Voiko olla ettei ovuloikaan runsaasta ovislimasta huolimatta?

Tähtitaivaan alla

Uusi jäsen
31.10.2011
4
0
1
Olemme nyt mieheni kanssa yrittäneet lasta muutaman kuukauden ajan, ja olen tarkkaillut mahdollisia ovisoireita niin hyvin kuin mahdollista. Olen kuitenkin ihmetellyt, että onko mahdollista ettei ovulaatiota tapahtuisikaan oireista huolimatta. Esim. tässä kierrossa kp 10 ja kp 11 (tänään) on tullut paljon ovislimaa (sitä venyvää, anteeksi jos jotain ällöttää), mutta ovistestiin ei tullut pienintäkään haamua, eli negaa näytti! Nyt näyttää siltä, että näin iltaa kohden limailu on lopuillaan. Eikös oviksen pitäisi tapahtua ns. viimeisenä limapäivänä? Tein ovistestin tänä aamuna, mutta tosiaan nega tuli. Oireilenko turhaan vai mikä on?

Kiitos vastauksistanne. Mulla on nyt menossa siis kp13, limailu loppui eilen kuin seinään, ja tänäänkin ovistesti näytti totaalista negaa, ei siis edes haamun haamua. Tänään liikkuessani tunsin pienen nippaisun vasemmassa munasarjassa (?), joten katsotaan nyt vielä pari päivää tuleeko ovisplussa vai ei.

Kuinka nopeasti voi saada clomikuurin jos raskaaksi tuleminen ei onnistu?

On tämä epätoivoinen odottelu vaan niin kurjaa :(

no me saatiin lähete vuoden yrittämisen jälkeen tutkimuksiin ja sit selvis tämä etten ovuloi ja sit sain clomit. mutta oltiin yritetty jo monta vuotta (2-3?) luomuna ennen tota lääkärin "vaatimaa" vuotta ennen kun lähete irtos. en tiijä onko se vuosi yritystä lääkärin "valvonnan alla" ehtona että pääsee hoitoihin tai tutkimuksiin... mahdollisimman hankalastippa osasin selittää :ashamed:
joo,tämä odottelu on karseinta!

Mutta jos on vähän valmis maksamaan niin pääsee helpommin. Jos et 3-4 kk saa ovistestiin plussaa, kannattaa ottaa yhteyttä yksityiseen lääkäriasemaan. Lääkärikäynnit eivät ole niin kauhean hintaisia, kun ihmiset pelkäävät n. 100€. Kävin vuosia lapsettomuushoidoissa julkisella puolella eli naistenklinikalla, jossa lähinnä pyöriteltiin peukaloita ja käskettiin vaan yrittämään. Jälkikäteen olen lukenut pyytämistäni papereistani, että kohdun limakalvo on ollut ovulaatiohetkellä alle 5 mm. No eipä ole ollut kumma, jos ei ole mikään siihen kiinnittynyt. Nykyisen mieheni kanssa sitten mentiin yksityiselle klinikalle, kun keskenmenon jälkeen ei puoleen vuoteen tärppiä kuulunut. Siellä meidät otettiin heti tosissaan ja asioita alkoi tapahtumaan ja muutamassa kuukaudessa olin jo raskaana merforminin (pco), clomien (kypsytti munasolun), pregnylin (irrotti munasolun), prednisolin (ehkäisi etten hylji alkiota>veressä vasta-aineet koholla) ja lugestronin (tuki limakalvoa) ansiosta. Ja lääkärin joka on oikeasti niin ihana ja auttavainen! Seuraavaa alettiin yrittää heti imetyksen loputtua ja tulin heti raskaaksi, mutta raskaudessa ei mitää tukia, joten meni kesken. Menin jälkitarkastukseen tuonne samaiselle klinikalle 3 viikkoa keskenmenon jälkeen ja ultrassa näkyi jo valmis munarakkula, josta kuopuksemme sai sitten alkunsa, mukana raskaudessa jälleen prednisol ja lugestron. Nyt kierrukanpoiston jälkeen sain klinikalta valmiiksi prednisolin ja lugestronin ja viikko poistosta olinkin tullut jo raskaaksi. Tällä krt lääkkeet kuitenkaan eivät auttaneet vaan sikiön syke oli loppunut 9+5, mutta sinne klinikalle palattiin taas jälkitarkastukseen. Ongelma on ollut, että raskaushormoni ehti olla niin korkea, että poistunut superhitaasti ettei olla päästy uuteen yritykseen, mutta lääkäri lupasi, että jos ei tärppiä pariin kuukauteen tule niin lääkecocktail taas avuksi. Tässä tämä mun tarina, vähän ehkä asian vierestä, mutta siis pointtina se että apua saa yksityiseltä nopeasti eikä ole niin kallista kun kuvitellaan, mulla huono kokemus julkiselta, mutta tottakai sekin on toimiva väylä useimmiten, mutta todella paljon hitaampi.

no me saatiin lähete vuoden yrittämisen jälkeen tutkimuksiin ja sit selvis tämä etten ovuloi ja sit sain clomit. mutta oltiin yritetty jo monta vuotta (2-3?) luomuna ennen tota lääkärin "vaatimaa" vuotta ennen kun lähete irtos. en tiijä onko se vuosi yritystä lääkärin "valvonnan alla" ehtona että pääsee hoitoihin tai tutkimuksiin... mahdollisimman hankalastippa osasin selittää :ashamed:
joo,tämä odottelu on karseinta!

Eli kannattaisikohan minun mennä pian gynen vastaanotolle, jotta saataisiin ns. käyntiin tuo virallinen "lääkärin valvonnassa yrittäminen" jotta vuosi täyttyisi (jos täyttyisi) nopeammin?

Kyllä se riittää, että kerrot lääkärissä et olette yrittäneet yli vuoden ja teillä on ollut käytössä ovistikut. Ovistikuissakin lukee, että jos niiden kanssa ei 3-4 kk tärppiä tuli, niin kannattaa ottaa yhteys lääkäriin. Sitä paitsi julkisella puolella jonot ovat niin pitkät, että vaikka vuoden jälkeen menisit ensimmäiseen lääkäriin, jossa laitetaan lähete lapsettomuuspuolelle, voi mennä tosi pitkään et oikeasti pääset lääkäriin.

kannattaa tosiaan ottaa yhteyttä lääkäriin tai sille gynelle niin saatte alkuun sen homman. julkiselle tai yksityiselle,siitä se lähtee rullaamaan. me ollaan julkisella sen takii et aika tyyristä yksityisellä ja minä sain lähetteen diabeteslääkäriltäni ja pääsin jatkotutkimuksiin aika pian. mutta jos ois vara ravata yksityisellä niin ehottomasti sinne sit. tsemppiä!

Yhteistyössä