voiko noro mennä vuorokaudessa ohi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tiina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tiina"

Vieras
Itselläni alkoi viime torstaina järkky ripuli aivan yhtäkkiä, ilman mitään ennakko-oireita.
Oli myös pahoinvointia ja yökkäilin, mutta en oksentanut. Vesiripulia ja vatsakipua oli seuraavaan päivään, samoin pientä lämpöä ja nivelsärkyä. Vanhemmalla pojalla oli samat oireet vuorokautta ennen.
Nyt meillä tällä hetkellä töissä noro-epidemia, suunnilleen joka kolmas sairastunut. Tauti alkoi täällää jylläämään suunilleen samoihin aikoihin kun itse sairastuin.
Nyt rupesin miettimään, että olikohan toi mun tauti tota noroa ollenkaan kun meni niin äkkiä kuitenkin ohi? Oon tänään töissä hysteerisenä desifioinut käsiäni uuden taudin pelossa.

Uskon, että se oli noroa. Meillä alkoi viime talvena ensin niin, että tyttö oksensi illan aikana 3 krt ja seuraavana päivänä ripuloi, epäiltiin, että oli noro. Meni muutama päivä ja mies sairastui, oksensi jonku 3krt ja ripuloi, oli myös kuumetta. Seuraavana päivänä minä sairastuin, alkoi juuri niinkuin sinulla, kamalalla vesiripulilla. Ripulia kesti vuorokauden ja maha oli kipeä. Olisi tehnyt mieli oksentaa, mutta mitään ei tullut.
Tuskin saat sitä nyt heti perään uudestaan :)

En tiedä oliko noro vai rota, epäilen että noro mutta vatsatauti kumminkin, tuossa keväällä. Oksentaminen ja ripuli kesti aika tarkasti 12h mutta huono olo seuraavan viikon. Oli kuumettakin vähän. Eikös itämisaika ole päivä-pari ja tarttuu sairastaneesta henkilöstä vielä vajaan viikon? Ja muistan että sen sairastettuaan on immuniteetti hetken aikaa?

Yhteistyössä