Voiko nimettömästä sossu ilmoituksesta jäädä kiinni?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tuntuu et nykyään jos et halua lapsiasi rokotuttaa yms niin porukka repii pelihousunsa ja tekee lasuja kun heidän lapset sairastuu. En ymmärrä miksi joku ei saisi jättää lastaan rokottamatta jos kuitenkin itse rokotat lapsesi? En ymmärrä sitä logiikkaa. Tuttavaperhe on täysin vegaaneja niin heidän naapuri oli tehnyt lasun kun lapsi on niin laiha että eikö saa kotona ruokaa, sossu kävi ovella ja totesi että jääkaappi on täynnä ruokaa ja vegaanille monipuolisesti ravintorikasta sellaista eikä pelkkää salaatinlehtiä ja vehnäleipää. Perhe oli kutsunut ilmon tehneen naapurin syömään ja sai näin oppia että kyllä siellä syödään hyvin.

Tehtiin minustakin lasu kun olin alaasteella, mutta se johtui täysin anoreksiasta, ruokaa kyllä oli nenän edessä, en vaan suostunut syömään, eikä nyt pakottamallakaan voinut. Kyllä mulle kelpas näkkileipä ja maito sekä muutama muu lempiruoka, joita äiti kyllä teki, sossu käski pitää ruokapäivyriä kuukauden, tän jälkeen totesivat että en minä nälkään kuole ja se oli sillä selvä.

Kävin jo terapiassa koulukiusaamisesta, kun oli huono itsetunto ym. Mitä nyt kiusatulla lapsella noita huolia on, eivät vaan ymmärtäneet miten niin kiusattu lapsi voi olla niin iloinen. Toki olin eroperheestä ja isä joi, mutta ei se koskaan vaikuttanut minuun, 10vuotiaana sanoin isälle etten halua nähdä tätä jos ei kykene olla selvänä. Siihen loppui yhteydenpito, sanoin myös äidille etten halua olla tekemisissä isän kanssa koska hän juo. Ihan hyvä musta tuli vaikka onkin ollut vähän vastatuulta elämässä.

--- ja isä joi, mutta ei se koskaan vaikuttanut minuun, 10vuotiaana sanoin isälle etten halua nähdä tätä jos ei kykene olla selvänä. Siihen loppui yhteydenpito, sanoin myös äidille etten halua olla tekemisissä isän kanssa koska hän juo. Ihan hyvä musta tuli vaikka onkin ollut vähän vastatuulta elämässä.
Tietysti olit tottunut siihen, jos sitä oli jatkunut pitempään? Varmasti se vaikutti äitiin myös? Olet harvinaisen vahva, kun olet sanonut isälle noin suoraan - onneksi sanoit. Parempi varmaan näin, uskotko?

Siis tilanne on tämä että olen tehnyt lastensuojeluilmoituksen tuttavasta. Nyt kuulin, että hän aikoo tehdä rikosilmoituksen perättömästä ilmoitukseta (kunnianloukkaus). Ilmoitus ei ole perätön vaan huoli oikeasti tarpeen. Kyseisestä perheestä on myös ennen niitä tehty. Jos tämä henkilö nyt tekee rikosilmoituksen, saako tuttava minun nimeni selville?

Onko tullut jo kutsu oikeuteen? Siis olet tehnyt perättömän ilmoituksen, jos siitä on tehty rikosilmoitus.
Ymmärrätkö edes olleesi väärässä?
Oletko jo pyytänyt anteeksi perheeltä aiheuttamaasi mielipahaa ja tekemääsi perätöntä ilmoitusta?

Siis tilanne on tämä että olen tehnyt lastensuojeluilmoituksen tuttavasta. Nyt kuulin, että hän aikoo tehdä rikosilmoituksen perättömästä ilmoitukseta (kunnianloukkaus). Ilmoitus ei ole perätön vaan huoli oikeasti tarpeen. Kyseisestä perheestä on myös ennen niitä tehty. Jos tämä henkilö nyt tekee rikosilmoituksen, saako tuttava minun nimeni selville?
Nylä ne saa jo ovat pian ovesi takana olis oikeus ka kohtuus jos ihmiset pitäs huolta omista asioistaan eikä toiste jos nyt ei ole mitään henen vaaraa toivonkin et tolaset vasikat saisvat ansionsa mukaan kun pitää puutuu toisten asioihin tuola konstilla saat vielä koko kyylän ainakin naapuriston kimpuun sit ei auta kun häntä koipien välissä lähtee muualle ja mietimään et joko taas kitisis naapuristaan pahempaahan se on jos tutavista tai kavereista tekee il,oituksen voin sanoo et ovat entisii kavereita ja jäävät viel
Pä silmä tikuiksi eli älä juoruile hoida vain omat asias

• Vihainen
Reactions: Johnny Appleseed
Nylä ne saa jo ovat pian ovesi takana olis oikeus ka kohtuus jos ihmiset pitäs huolta omista asioistaan eikä toiste jos nyt ei ole mitään henen vaaraa toivonkin et tolaset vasikat saisvat ansionsa mukaan kun pitää puutuu toisten asioihin tuola konstilla saat vielä koko kyylän ainakin naapuriston kimpuun sit ei auta kun häntä koipien välissä lähtee muualle ja mietimään et joko taas kitisis naapuristaan pahempaahan se on jos tutavista tai kavereista tekee il,oituksen voin sanoo et ovat entisii kavereita ja jäävät viel
Pä silmä tikuiksi eli älä juoruile hoida vain omat asias
Kas vain, palstalla on mukana pikkurikollisia ja huumehörhöjä?
Kirjoituksesi perusteella sinun lapsistasi olisi syytä tehdä huoli-ilmoitus, ovat kasvattajan asenteet sen verran vinossa. Häiritsevätkö uteliaat naapurit bisneksiä vai pössyttelyä/ryyppäämistä?

Yhteistyössä