Voiko olla influenssa ilman kuumetta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Influenssan oireita ovat korkea kuume, vilunväristykset, yskä, päänsärky, lihassäryt, pahoinvointi ja kurkkukipu.

Voiko mulla olla influenssa, kun on listasta neljä jälkimmäistä oiretta? Vai mikä on?

Jollain oli ollut sikainfluenssa ilman kuumetta. Hoitoon pääsy viivästyi, kun puhelimessa neuvonut tyyppi luki ohjeista, että yleensä on korkea kuume. Tämä siis silloin, kun kaikki sikistä sairastaneet testattiin ja eristettiin.

Mulla oli kauhea nuha, elämäni kauhein yskä, kurkkukipu ja masu vaivoja.
Kuumetta ei ollut.Sit alko hengitysvaikeudet ja pulssi hakkas levossakin 140.
2 päivän sairastamisen jälkeen todettiin ainakin alkava keuhkokuume.
Eivät kuvanneet keuhkoja koska olen raskaana.
Eivät pitäneet sikatautina koska en ollut käynyt lähiaikoina ulkomailla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ihan perusflunssalta kuullosta.
Olis ne kuvanneet raskaudesta huolimatta, jos olis ollut tarvetta. Mullakin on kuvattu useempaankin kertaan keuhkot odottaessa.

Alkuperäinen kirjoittaja vierus:

Olis ne kuvanneet raskaudesta huolimatta, jos olis ollut tarvetta. Mullakin on kuvattu useempaankin kertaan keuhkot odottaessa.

En tiedä mitä flunssaa oli, mutta koville otti.
Elämäni kauhein tauti.

Alkuperäinen kirjoittaja Perri:
Jollain oli ollut sikainfluenssa ilman kuumetta. Hoitoon pääsy viivästyi, kun puhelimessa neuvonut tyyppi luki ohjeista, että yleensä on korkea kuume. Tämä siis silloin, kun kaikki sikistä sairastaneet testattiin ja eristettiin.

Varmistin influenssapuhelimesta myöskin, että kuume on pakollinen oire. Mulla kun joku tauti kesti yli kaksi viikkoa ja kaikkia muita oireita oli vaikka naapureille jakaa ja olo tosi huono. Mutta ei kuulemma ollut sikainfluenssa kun ei ollut kuumetta. (vaikka tosin söin kipulääkkeitä järjettömän kipeään kurkkuuni, jotka ois voinu lievän lämmön laskea pois). Niin ja raskaana olen.

Alkuperäinen kirjoittaja vierus:

En tiedä mitä flunssaa oli, mutta koville otti.
Elämäni kauhein tauti.

Minullakin tauti kestänyt jo 2vkoa ja yskä jatkuu.
Antibiootit ja hengityslääkkeet onneks autto hengenahdistukseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
No mites on uutisissa ja netissä sitten ollut tietoa, että voi olla kuumeetonkin??

Jaa-a..tuo oli kuitenkin se virallinen influenssaneuvontapuhelin.. Itsekin olen sitä tyyppiä, ettei kuume yleensä nouse millään, paremminkin alilämöinen. Ja nyt oli tosi kova tauti tuo ja halusin varmistaa. Mut tuntuu hirveän ristiriitaiselta kaikenlaiset ohjeet ja uutisointi.

Etsikää hakusanalla "H1N1 without fever", niin löydätte paljon materiaalia. Esim. jo keväällä New York Times arveli, että tauti leviää helposti Meksikosta Yhdysvaltoihin, koska Meksikossa jopa puolella tautiin sairastuneista ei ollut kuumetta lainkaan. Tällöin on kyseessä sikainfluenssan lintu-muoto, joka voi parhaiten juuri 40 asteen kuumeessa. Sairastuneen immuunipuolustus "älyää" sen ja pitää lämpötilan alhaana. Tämä kuumeettomuus on siis yleisessä tiedossa muualla maailmalla.

http://www.google.fi/#hl=fi&source=hp&q=H1N1+without+fever&btnG=Google-haku&meta=&aq=f&oq=&fp=a5dadf355cd13854

Many people suffering from swine influenza, even those who are severely ill, do not have fever, an odd feature of the new virus that could increase the difficulty of controlling the epidemic, said a leading American infectious-disease expert who examined cases in Mexico last week.

Yhteistyössä