A
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:ärähdä tytölle kunnolla. meinaan että ei varmaan kotona minkäänlaista kuria. ja älä päästä teidän pihan lähellekkään. meillä kans romaanit naapurissa ja aina pitää olla vähän perään katsomassa vaikka ihan noin paha ei vielä olekkaan...
Alkuperäinen kirjoittaja a:miks ei muutto onnistu??
Alkaako kaupunki L-kirjaimella...Alkuperäinen kirjoittaja Santtu:Meillä on rivitaloyhtiö (arvatenkin vuokra sellainen ) ja yhteinen leikkipiha, tietenkin. Niin vaikea sitä on pitää poissakaan yhteisiltä piha-alueilta.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkaako kaupunki L-kirjaimella...Alkuperäinen kirjoittaja Santtu:Meillä on rivitaloyhtiö (arvatenkin vuokra sellainen ) ja yhteinen leikkipiha, tietenkin. Niin vaikea sitä on pitää poissakaan yhteisiltä piha-alueilta.
Alkuperäinen kirjoittaja suzyco:Ihan ensimmäisenä mä kävisin muualla leikkimässä lasten kanssa...vaikka on se toki kurjaa kun joutuu kauemmas meneen mutta jos vaan mahdollista niin menisin. Ihan heti nyt en tollasen takia muuttais jos niistä ei muuta haittaa ole, nekun ei muutenkaan kauaa samassa paikassa yleensä asu.
Alkuperäinen kirjoittaja a:itse olin vastaavassa tilanteessa aikoinani. 3-5vuotiaat kuljeskelivat ulkona yksikseen. minä yritin vauvaa nukuttaa vaunuissa ulkona, lapset kävivät potkimassa ja hakkaamassa vaunuja joissa vauva nukkui. lopulta en uskaltanut vauvaa nukuttaa ulkona ollenkaan.
lapset hakkasivat meidän asunnon ikkunoita jne. sitten alkoi huoraksi haukkuminen ym. lopulta muutin pois....
Alkuperäinen kirjoittaja miljoonakala:Mä tekisin niin että leikkisin jotain ihan hurjan kivaa lapseni kans, jotain mikä oikeasti herättää lapsen mielenkiinnon. Ja kun tämä lapsi tulisi tahtomaan mukaan leikkiin sanoisin että säännöt on ne että ketään ei haukuta eikä kiusata. Ja pelistä pois jos kiusaa.
Jos vanhemmille ei voi mitään niin pitää alkaa opettamaan lasta. Lapset on yllättävän nopeita oppimaan miten toimitaan jos joku heille vaivautuu kertomaan.
Alkuperäinen kirjoittaja jadal:mä arvasin muuten jo aloituksesta kenestä puhut...
sama tyttö uhannut hakata meidän esikoisen...
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja jadal:mä arvasin muuten jo aloituksesta kenestä puhut...
Mä oon jo ihan hajoomis pisteessä tän asian kanssa, kiva kun joku ymmärtää![]()
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja jadal:mä arvasin muuten jo aloituksesta kenestä puhut...
Alkuperäinen kirjoittaja jadal:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja jadal:mä arvasin muuten jo aloituksesta kenestä puhut...
ymmärrän tosiaan.
ite en jaksais katella päivääkään samassa pihassa.
Huomasitko muuten tässä taannoin, heidän ovensa edessä romukasan...![]()
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Kyseessä naapurin romani tyttö jonka kielenkäyttö on niin sairasta ettei tee mieli päästää omia lapsia pihalle.
Tänäänkin se tyttö huuti huvikseen omalle lapselleni vitun huora :O
Ennen omakin lapseni leikki ko. romani tytön kanssa nätisti. Mutta kielenkäyttö ja muukin toiminta muuttunut niin kauheaksi ettei oma lapseni halua edes katsoa siihen päin. 4v ei osaa leikkiä nätisti, muita huomioon ottaen ja sitten alkaakin aina tuo kiroilu ja muu kiusaaminen.
Minullekkin on huutanut huora kun ohi kävelen :O
Sanoin tänään hänen äidilleen että tietääkö se mitä hänen tyttönsä tuolla pihalla tekee ja sanoin kirolusta. Akka suuttu ja sanoi että mitä se mua liikuttaa. Sanoin ette liikuttaa kun omat lapseni joutuvat sitä kuuntelemaan ( ja sietämään pahan tekoa ). Rouva sanoi että tuki niitten lastes suut.
OTTAA IHAN TODELLA JO PÄÄHÄN. En haluais sitäkään että kiellän omia lapsiani menemästä pihalle ja odotan pienemmän kanssa hetkeä ettei se tyttö ole pihalla ennen kuin voimme mennä hiekkikselle.
Anteeksi pitkä stoori, mutta neuvoton on olo..
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja miljoonakala:Mä tekisin niin että leikkisin jotain ihan hurjan kivaa lapseni kans, jotain mikä oikeasti herättää lapsen mielenkiinnon. Ja kun tämä lapsi tulisi tahtomaan mukaan leikkiin sanoisin että säännöt on ne että ketään ei haukuta eikä kiusata. Ja pelistä pois jos kiusaa.
Jos vanhemmille ei voi mitään niin pitää alkaa opettamaan lasta. Lapset on yllättävän nopeita oppimaan miten toimitaan jos joku heille vaivautuu kertomaan.
On yritettuy ja onnistuuSILLOIN kun olen itse siinä pihalla ja osaan keksiä tarpeeksi mielenkiintoisen leikin isommille. MUTTA 8-vuotias leikkii yksin lähes aina. Ikäero on myös noilla pihan lapsilla tosi suuri, leikkiäkseen samoja leikkejä: 8, 8, ja 9 on nämä muut tytöt, sitten romani tyttö 4, niin onhan se selvä että vaikka se leikkiin otetaan niin ei vaan pysy jutuissa mukana. 8-vuotiaat on jotain 10-tikkua laudalla tai kirkkistä, maata jne. 4-v jää aina jälkeen kaikessa ja se hän se varmaan ajaakin sitten kiusan tekoon ja kierre on taas valmis. Sillä pitäis olla ikäistänsä seuraa. Musta ei oo myöskään oikein vaati noita isompia aina muokkaamaan leikkejään niin että 4 vuotias pääsee mukaan - taakkanahan se periaatteessa noiden leikeissä on.
Alkuperäinen kirjoittaja jadal:alkoi ottaa nyt päähän niin paljon, että tekis mieli lähteä tältä istumalta avautumaan.
vois niiden sukulaisperheelle mainita tosta, josko se hyödyttäis mitään. meillä muutenkin alkanut se perhe tympiä muutamista syistä...
Alkuperäinen kirjoittaja miljoonakala:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja miljoonakala:Mä tekisin niin että leikkisin jotain ihan hurjan kivaa lapseni kans, jotain mikä oikeasti herättää lapsen mielenkiinnon. Ja kun tämä lapsi tulisi tahtomaan mukaan leikkiin sanoisin että säännöt on ne että ketään ei haukuta eikä kiusata. Ja pelistä pois jos kiusaa.
On yritettuy ja onnistuuSILLOIN kun olen itse siinä pihalla ja osaan keksiä tarpeeksi mielenkiintoisen leikin isommille. MUTTA 8-vuotias leikkii yksin lähes aina. Ikäero on myös noilla pihan lapsilla tosi suuri, leikkiäkseen samoja leikkejä: 8, 8, ja 9 on nämä muut tytöt, sitten romani tyttö 4, niin onhan se selvä että vaikka se leikkiin otetaan niin ei vaan pysy jutuissa mukana. 8-vuotiaat on jotain 10-tikkua laudalla tai kirkkistä, maata jne. 4-v jää aina jälkeen kaikessa ja se hän se varmaan ajaakin sitten kiusan tekoon ja kierre on taas valmis. Sillä pitäis olla ikäistänsä seuraa. Musta ei oo myöskään oikein vaati noita isompia aina muokkaamaan leikkejään niin että 4 vuotias pääsee mukaan - taakkanahan se periaatteessa noiden leikeissä on.
Ei kuulu kyllä tuon ikäisten enää muokata leikkejään nelivuotiaan mukaan. Elleivät itse halua. Toisaalta, itsellä on 3,5v ja leikkii sujuvasti isompien 8v, 8v ja 6v mukana ja he huomioivat myös 3,5v:n leikeissään. Eli vaikka 3,5v sössii piiloleikitniin hän saa olla avustajana ellei tee jotain tosi töllöä jolloin joutuu leikistä pihalle. Mutta tämä 3,5v sössijä on yhden pikkusisko joten se ilmeisesti suodaan hänelle.
Voivatko nämä isommat ottaa fillarin alle ja ottaa vähän etäisyyttä tähän ipanaan?
4v:hän on leikeissään ihan eri tasolla kuin isot ja siksi varmaan on vielä tuplasti hirviömpi kuin ei ymmärrä meininkiä.
Kurja tilanne...