Voiko neuvolaa vaihtaa?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kolmas"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kolmas"

Vieras
Kaupunki järjestänyt alueet uusiksi sitten viime raskauden, kun toimintaa supistettu. Kauhukseni huomasin että meidän äitiysneuvola osoitteen perusteella 5km päässä, jonne ei julkisilla edes pääse näppärästi. Auto käytössä heikosti miehen työn vuoksi arkisin.
Lähin äitiysneuvola 300m päässä, jossa "oma" aikaisemmissa raskauksissakin ollut terkkari, ja sama terkka olisi taas lasten neuvolan puolella. Tänään ajattelin sinne soitella, mutta mahtaako olla turha edes ruinata vaihtoa? Onko jollain tietoa? Toki kaupunki kohtaista varmaan.
 
Ainaki espoon sivuilla on asiasta näin

http://www.espoo.fi/fi-FI/Sosiaali_ja_terveyspalvelut/Terveyspalvelut/Neuvolat

"Espoolaisena voit valita, missä Espoon neuvolassa haluat asioida. Vaihtaaksesi neuvolaa ota yhteyttä neuvolan keskitettyyn ajanvaraukseen ja neuvontaan. Neuvolaa on oikeus vaihtaa kerran vuodessa."
 
Niin eikös se niin mene, että jos muutat ja haluat neuvolaa vaihtaa, niin teet sen ilmotuksen. Mutta jos haluat käydä samassa neuvolassa, niin sitten ei tarvi mitään ilmotusta tehä. Näin minä ainakin oon sen käsittäny.
 
Niin eikös se niin mene, että jos muutat ja haluat neuvolaa vaihtaa, niin teet sen ilmotuksen. Mutta jos haluat käydä samassa neuvolassa, niin sitten ei tarvi mitään ilmotusta tehä. Näin minä ainakin oon sen käsittäny.

Mä oon muuttanu tän kaupungin sisällä jo kolme kertaa ja koskaan en oo ilmotuksia tehny. Mutta aina neuvola on vaihtunut. Oon aina vaan soittanu seuraavan ajan uuteen neuvolaan.
 
No minä ainakin olen esikoisen odotuksen aikana vuonna 2010 vaihtanut ihan vaan henk.koht. syistä, en edes tiennyt että voin vaihtaa, mutta synnärillä suositeltiin vaihtoa. Piti vaan soittaa ja kysyä tahtooko ottaa mut potilaaksi :)
 
Minä vaihdoin äitiysneuvolaa. Kävi tosi helposti, soitin vain sinne neuvolaan minne halusin, ja varasin ajan. Kukaan ei kysellyt eikä ihmetellyt asiaa. Entisessä neuvolassani oli toiminta sellaista, että luotttamus oli mennyt täysin, enkä olisi voinut kuvitellakaan pystyväni puhumaan siellä avoimesti mistään asiasta. Nykyisessä neuvolassa on toiminta ihan erilaista, että vaihto kannatti :)
 
Jännä, että neuvolan vaihto onnistuu noin kivuttomasti mutta terveysaseman vaihto on paljon vaikeempaa. Täällä ei saa edes aikaa toiselle lääkärille oman terveysaseman sisällä ilman potilasasiamieheen yhteyden ottamista |O
 
Jännä, että neuvolan vaihto onnistuu noin kivuttomasti mutta terveysaseman vaihto on paljon vaikeempaa. Täällä ei saa edes aikaa toiselle lääkärille oman terveysaseman sisällä ilman potilasasiamieheen yhteyden ottamista |O

Turussa ainakin terveysaseman vaihto on vaivatonta. Kirjallinen ilmoitus ja parin viikon päästä on paperit siirretty uuteen terveyskeskukseen.
 

Yhteistyössä