Voiko närästykseen kuolla? Apua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Nana"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"Nana"

Vieras
Ei ole noin dramaattinen tilanne sentään, mutta en pysty nukkumaan järkyttävältä närästykseltä. Viikkoja on 32+ ja Rennie auttaa noin tunnin, kunnes alkaa aina jälleen kuplimaan. Yöllä herään järkyttävään pahoinvointiin ja yökin vessassa...
Auttakaa, jotain kikkoja?
Tämä on nyt ehkä toiveajattelua, mutta eikös se närästys hellitäkkin (edes hetkeksi ja vähän) kun vauva laskeutuu...

Auttaisiko noista käsikauppalääkkehistä jompi kumpi..
GAVISCON hedelmänmakuinen närästyslääke 100 tai 500 ml - Yliopiston verkkoapteekki

Lääkeinfo.fi - BALANCID NOVUM purutabletti (MEDA)
..on hieman vahvempaa, kuin Rennie.

Myöskin tätä on vaikeaan närästykseen lääkäri raskaana oleville määrännyt..
Tuotteet - Yliopiston Apteekki

Koeta nukkua mahdollisimman pystyasennossa - pää tyynyillä tuettuna puoli istuvassa asennossa..TAI, vielä parempi: kohota sängyn pääpuolta(esim. kirjat sängynjalkojen alle)
..ja tietenkin kannattaa vielä tarkistella se ruokalista, mitä syöt - varsinhin sen iltaruoan, esim itselläni kurkku, paprika&tomaatti närästää kovin(ihan ilman raskauttakin jos liikaa syön)..Kätilö tuolla jossahin palstalla kirjoitteli, että myöskin mantelit saattavat auttaa.=)

Jaksuja:heart:

Viimeksi muokattu:
Kiitos mur-mur! :)
Tuli parempi mieli jo siitä, että yrität auttaa. Pitänee yrittää saada jotain vahvempaakin, jos tämä nyt tämmöisenä jatkuu. Kohoasennossa joudun nukkumaan, ei se auta... Mulla on tämän loppuraskauden ja närästyksen myötä oikeastaan ruokahalukin aika lailla hukassa. Syön, kun muutkin syö, vaikka nälkä ei ole... Pitänee vähän iltapaastoa harrastaa.

Mulla närästys ei helpottanut vauvan laskeuduttua, mutta vauvan synnyttyä närästys loppui kokonaan. Nukuin muutaman viimeisen kuukauden istualtaan/puoli-istuvassa asennossa, enkä syönyt iltaisin mitään. Maitoa join aina ruoan yhteydessä ja Rennietä kului PALJON.

[QUOTE="Äiti kahdelle";27345916]Mulla närästys ei helpottanut vauvan laskeuduttua, mutta vauvan synnyttyä närästys loppui kokonaan. Nukuin muutaman viimeisen kuukauden istualtaan/puoli-istuvassa asennossa, enkä syönyt iltaisin mitään. Maitoa join aina ruoan yhteydessä ja Rennietä kului PALJON.[/QUOTE]

Mulle neuvolasta sanottiin, ettei MAITOA ainakaan kannata juoda. Sehän ei ole hapanta, joten ei auta närästykseen, saattaa vain pahentaa. Hapanmaitotuotteet taas auttavat, kuten piimä. Kannattaa muutenkin kiinnittää huomiota mitä syö, mulla ainakin esimerkiksi ruisleivät ja suklaa pahensi tilannetta.

Toisessa raskaudessa sain sitten vihdoin lääkäriltä reseptin johonkin närästyslääkkeisiin, jota oli ihan turvallista käyttää raskauden aikana. Ei sekään ihan kaikkea vienyt, mut helpotti todella! Mulla oli aivan kauhea närästys kummankin aikana. Eikä se siihen loppunut, vaan vielä pitkään raskauden jälkeenkin tietyt ruoka-aineet aiheutti närästystä. Nyt jo harvoin :).

Niin ja mulle myös sanottiin, että närästys kannattaa tosiaankin hoitaa. Jos jättää hoitamatta, niin saattaa olla että koko loppuelämän kärsit enemmän ja vähemmän närästyksestä.

mua närästää aina vaikken ees oo raskaana. just kaikki nuo mur murin ohjeet...laita useampi tyyny. mulla auttaa cokis närästykseen, mutta jos se on lightia niin vaan pahentaa. ostan aina niitä tölkkejä kotiin vaan sen takia. onnea vauvasta!

tiesittekö että närästys voi olla yli 20vuotiailla sydänperäinen oire?

itseäni närästi aivan saatanasti kummassakin raskaudessa, se oli jotain aivan hirveetä! mutta helpotti kun synnytksen jälkeen. ja nyt ei ole närästänyt.

Äitini luuli vuosikausia kuolevansa närästykseen, mutta kun vihdoin meni vaivansa kanssa päivystykseen närästys täsmentyikin sappikohtaukseksi...:whistle:

Mutta närästykseen on parempiakin lääkkeitä kuin Rennie, kysy lääkäriltä ja apteekista saa nykyään ainakin Losecia myös ilman reseptiä.

En muista sopiiko se raskaana oleville, mutta senhän sinä näppäränä tyttönä selvität samalla? :D

Yhteistyössä