voiko nukkua ilman peittoa?

mitä tehdä?...pulmallinen ongelma...poika nukahti yö unille mut poskihampaita pukkaa joten on nukkunnu todella huonosti..nyt nukkuu mut ilman peittoa(käyn yleensä laittaas vast ku nukahtan)ja kun raotan edes vähän huoneen ovea ni havahtuu ja nousee istumaan ja alkaa unisen itkun...huoneen lämpö varmaan n.22c..voinko antaa nukkua ilman peittoa? =)
 
meillä ainakin pojat nukkuu ilman peittua siihen asti kunnes ite meen nukkuun 00-02 välillä... ovat niin hikisiä kavereita et jos peito päällä nii heräävät pari tuntia nukahtamisen jälkeen iha hiki valuen!!
että miun miekestä kyllä voi nukkua jos osaa (ite en osaa nukkua ilman peittua vaikka kui kuuma ois..:ashamed: ) =)
 
Meillä poika, 1v 4 kk nukkuu aina ilman peittoa koska se ei yksinkertaisesti pysy päällä. Ei ole sitten vauva-aikojen peiton alla nukkunut ja hyvin tarkenee- huoneessa lämpötila ehkä noin +22 astetta.
Pojalla päällä pitkähihainen ja lahkeinen yöasu sekä sukat- paita housujen sisässä ja sukat lahkeiden päällä, ettei "paljasta" ihoa jäisi näkyviin...
 
Meidän poika 2,5v nukkui pitkään ilman peittoa. Huuto alkoi jos peiton laitoimme. Sitten jostain syystä alkoi taas peitto kelvata, varmaan katsoi kun vauva nukkui peitto päällä. Silloin kun ei peittoa huolinut, oli lämpimämmät vaatteet päällä nukkuessaan.<br><br>
 
Meidänkin poitsu nukkuu aina ilman peittoa. Jos peiton laitan päälle alkaa jossain vaiheessa yöllä itku kun peito haittaa pyöriskelyä. yöpukuna meillä käytössä pitkähihainen/lahkeinen haalari, jossa myös umpinaiset jalkaterät. Hyvin on pysynyt lämpöisenä.
 
meillä lapsilla on ihan vauvaiästä lähtien ollu yöllä ns. päivävaatteet päällä,koska aina ovat potkineet peiton pois.. ja vieläkin potkivat ikää on 2 ja 3v. neideillä. Vanhempi on vaan tosi kuume verinen ja usein nukkuukin ilman peittoa..
 
Meillä reilu vuoden ikäinen poika ei myöskään huoli peittoa päälleen vaan potkii pois. Jos laitan peiton nukahtamisen jälkeen, herää hän pian ilmeisesti kuumissaan. Näin on ollut niin kauan kuin poika on itse pystynyt asiaan vaikuttamaan. Nukutamme häntä puuvilliasessa kokohaalarissa ja sukat jalassa. Joskus tosin aamulla molemmat sukatkin ovat tiessään!
 
Meilläkään ei tytsy tykkää peitosta ja nukkuu joko haalari yöpuvussa tai sit ihan t-paidassa ja pitkissä housuissa.

Eikä oo sairastellut. (juuri pääsin kirjottamaan että ei oo sairastellut ja nyt sit heti tuli flunssa...)
Itse oon samanlainen, pelkällä pussilakanalla ja sekin vain puoliksi päällä, lyhyissä shortseissa ja t-paidassa tai hihattomassa.

Mies vieressä pitkissä yövaatteissa, villasukat jalassa, kokonaan peiton alla.

:) <br><br>
 
juu, ei peitto pysy päällä millään. Sukatkin repii jalasta. Yöllä joskus itkenyt kylmyyttään (?) tai luulen niin, jos ei hammas- eikä mahavaivaa. Sitten vaan sukkaa takaisin jalkaan ja peittoa uudelleen päälle. Kestää joskus vartin päällä.... En nouse uudelleen laittamaan, muuten en nukkuis itse ollenkaan. Unipussia harkitsin, mutta en tullut hankkineeksi, kun pissivahinkoja sattuu ja sit olis pussi aina pesussa...
 

Yhteistyössä