Voiko oikeasti maksaa leikkaukset yksityisellä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äityli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No miksei vois? Kyllä kuule yksityisellä maksaa kaikki paljon.. Joitain vuosia sitten kävin reilu 10v hammaslääkäritauon jälkeen yksityisellä "remontissa",muutama reikä ja yks juurihoito,hammaskivenpoistoa.. tonnin maksoi.

Kyllä ne maksaa. Mä olen käynyt kahdesti yksityisellä leikkauksessa ja niiden yhteishinta nousi yli 5000 euron. Mutta tuskin olisin mennyt, ellei mulla olisi vakuutusta. Sain maksusitoumuksen ja pääsin muutamassa päivässä leikkaukseen, omavastuun hinnalla.

[QUOTE="äityli";27174475]monta tonnia? Kita ja nielurisat yli 3000e! Taitaa jäädä haaveeksi ja pitää jonottaa julkisella :([/QUOTE]

Leikkaava lääkäri + anestesialääkäri+ avustava hoitaja + leikkaussalin käyttö + yleiset järjestelyt, mm salin valmistelu ja siivous, instrumenttien huolto ja valmiiksi laittaminen,+ muutaman tunnin seuranta = 3000 aika vähän ja todennäköisesti vähemmän mitä todelliset kulut julkisella puolella.

[QUOTE="äityli";27174529]No ajattelin että maksaa joitakin satasia, n. 500-600e korkeintaan.[/QUOTE]

Putkituskin maksaa enemmän.

Luomia olen käynyt poistamassa, pari sataa maksoi.

Kyllä ne leikkaukset on suurin piirtein yhtä kalliita julkisella kuin yksityiselläkin sektorilla. Julkisella vain suuren osan potilaan maksuista maksaa yhteiskunta, kun taas yksityisellä potilas maksaa itse koko lystin.

Yhteistyössä