vieras
Kyselen tyhmiä, mutta minulla on astma, mikä pysyy lääkityksellä hyvin hallinnassa. Voinko ottaa koiran? Onko rodulla merkitystä?
Niin tämä on kyllä totta, olisi koiralle ikävää ja lapsille ja minulle ja miehelle. Sitten luopua, kun ei voisikaan pitää sitä. Jospa sitten tyydyn akvaarioon.Alkuperäinen kirjoittaja sh:Rodulla ei ole merkitystä, vaikka usien kuulee toisin väitettävän.
Joku sietää koiraa, toinen ei.
Mutta kannattaa miettiä sellainen vaihtoehto että herkistyy koiralle vuoden parin kuluttua eli sitten kun koiraan on kiintynyt ja sitten joutuu luopumaan
Mitä tarkoitat, että pitääkin? Eikö kuitenkin ole riski, että astmani pahenee? Ja jos lapsella puhkeaa astma, eikö koirasta pitäisi luopua?Alkuperäinen kirjoittaja Besserwisser:Kyllä voi ja pitääkin.
Tuo on vieläkin melko yleinen käsitys, tosin se ei pidä paikkaansa, valitettavasti. Työssäni olen nähnyt ja tiedän tapauksia.Alkuperäinen kirjoittaja Juups:Astma ja allergia ovat eri asioita. Lapsuudenkodissani on ollut useita koiria eikä tuo ole haitannut isääni minkään vertaa vaikka astmaatikko onkin.
Ja kyllä niillä roduilla on väliä, tosin toiset rodut sopii toisille ja toiset toisille. Tavallisimmista roduista taitaa villakoirat olla vähiten allergisoivia.
Minäkin olen työssäni nähnyt yhtä ja toista, mutta sinun kommentistasi ei pääse edes selvyyteen kumpaa sanomaani kommentoit...Alkuperäinen kirjoittaja sh:Tuo on vieläkin melko yleinen käsitys, tosin se ei pidä paikkaansa, valitettavasti. Työssäni olen nähnyt ja tiedän tapauksia.Alkuperäinen kirjoittaja Juups:Astma ja allergia ovat eri asioita. Lapsuudenkodissani on ollut useita koiria eikä tuo ole haitannut isääni minkään vertaa vaikka astmaatikko onkin.
Ja kyllä niillä roduilla on väliä, tosin toiset rodut sopii toisille ja toiset toisille. Tavallisimmista roduista taitaa villakoirat olla vähiten allergisoivia.
Meillä on sellainen tilanne, että meidän kuopusta tutkitaan parhaillaan astmaepäilyn takia. Sekä minulla, että lapsen isällä on astma, joten tytöllä on huono perimä sen suhteen.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Onpas söpö koira, minä ajattelin pienempää rotua, vaikkapa joku spanieli. Mutta nyt kahden vaiheilla, kun sinä besserwisser olet tuota mieltä ja sh toista mieltä. Pitääpä vielä pohtia asiaa.
Kiitos vastanneille kovasti