Voiko olla Bartholin rauhasen tulehdus tai kysta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja luulin finniksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

luulin finniksi

Vieras
Luulin että mulle tuli kolmisen viikkoa sitten ihonsisäinen finni pieneen häpyhuuleen. Näytti että se puhkesi silloin, joten puristin sen tyhjäksi ja desinfioin. Kuitenkin se yritti tulla kohta uudestaan, mutta pudistin sitä aina ja sitten lopulta unohdin sen kun se ei ollut enää kipeä. Eilen huomasin että siinä kohdassa on ison herneen kokoinen kova pallero. Googlaamalla sain selville että kyseessä voisikin olla Bartholin rauhasen tulehdus ja sen jälkeinen kysta, mutta en tiedä ihan varmasti koska mulla tuo pallero on virtsaputkensuun kohdalla melkein, tai emättimen aukon yläreunan ja virtsaputken suun kohdalla( kuitenkin pienessä häpyhuulessa) Netin kuvissa se on hieman alempana. Voikohan se olla se? Entä paraneeko kysta itsestään tai onko siitä mitään terveydellistä haittaa?

jos sulla ois ollu bartholin rauhasen tulehdus,niin olisit tarvinnut antibioottia,etkä olisi kivulta ja järjettömältä paineelta kyennyt itse puristamaan tyhjäksi.mä en pystynyt edes kunnolla kävelemään,niin hurjaa oli kipu rauhasessa...eikä tullut kystaa sen jälkeen,parani kahdella hevoskuurilla antibioottia.

Okei, no hyvä, ilmeisesti ei oo sitten kyse siitä, ehdin jo huolestua. Mulla on kyllä aika korkea kipukynnys, mutta jos se ei parane ilman antibioottia niin ei se sitten voi olla se. Tuo ei oo enää kipeä, sellainen kova patti vain joka kyllä aristaa vähän siitä ulkopinnalta kun pyöräilee yms, muttei muuten tunnu yhtään. Silloin kun se ilmestyi eikä ollut vielä puhjennut se oli kipeä, muttei niin kipeä etteikö ois voinut puristaa sitä

Yhteistyössä