käynnistyy. Jos sulla on hormonitoiminta käynnistynyt siihen suuntaan jo ennen kaavintaa?

Mulla oli kaavinnan jälkeen itselleni normaali 28 vrk, kun menkat tuli. Siis kaavintapäivästä laskettuna. Tuhruttelin kyllä pitkään kaavinnan jälkeenkin, mutta noista menkoista ei ollut epäselvyyttä, mitä se oli (ikinä tullut niin voimakkaita menkkoja.. :xmas: ).
 
28pv normaali kierto. Tuota ajattelin itsekkin, mutta kun kyselin sairaalasta niin pitivät aika ihmeenä jos jo menkat..tosin eriäviä lausuntoja tuli eri ihmisiltä..toinen sanoi että on madollista että on menkat.
Toivottavasti oli menkat että pääsee ovista odotteleman. :p ja ens vkl:na ois kp28 kaavinnasta, eli jos sitten tulee kunnon menkat niin mukavaa sekin, sitten ainakin tietää että kroppa palautunut ennalleen. Olen ravannut ennätys määrän vessassa tarkistamassa vuodon määrää ja hajua :LOL: , nyt se saa loppua!!!
 
mulla oli spontaani keskenmeno rv 10. Jatkotoimenpiteitä ei tarvittu vaan viime viikolla tsekattiin raskaushormoni joka oli vaan 20. Mutta sellasta ruskeeta oli viime viikolla ja sitten se loppu ja ny ei siteeseen tuu oikeestaan yhtään mitään, mutta kun välillä tulee sellasta hyvin vaaleen punasta limamaista ku pyyhkäsee. Ja mulla oli km 1.9. Tää varmaan jatkuu ikuisuuden. Menkoista oon jostaa lukenut täältä jostaa osiosta että jollekin tullut TOSI nopeesti km:n jälkeen...ite en tiiä mitä menossa kunhan olis vaan ny hormoonit oikeilla tasoilla pikasesti.
 
Mä varmaan soittaisin kaavinnan tehneelle lääkärille ja kysyisin. Niin tein silloinkin, kun itsellä ei alkanut parantuminen sujua kerrotun mukaisesti. Kyllä mäkin pitkään vuosin tuon palasen takia, mut mulla oli kyllä kovat kivutkin (kun kohtu yritti ja yritti supistaa sitä palaa ulos). Sit kun se vika ripe oli tullut ulos, punainen vuoto loppui muistaakseni melkein muutaman tunnin sisään, ruskeeta tuhrua tuli sit vielä jonkun aikaa... 28 päivää mulla oli tuo kierto ja siinä välissä ehti olla täysin vuotamattomiakin päiviä, mut en tosin muista montako...

Mut siis mä varmaan soittaisin sille lekurille ja kysyisin. :)
 
Olen soittanut useammin kuin kerran kys. sairaalaan. Huomenna aamusta menen tarkistamaan tilanteen. Ilmoittelen olinko aiheesta huolissani.
Toivon parasta ja pelkään pahinta. Lohdutan itseäni sillä että ei muita oireita tulehduksesta ja vuoto on tosi niukkaa!!! Aikansa kun ajattelee ja lukee kaikkea niin johan nipistelee vatsassa..
Tuliko sinulla Kärppänä heinälatoon vuotoa suunnillen koko 28pv muutamaa vuotamatonta päivää lukuunottamatta?
 
Nyt on ultrattu ja syytä vuodolle ei löytynyt..paikat näytti olevan kunnossa ja ovulaatio tapahtumassa lähipäivinä eli ei menkat. Nyt vaan odotella jatkuuko vuoto menkkojen jälkeen.
Vuoto kyllä lisäänty tutkimuksen jälkeen.. :(
 
Mä en enää muista... :snotty: Väittäisin, että ainakin viikon ehdin olla ilman mitään suojaa, mut mulla suurin vuoto lakkasi siihen, kun se vuoto yltyi sen gynen tarkistuksen jälkeen. Siis sen jälkeen tuli se vika klöntsä ulos ja sit lakkas punainen hyvin nopeasti. Mut sitä ruskeeta tuli tuhruna hiukan aina välillä hyvin pitkään senkin jälkeen. ...mutta en muista kuinka pitkään. :snotty: Mulla oli kp 27 gynen jälkitarkastus ja siitä mulla ois muistikuva, et varmaan viikon ehdin olla kokonaan vuotamatta ennen (tai sit vaan päiviä. En siis yhtään muista..). Muistan vaan, et niihin menkkoihin asti tuntui, et jatkuvasti piti käyttää edes pientä pikkuhousunsuojaa, kun koskaan ei voinut olla varma. =)
 
Samalla tavalla toivottavasti menee mulla.. mulla tais olla kaavinnasta 25pv ja eilen ultran jälkeen tuli vuotoa enemmän, mut nyt tuntuis rauhoittuneen.
Kutkuttava ajatus on että ovis ois lähipäivinä... :) uskaltaisko testata tärppiä vai odotella ne yhdet kuukautiset. Ehkä olis parempi pelata varman päälle ja odotella. :/
 
:headwall: onkohan nää jo menkat?mulla oli siis km 1.9 ja ihan itsekseen on tullut ulos. Ja raskaushormoonit oli jo 20 tuol toista viikkoa sitten. Välillä oli sitä ruskeaa tuhrua..sitten alko limamainen vaal.punainen ja ihan sillo tuli "ulos" paperille kun "isolla asialla" vessassa. Nyt aamulla riehuin tavaroiden siirtelyn kanss ja ku menin vessaan tuli tummempaa verta ja menkkamainen olo. Ei vuoda kunnolla vielä siteeseen.....mitä ihmettä tää on?VOIKO JO tulla noi menkat???????Mä en jaksa :'(
 
...siis mä en oottanut niitä vielä. Vai johtuuko että siellä oli viel pientä kohdussa joka vaan nyt tuli pikku vuotona ulkos?oli seassa yksi pienen pieni hyytymä. Entä kohtutulehduksen merkit?
mutta eiks niin oo että hormoonit jos nollassa menkat alkaa?Ja ku mul niin alhanen se hormonitaso oli jo toista viikkoa sitten, että oishan se voinu kroppa jo alkaa "parantua".......mut että näin äkkiä tulisi menkat niin en kyl tajua....vaikka luinkin tosiaan että sikanopeesti tulee toisille mutta puhuttiin aina kaavinnasta...mul siis ihan spontaani km. Kiitos vastauksista etukäteen! :flower:
 
Hei härkä-68 ja :hug: tapahtuneesta. Ollaan aika samanlaisessa tilanteessa. Mä ymmärsin että aika ihme olisi jos noin nopeasti tulisi menkat, mut tiedä sitten!!

Mulla ei vuoto sitten loppunut vaik välillä siltä näytti. Nyt vielä lisäksi kipuilee alavatsa, mietin että voisko olla sitten oviskipuja, vaikka ennen tunsin vain pienen vihlaisun niin voisko olla nyt tuntemus muuttunut kivuksi. Huomenna pitäis tulla "pöpönäytteen" tulos.
Miten muilla todettu tulehdus, onko näkynyt ultrassa?

 
:hug: . Kävin tuolla muilla sivuistoilla vähän selailemassa ja nää tarttu mun mukaan. Eli raskaushormoonia jos on vähän veressä (jollakin oli 48) niin hänellä oli menkat tullut. Toinen oli että voi olla ovista vaikka ns. km jälkivuotoa ja hormooneja kropassa. Kaavintaa ei tehdä jos hcg-arvo jotaa 35 (jos muistin oikein) ja kaikenkukkuraksi jollakulla ON tullut menkat viikon päästä km:stä!!!!Näitä tässä olen miettinyt ja kyl kait mulla tosiaan voi olla menkat!Mulla oli oviskipuilua (luulin kohtutulehdukseksi yms, ja kävin otattamassa crp joka oli alle 8 kuitenkin) toissa viikolla ,silloin oli niukkaa ruskeahkoa vuotoa. Sitten tosiaan oli nuo limamaiset vuodot mut Ei just mitään siteeseen!sit taas pari vrk taukoa ja ny kunnon verta ku pyyhin ja vuotaa jo vähän siteeseen!Sieltä tuli ihan pikkuriikkiset "vanhat räpäleet"pois äsken siteeseen. Mietin tos että mul kyl raskaushormoni jotaa 10 nyt, teen huomenna raskaustestin varoiksi ja toivotaan että tosiaan nega!
Joo mulla oli kanssa vihlasuja ja sitten pientä kipua. Ei koko aikaa mut nyt on ollu vähän särkyä alamahassa. En nyt seinille hyppäisi vielä vaan JOSPA olisi tosiaan ne menkat eli olisin voiton puolella jo. Ihan kummallista ollu tosiaan nää viikot..välillä vuotaa ja välillä ei. Välillä vihloo ja välillä ei..ota nyt selvää sitten. Eli erillaisia juttuja löytyy ja tosiaan hurjinta oli lukea siitä kun yhellä oli tullu menkat viikossa km:stä!!!
 
Kyllä täällä kohta :'( . Vuoto vaan lisääntyy ja kättäriltä neuvotaan vain odottamaan ja seuraamaan tilannetta. Alkuviikosta sinne jos vuoto ei ala vähenemään. Kysyin myös mitä testejä ottivat..vastaus oli KLAMYDIAnäyte ainoastaan!!!!!???? :kieh: Eiväthän ne voi tietää millaista elämää elämme ja vaikka molemmilla olisi irtosuhteita, mutta olisi voinut vaikka kysyä että pidänkö mahdollisena että vois olla joku tauti. Eiköhän vaivat liity kaavintaan!! Mulla ei pitäis edes olla enään kohdussa mitään kun kaavinnan jälkeen utrattu ja nyt tällä viikolla. Nyt ei veri ole mitään vanhaa verta vain tuoretta ja kirkasta, lukuunottamatta pienenpieniä hyytymiä mitä välillä tulee. :'( :'( :'( Hajoaa pää ja alkaa pelottamaan!!!
 
:( jo on meininkiä! eikö muuta kuin klamydia?Onko sull otettu raskaushormoonia kertaakaan tai tulehdusarvoja?Laittele viestiä kuin homma etenee!Alko kiinnostaa todella. Mulla loppu melkein kaikki vuoto just edellisestä torstain viestistä!!nyt ei pikkuhousun suojaakaan ja 4 vrk menossa. En silti tajua miksi tuli niin kirkasta sillo yksi pv ja ne palaset. Saas nähä kuin mulla etenee asiat. Sulle iso :hug:
 

Yhteistyössä