voiko näin tehdä??? (työ ja lapsi asiaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja xxx
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
X

xxx

Vieras
Eli mulla on nyt kaksi lasta vanhin 3v ja nuorin 1v, lasten välillä oli puoli vuotta töissä eli nyt olen ollut reilun vuoden kotona ja tarkotus olis (jos luoja suo), että kolmas lapsi tulisi sinä kesänä kun nyt nuorin täyttää 3v eli 2009 ja olisin sitten taas 3v kotona ja näin ollen kotona oloa tulis yhteensä 6v, mutta voinko näin tehdä (jos siis vaan luoja näin antaa tehdä ) kun minulla on kuitenki vakituinen työpaikka odottamassa???
Voidaanko minua tuon takia irtisanoa???

Käsittääkseni työnantajalla ei ole oikeutta sanoa irti, mutta onhan tuo pitkä aika olla pois työpaikalta. Voi olla, että keksii jonkin syyn miksi sanoa irti. Tiedä häntä sitten?

Ei voida tuon perusteella irtisanoa, mutta välttämättä kun palaat ei sun hommia ole enää tarjolla, riippuen onko millanen työ. Työnantajalla on silloin velvollisuus tarjota muuta vastaavaa työtä samalla palkalla kuin mitä sait tuosta työstä.

sen verran voin kertoa, että pesula alalla olen, joten töitä on niin kauan kun suomessa on sairaaloita, päiväkoteja, vanhainkoteja jne. että töitä riittää =/
Mutta nyt kun tekee lapset jää vielä monen monta vuotta aikaa tehdä töitä....

Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
sen verran voin kertoa, että pesula alalla olen, joten töitä on niin kauan kun suomessa on sairaaloita, päiväkoteja, vanhainkoteja jne. että töitä riittää =/

ei sais maalailla piruja seinille, mut koskaan ei tiedä mitä yritysmaailmassa tapahtuu, voi olla et kun palaat töihin, kyseistä firmaa ei ole... ellei sit kuulu johonkin isoon ketjuun... mutta jos ketjun paikat ovat yrittäjävetoisia, niin tuo riski on sit aina olemassa...

Alkuperäinen kirjoittaja Hanskin mamma:
Alkuperäinen kirjoittaja xxx:

ei sais maalailla piruja seinille, mut koskaan ei tiedä mitä yritysmaailmassa tapahtuu, voi olla et kun palaat töihin, kyseistä firmaa ei ole... ellei sit kuulu johonkin isoon ketjuun... mutta jos ketjun paikat ovat yrittäjävetoisia, niin tuo riski on sit aina olemassa...

Joo, ikävä kyllä tuo firma on pystyssä (sais kyllä vaikka mennäkkin nurin) niin kauan kun työn tekijöitä riittää eli hamaan tappiin asti.....
Enempää en voi /halua firmasta kertoa, koska tiedän et sit joku tunnistaa mut....

Yhteistyössä