Voiko olla mahdollista ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sann
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

sann

Uusi jäsen
18.11.2010
16
0
1
Olen nyt raskaana 19+2 ja äitiyslomani alkaisi virallisesti 15.6 mutta millä mahdollisuuksilla voi jäädä aikaisemmin äitiyslomalle? minulla olisi aikomus jäädä äitiyslomalle jo huhtikuussa, voiko se olla mahdollista. En siis ole töissä, vaan opiskelen Lh alaa ja kävisin viimeisen työharjoittelun ja jättäisin ns. kuukauden koulusta pois.

eikös sen voi valita et alottaako 30 vai 50 päivää ennen la:ta. näin oon käsittäny. tietty se n sitte sieltä toisesta päästä pois jos aiemmin alottaa. virallista äitiyslomaa ei mun mielestä voi alottaa muuta kun noilla perusteilla. kannattaa kysellä kelasta.

Ei ole mahdollista aloittaa vielä huhtikuussa. Aikaisintaan voit aloittaa sen 50 päivää aikaisemmin, joka on n. 20. toukokuuta, tai sitten siitä eteenpäin omavalintaisena päivänä. Kuitenkin sitten viim. tuolloin 15.6..

Se ei ole joko 50 tai 30 päivää aikaisemmin. Voi myös aloittaa esim. 40 päivää (tai jotain tuolta väliltä) aikaisemmin.

Jos aloitat ä-loman 50 päivää aikaisemmin tuon 30 päivän sijasta, loma myös loppuu 20 päivää aikaisemmin.

Viimeksi muokattu:
Mutta siis sä opiskelet, joten sun kannattaa olla toukokuussa koulun kirjoilla 19. päivään asti, silloin saat pitää opintotuen siltä kuulta. Muutenhan sillä ei pahemmin opiskelijana ole väliä koska sen äippäloman aloittaa, jos vaan rahallisesti pärjäät sen muutaman viikon odotella äitiyspäivärahoja.

Yhteistyössä