Mitä maksaa hammaslääkärin tarkistuskäynti yksityisellä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Julkisella pelkkä tarkistuskäynti (tutkimus+käyntimaksu) ilman toimenpiteitä maksoi minulla 55e.

Mitä se maksaa yksityisellä? Mitä teillä on maksanut?

Mietin että menenkö seuraavaksi yksityiselle, luulin että julkisella tarkistus olisi vain 20-30e ja olikin noin paljon.

Minulla oli pari viikkoa sitten 115 euroa, otettiin "pienet kuvat", siinä hoitotuolissa nopeat kuvat, en tiedä mikä ero niissä on siihen, kun mennään eri huoneeseen ottamaan kuvat isommilla laitteilla. Se kuvaus ja tarkastus maksoi tuon, ja siitä oli jo se KELA-korvaus otettu pois.

Miten voi olla julkisella noin kallis? Eikö taksat ole samanlaiset kuten muutenikin terveyskeskuksissa?

Itse kävin elokuussa tarkistuksessa ja samalla poistettiin hammaskivi, otettiin rtg-kuvat ja fluoraus maksoi 29,90.

[QUOTE="vieras";27242238]Miten voi olla julkisella noin kallis? Eikö taksat ole samanlaiset kuten muutenikin terveyskeskuksissa?

Itse kävin elokuussa tarkistuksessa ja samalla poistettiin hammaskivi, otettiin rtg-kuvat ja fluoraus maksoi 29,90.[/QUOTE]

En tiedä miksi, ehkä ne kuvat sitten maksoivat vaikka kuitissa niitä ei ole eritelty toimenpiteiksi.
Mutta mitään hammaskiven poistoja, tai puhdistusta tai mitään ei tehty, vain tutkimus ja kuvat.

[QUOTE="vieras";27242224]Minulla oli pari viikkoa sitten 115 euroa, otettiin "pienet kuvat", siinä hoitotuolissa nopeat kuvat, en tiedä mikä ero niissä on siihen, kun mennään eri huoneeseen ottamaan kuvat isommilla laitteilla. Se kuvaus ja tarkastus maksoi tuon, ja siitä oli jo se KELA-korvaus otettu pois.[/QUOTE]

Tämä siis yksityisellä

Googlaa, hinnat vaihtelee tosi paljon eri hammaslääkäreiden välillä. Helsingissä on megaklinikka, jonka hinnat on monelta osin lähes samat kuin kunnallisella puolella.

[QUOTE="vieras";27242212]Julkisella pelkkä tarkistuskäynti (tutkimus+käyntimaksu) ilman toimenpiteitä maksoi minulla 55e.

Mitä se maksaa yksityisellä? Mitä teillä on maksanut?

Mietin että menenkö seuraavaksi yksityiselle, luulin että julkisella tarkistus olisi vain 20-30e ja olikin noin paljon.[/QUOTE]

Mulla yksityisellä tarkastuskäynti + erillinen hammaskiven poisto 88e. Tuosta otettu pois Kela-korvaukset.

Kuvat ei erikseen maksa. Mutta olen täälä palstalla todennut että noissa hammaslääkäri maksuissa on hurjia eroja. Täälä Seinäjoella tuolla 55e saa jo puudutuksen ja paikkauksen ja normaali tarkastuskäynti+hammaskiven poisto maksaa 28e..

Yhteistyössä