VOIKO NÄYTTÖSUUNNITELMAN TEKO OLLA NÄIN V...N VAIKEAA VAI EIKÖ SITÄ TODELLAKAAN OSAA KIRJOITTAA SITÄ MITÄ PITÄÄ??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Riipputisu suuren ketutuksen vallassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Riipputisu suuren ketutuksen vallassa

Vieras
..tässä pitäis alkaa näyttösuunnitelmaa tavoitteineen ja keinoineen uusix vääntää...Näyttömestari ois hyväksynyt jonkun kommentin ja kehotuksen kera, mutta harjoittelupaikassa ei...eli näytti siltä, että mikään ei ole kohdallansa..

On vissiin jotenkin hakusessaan tuon kasvun ja tukemisen näytön tajuaminen...

Tekis kyllä mieli heittää sikseen..sanokoot mitä tahansa...

Miten sitä on joskus muinoin tajunnut nuo tavoitteet ja keinot rätnätä paperille, kun se ei enää onnistu tietokoneaikakaudella....???

Alkuperäinen kirjoittaja Riipputisu suuren ketutuksen vallassa:
..tässä pitäis alkaa näyttösuunnitelmaa tavoitteineen ja keinoineen uusix vääntää...Näyttömestari ois hyväksynyt jonkun kommentin ja kehotuksen kera, mutta harjoittelupaikassa ei...eli näytti siltä, että mikään ei ole kohdallansa..

On vissiin jotenkin hakusessaan tuon kasvun ja tukemisen näytön tajuaminen...

Tekis kyllä mieli heittää sikseen..sanokoot mitä tahansa...

Miten sitä on joskus muinoin tajunnut nuo tavoitteet ja keinot rätnätä paperille, kun se ei enää onnistu tietokoneaikakaudella....???

eli olet lähihoitajaksi opiskelemassa aikuiskoulutuksena? sama täällä, meillä edessä hohun työssäoppiminen ja näyttö toukokuussa.. :)

kysy heiltä tarkalleen mitä tahtovat siihen suunnitelmaan muutosta. eka näyttö on aina vaikein..kyllä se siitä!

tsemppiä vaan!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä en ymmärrä mikä siinä voi olla niin vaikeeta?
Tavoitteiden pohjalta suunnittelet ne hommat, niin että tulee joka kohta näytettyy.

no kyllä se voi olla vaikeeta, riippuu vähän tekijän lahjakkuudesta kirjoittaa ajatuksensa paperille ja ohjauksesta... mulla meni näyttö tosi hyvin, mutta näyttösuunnitelma oli aika kamala.. :ashamed:

en ole kirjallisesti lahjakas.. :D

niin sitä kuvittelin tekeväni ja ilmeisesti jonkun mielestä on edes pääkohdat jotenkuten älytty, kun kerran oli hyväksytty...

Well, raapustan uusix ja jos ei riitä niin saa olla jonkun aikaa.......

juuri tänään pyysin opiskelijaani täydentämään suunnitelmaansa, kun se oli puutteellinen.
mä "vaadin" aina opiskelijoiltani konkreettisuutta.. tärkeää on ymmärtää se konsepti jossa näyttö suoritetaan. Yksinkertaisinta on ajatella kaikki käytännön tilanteisiin, näin päiväkodissa tuo kasvun tukemisen kohta on kaikista yksinkertaisin.
mun mielestä tärkeää on myös ymmärtää että sitä "karmeaa nivastaa" on mahdotonta näyttämällä näyttää viikossa. Tärkeintä on löytää merkittävimmät ja olennaisimmat asiat ja kuitata sitten monta muuta kohtaa keskustelemalla tai tehtävillä.
onnea ja menestystä.. älä hermoile turhaan.

Alkuperäinen kirjoittaja näytön vastaanottaja:
juuri tänään pyysin opiskelijaani täydentämään suunnitelmaansa, kun se oli puutteellinen.
mä "vaadin" aina opiskelijoiltani konkreettisuutta.. tärkeää on ymmärtää se konsepti jossa näyttö suoritetaan. Yksinkertaisinta on ajatella kaikki käytännön tilanteisiin, näin päiväkodissa tuo kasvun tukemisen kohta on kaikista yksinkertaisin.
mun mielestä tärkeää on myös ymmärtää että sitä "karmeaa nivastaa" on mahdotonta näyttämällä näyttää viikossa. Tärkeintä on löytää merkittävimmät ja olennaisimmat asiat ja kuitata sitten monta muuta kohtaa keskustelemalla tai tehtävillä.

Helppoa se on lopen. Vaikka näyttääkin hirveältä se nivaska mutta pitää ymmärtää ne oleellisimmat jutut. Mietippäs

SUN pitää auttaa häntä sen tekemisessä. Ja sanoa mitä siitä puuttuu niin hän näyttää ne osaako

Joo, ja sitte ku ohjaajan ja opettajan näkemyksetkin eriävät vielä toisistaan ja hohhoijjaa.. Koita siinä saada aikaan.. Mutta voin lohduttaa että tuo KaTu-jakson näyttö on kaikist yksinkertasin....

AP, kerro mitä et ymmärrä siitä nivaskasta niin koitan auttaa parhaani mukaan! Tiedän että noiden kanssa on aluksi tappeleminen mutta siitä se käsitys alkaa kasvaan mikä on niissä se ydin juttu.

Alkuperäinen kirjoittaja älä ole nipo:

SUN pitää auttaa häntä sen tekemisessä. Ja sanoa mitä siitä puuttuu niin hän näyttää ne osaako

Juuri näin me tänään teimmekin. kävimme yhdessä läpi, ja pohdimme ja mietimme...

Musta Hohun näyttö oli tavallaan helpoin,kun siinä oli niin paljon perushoitotyötä mikä näyttää.
Ja muutenkin toi näyttö juttu on ihan persiist kun ei oo tasa-arvoista, riippuu näyttöpaikasta ja sen ohjaajajasta sekä näytön vastaanottajasta sekä opettajasta joka ottaa näytön vastaan.
Niin erinlaisia ja eri vaatimukset. Joku 5 arvoinen voi saada 3 kun toisessa paikassa 3 arvonen saa 5 KARKEESTI sanottuna.

kerros, mistä kiikastaa? Mulla on kaikki menny ekalla läpi. Ja btv...koskaan ei ole näytön vastaanottaja/ohjaaja auttanut niiden tekemisessä. Sitä paitsi, meillä ne laitetaan vaan koululle ja open sana ratkaisee. Aina ei ole näytön vastaanottaja ees ehtiny lukea koko lappuja ennen palautuspäivää.

ohjaajista se paljon riippuu miten ne arvioi.Opiskelija voi saada viitosen mielestäni. Jotku on erimieltä, hohhoijjaa.
Tuossa oon erimieltä että ei ole tasa-arvoista!? Jokaisessa paikassa on ne omat hommansa ja niiden mukaan tehään näyttö eikä aleta pohtiin tarkemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja hinni harmaana :
kerros, mistä kiikastaa? Mulla on kaikki menny ekalla läpi. Ja btv...koskaan ei ole näytön vastaanottaja/ohjaaja auttanut niiden tekemisessä. Sitä paitsi, meillä ne laitetaan vaan koululle ja open sana ratkaisee. Aina ei ole näytön vastaanottaja ees ehtiny lukea koko lappuja ennen palautuspäivää.

aika jännä, että olet päässyt näytöistä läpi ilman että olet ehtinyt näyttää suunnitelmaasi vastaanottajalle. Mä en ainakaan päästäisi läpi, ja ohjeistuskin on ettei kuulu päästää... näyttösuunnitelma pitää olla hyväksyttynä ennenkuin näyttö alkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja viee:
ohjaajista se paljon riippuu miten ne arvioi.Opiskelija voi saada viitosen mielestäni. Jotku on erimieltä, hohhoijjaa.
Tuossa oon erimieltä että ei ole tasa-arvoista!? Jokaisessa paikassa on ne omat hommansa ja niiden mukaan tehään näyttö eikä aleta pohtiin tarkemmin.

No en nyt tiiä. On niitä paikkojaki joissa ohjaaja heti kärkeen ilmottaa että "kukaan ei oo viitosen arvonen!" .... Ööö, okei, kuin se voi sanoa ennen näyttöä kenestäkään noin?? Saati se, että esim. opettajat vaatii erilailla teoriaa näyttösuunnitelmiin; toiselle pitää olla romaani, toiselle riittää rivi ja sen kaveri. Ei mee ihan tasan. yhteinen linjaus pitäs olla.

Alkuperäinen kirjoittaja hinni harmaana :

aika jännä, että olet päässyt näytöistä läpi ilman että olet ehtinyt näyttää suunnitelmaasi vastaanottajalle. Mä en ainakaan päästäisi läpi, ja ohjeistuskin on ettei kuulu päästää... näyttösuunnitelma pitää olla hyväksyttynä ennenkuin näyttö alkaa.

Niin, opettajan hyväksymä tottakai. Eihän se mun vika ole, jos työpaikan henkilö ei ole edes ollut töissä lukemassa näyttösuunnitelmaa, melko paha sitä on silloin näyttää. Meillä se palautetaan suoraan spostilla arvioivalle opelle. Kahdessa paikassa olen suunnitelmaani tarjonnut, mutta ovat ottaneet sen katsottavaksi vasta näytön ajaksi. Tuo homma kaipais kyllä paljon parannusta. Useimmissa paikoissa näytön vastaanottaja/ohjaaja ei ees oo ite tajunneeet, mitä kriteerit voisivat tarkoittaa selkokielellä.

juuri alkuviikosta luin yhden opiskelijan noita kirjoitelmia ja pyysin lisäämään juttuja ja miettimään selkeämmin ja konkreettisemmin. Ihan uskomattomia nuo paperit nykyään on. Samaa paskaa eri muodossa ja eri sanakääntein. Siis kirjaimellisesti. Niitä papereita lukiessa en tajua miksi pitää olla 10 kohtaa samaa asiaa vaan eri tavalla kirjoitettuna! :whistle:

Ja totta on tuokin eriarvoisuus. Pärstän mukaan numeroita annetaan ja parissa paikassa on heti sanottu, että täällä ei kukaan saa vitosta vaikka olisi kriteerien mukaan siihen oikeutettu.

Alkuperäinen kirjoittaja hinni harmaa:
Ja totta on tuokin eriarvoisuus. Pärstän mukaan numeroita annetaan ja parissa paikassa on heti sanottu, että täällä ei kukaan saa vitosta vaikka olisi kriteerien mukaan siihen oikeutettu.

Meillä ainakin annetaan jos on sen 5 ansainnut. Juuri yksi lh-opisk. sai meiltä 5 ja oli tosiaan sen ansainnut!

Well, ohjeistuksessa lukee."Näyttöympäristön kuvaus-no, lapussa luki, että esiopetustilat mainitsematta ja ei ihan pohjapiirustusta tarvitse..NO, MITÄ SITTEN, kuvaus huonekaluista tapetteineenko??

Sitten näyttöympäristön toiminta-ajatus ja toimintaperiaatteet eli tavoitteet ja pitääkö luetella keinot, miten vai laitanko keinot vasta omiin tavoittesiin???

Ja säädökset ilmeisesti vain ranskalaisin viivoin eikä mitään muutoskohtia tai muutettuja säädöksiä...SIIS KUINKA PILKUN TARKASTI KUN EI KUULEMMA KAIKKEA TARVITSE LAISTA LURITELLA....

ja sitten vielä............................fuck

Taitaa olla osittain asennevikaa, kun en aio edes lapsiin suuntautua, mutta olen yrittänyt tajuta eikä näköjään auta, vaikk ois omia....tuntee itsensä todella aivottomaksi....

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
juuri alkuviikosta luin yhden opiskelijan noita kirjoitelmia ja pyysin lisäämään juttuja ja miettimään selkeämmin ja konkreettisemmin. Ihan uskomattomia nuo paperit nykyään on. Samaa paskaa eri muodossa ja eri sanakääntein. Siis kirjaimellisesti. Niitä papereita lukiessa en tajua miksi pitää olla 10 kohtaa samaa asiaa vaan eri tavalla kirjoitettuna! :whistle:

mä olen tullut kans ihan samaan tulokseen.
Ärsyttää oikein kun yrittää arviointia hyvin tehdä, niin joutuu toisteleen ja pyöritteleen moneen kertaan samoja asioita. kun kaiken vois tehdän niin niin paljon yksinkertaisemminkin....

Yhteistyössä