voiko olla menemättä kummilapsen rippijuhlaan?

Alkuperäinen kirjoittaja onni löytyy arjesta:
Alkuperäinen kirjoittaja VastarannanKiiski:
En menisi. Enkä usko sen olevan tärkeää edes kummitytöllesi. Hänhän ei edes tunne sinua. Olet vieras ihminen hänelle.
Näin minäkin sen ajattelin.. Sinänsä ikävää, kun eihän se ole alunperin ollut lapsen ajatus, ettei yhteyttä pidä. Nillä vanhemmilla kun on myös velvollisuuksia kummia kohtaan..
Toisiin kummilapsiin on todella lämpimät välit ja heidän rippijuhlistaan ei mua saisi pidettyä pois! Yhteyttä pidetty puolin jos toisin.
Miksi olisi kummilapselle niin tärkeää nähdä ventovieras ihminen? Olen perheeseen pitänyt yhteyttä, valitettavasti se vaan on ollut yksipuolista..
Voiko ylipäätään luoda välejä nyt, kun lasta ei ole nähnyt seitsemään vuoteen ja luulenpa ettei meno muuksi muutu rippijuhlien jälkeenkään..

Samaa mieltä, en menisi minäkään.

Tsemppaat ja menet kirkkoon vaikkei huvittaisi. Lapsen vuoksi, ei vanhempien. Mulla ei ollut rippijuhlissa kummeja eikä isääkään. Pahalta tuntuu vieläkin muistella.

Minä en varmaankaan menis jos ei muutenkaan oltais oltu tekemisissä, vaan ilmoittaisin kuitenkin etukäteen tekstarilla etten valitettavasti pääse (niin eivät turhaan jännittäisi tulenko paikalle vai en) ja muistaisin kuitenkin lähettämällä sen parikymppiä tai kaulakorun.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja Heinämamma:
Olen yhden "kusipään" lapsen kummi ja hänen äitinsä teki mun elämästä vaikean useaksi vuodeksi niin en aio aikanaan mennä lapsen rippijuhliin.

ja lapsihan on syypää siihen, että olet kummi... ? Ette hyvät ihmiset suostu kummiksi!!!!! Onko muka niin vaikeaa kieltäytyä, jos ei pysty tehtäviään hoitamaan! Vai onko hienoa sanoa kuinka monta kummilasta on ja kehuskella sillä.

Juu, ei ole tarve kehuskella kummilasten määrällä. Ukkokin on samaisen lapsen kummi se voi samalla tuurata myös mua..
Ukko kans sanoo samaa että lapsi on syytön.. :ashamed:

Yhteistyössä