voiko olla mahdolllista, laskettuaika siirtyis kuukaudella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja viekku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

viekku

Vieras
mietin vaan et mitenkä sitte testissä näky + heti kun menkat möhässä. ja tuon uuden lasketun ajan mukaan laps ei olis ees sillo vielä saanu alkuansa ku jo testi näytti plussaa..

ja tää aika siirty sikiön koon perusteella..

jos joku taus niin voisko sanoa kommenttinsa,.

Mun äidille väitettiin aikanaan ultrassa, kun mua odotti, että syntyy vasta heinäkuussa. Laskettu oli menkkojen perusteella 2.6. Meikä änkes pihalle1.6. Tosin tästä jo 31v, mutta on näitä silti sattunu.

Siis LA siirtyy kk eteenpäin. Ja testi näyttänyt kuitenkin plus niin, että La olisi ollut oikea?
Miten tuossa ei ihmetelty, että sikiö olisi kk pienempi, koska eihän se testi voi näyttää positiivista, jos et ole ollut vielä silloin raskaana, kuin vasta seuraavassa kuussa.

Mä tein testin myös heti kun menkkojen piti alkaa ja silti la siirtyi 11 pvä eteenpäin. Raskauskiekosta kun katsoo että mille päivälle siinä tapauksessa hedelmöitys tapahtui niin eipä ole mahdollista:D. Mutta ultrassahan ne katsoo iän koon mukaan ja esikoinen ainakin oli aina vähän pieni mutta täysin terve ja sittemmin pulska. Nyt siis toista odottelen.

No siis miulla on käynyt niin, että siirtyi pari vkoa eteenpäin la, vaikka plussatestin tein hyvissä ajoin kiertoa ja lisäksi ovulaatioajankohdasta olin satavarma.. Kassotaan siirtyykö la vielä huomenna "taaksepäin" vaiko pysyykö samassa nyt. Varhaisultrassa siirtyi siis parisen vkoa eteenpäin.. Sydämensykkeet on kahdesti jo neuvolassa kuultu ja nyt mennään varhaisultran mukaan 11+ viikolla ja menkkojen mukaan jotain 13+ viikolla.. Kassotaan.. Ainahan noissa kai voi jotain vahinkojakin sattua ultraajille jne jne..

neljän lapsen äitinä ymmärrän kyllä parin viikon heiton, mutta kyllä kuukausi on silti mahdotonta...! Ajatelkaapa nyt ite!
Kyllä mun mielestä on syytä kertoo tästä neuvolasta.

eli siis ensin laskettuaika oli joulukuun puolessa välissä, nyt se siirtyi tammikuun puoleen väliin. joka ultrauksella tuo aika on siiirtynyt vähä eteenpäin, mutta nyt vk 20 siirty tuohon nykyiselleen.

siis sillee tuntuu hassulle että sillon kun tein testin joka näytti plussaa, ei tän uuden lasektun ajan mukaan mun pitäny silon ees vielä olla raskaana.

ja sit toine juttu kun liikkeet tuntin tavallaan tuon vanhan lasketun ajan mukaan viikolla 17 mutta uuden ajan mukaan olisin ollut sillo vasta 10-12. ei kai sillon vielä voi liikkeitä tuntea?

tää on mun kaverin puolesta kirjotettu, hän ku ei nettiin pääse...

että minäkin viimeks olin paniikissa kun viikkoja piti olla 13 ja ultrassa näky että ei ois ollu muka kun jotain 10. Jouduin sitten menemään uudelleen 2viikonpäästä ja oikeesti ne olikin kattonu viikot jotenki väärin ja vauva oli oikeesti hiukan isompi. Myös virheitä voi tulla se on ihan totta.

No eiköhän toi 17 ole likempänä totuutta, oliko lapsi sitten niin pieni vai minkä takia siirrettiin? Noissa viikoissa ei vielä pitäisi olla kovinpaljon yksilöllisiä eroja.

mulla olis ollut LA kaiken järjen ja kierron joka tosi säännöllinen mukaan 3.4. Ultrassa siirtyi ja merkattiin 20.4. Kiekosta katsoin mikä olisi ollut hedelmöityspäivä eikä se ollut mahdollinen.
Tyttö syntyi 24.4. ei siis mitään käsitystä miten näin pääsi käymään :D vaikka samapa tuo koska syntyi :)

Alkuperäinen kirjoittaja Santra:
neljän lapsen äitinä ymmärrän kyllä parin viikon heiton, mutta kyllä kuukausi on silti mahdotonta...! Ajatelkaapa nyt ite!
Kyllä mun mielestä on syytä kertoo tästä neuvolasta.

juu mut ne sanoo neuvolassa vaan että kaikki on ihan ok.

mulle itelle muute lääkäri sano just pari viikkoo sitte että ihan alussa kaikkisikiöt on saman kokosia et sitä nopeempaa/hitaampaa kasvua tapahtuu vasta keski tai loppuvaiheessa

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mulla olis ollut LA kaiken järjen ja kierron joka tosi säännöllinen mukaan 3.4. Ultrassa siirtyi ja merkattiin 20.4. Kiekosta katsoin mikä olisi ollut hedelmöityspäivä eikä se ollut mahdollinen.
Tyttö syntyi 24.4. ei siis mitään käsitystä miten näin pääsi käymään :D vaikka samapa tuo koska syntyi :)

eli tää tilanne vähä sama kun mun kaverilla mutta kaverilla siirty kuukautta eteenpäin,,

ja siis neuvolassa kyl kysytty tästä mutta ei ne oikeen sano asiaan muutaku että la on tuolloin tammikuussa ja kaikki on ok.

Alkuperäinen kirjoittaja SuperÄiti-:
Mulla oli laskettu aika kuukautisista laskien 29.2. ja ultrassa sitten koon perusteella sain ajaksi 25.3. Lapsi syntyi 27.3. ihan normaali kokoisena...

eli just samanlailla ku tässä tapauksessa..

sanottiinko sulle mitään syytä miks siirty noin paljolla, ja se et mite muka voi olla mahollista, et testi näyttäny plussaa sillo ku ei oo lasta ees viel saatu alulle..

En halua pelotella, mutta vaatisin lisä tutkimuksia jos laskettu aika noin heittää. Tutullani laskettu heitti 2vkoa eli siirtyi kaksi vkoa myöhemmäksi sikiön pienen koon vuoksi ja vauvalla sairaus ei selvinnyt nyt enkelinä taivaalla! :'(

siis on totta..menin käynnistykseen 8.12.2004 ja raskaus viikkoja piti olla 38+2
likan synnyttyä 9.pvä hälyytettiin lääkäri lujaa kyytiä saliin ja neiti vietiin hätäseen keskoskaappiin..neiti olikin todellisuudessaan 36-viikkoinen,vaikka painoa olikin viikot eivät täyttyneet ja neiti joutui olemaan keskoskaapissa/nenämahaletkuissa muutamia päiviä..keskosuuden+alilämmön ja syömättömyyden takia

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
siis on totta..menin käynnistykseen 8.12.2004 ja raskaus viikkoja piti olla 38+2
likan synnyttyä 9.pvä hälyytettiin lääkäri lujaa kyytiä saliin ja neiti vietiin hätäseen keskoskaappiin..neiti olikin todellisuudessaan 36-viikkoinen,vaikka painoa olikin viikot eivät täyttyneet ja neiti joutui olemaan keskoskaapissa/nenämahaletkuissa muutamia päiviä..keskosuuden+alilämmön ja syömättömyyden takia

keskonen on alle 35 viikolla syntynyt!

Uusimmat

Yhteistyössä