Voiko mitenkään tukkia 4-vuotiaan lapsen suuta joka huutaa päin naamaa VI**N HU**A

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ärähdä tytölle kunnolla. meinaan että ei varmaan kotona minkäänlaista kuria. ja älä päästä teidän pihan lähellekkään. meillä kans romaanit naapurissa ja aina pitää olla vähän perään katsomassa vaikka ihan noin paha ei vielä olekkaan...

Vois koittaa kyllä ärähtää seuraavan kerran oikein kunnolla.

Kuria niillä ainakin yritetään pitää, tänäänkin tytön hakia pihalta isä koivun oksan kanssa - kun äitinsä ei saanut sitä likkaa pois pihalta. Äiti antaa kaikessa aina periks ja huutavaa tyttöä lellitään karkeilla, uimareissulla, millä vaan, kunhan tottelis. Isä kun joskus puuttuu peliin, puuttuu sitten kunnolla.

Meillä on rivitaloyhtiö (arvatenkin vuokra sellainen ) ja yhteinen leikkipiha, tietenkin. Niin vaikea sitä on pitää poissakaan yhteisiltä piha-alueilta.

Meillä on rivitaloyhtiö (arvatenkin vuokra sellainen ) ja yhteinen leikkipiha, tietenkin. Niin vaikea sitä on pitää poissakaan yhteisiltä piha-alueilta.

[/quote]
Alkaako kaupunki L-kirjaimella...

Alkuperäinen kirjoittaja a:
miks ei muutto onnistu??

Koska ei ole varaa yksityista vuokra-asuntoa maksaa. Jos haetaan kaupungin kämppää, menee se niin kauas, että lapsilla vaihtuu koulut ja moni muu hyvä asia, kuten kaverit mitä tällä alueella on myös.

Säästetään omaa varten, mutta oman talon hankintaa saadaan haaveilla vasta 3-4 vuoden päästä.

Alkuperäinen kirjoittaja Santtu:
[/quote]

Ei, voin sanoa, jyväskylässä asutaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Santtu:

Ei, voin sanoa, jyväskylässä asutaan :)[/quote]

Joo, kun meien L-cityssä on aika paljon romaneja...Ite just mietitään muuttoa kaupungin rivariin...

itse olin vastaavassa tilanteessa aikoinani. 3-5vuotiaat kuljeskelivat ulkona yksikseen. minä yritin vauvaa nukuttaa vaunuissa ulkona, lapset kävivät potkimassa ja hakkaamassa vaunuja joissa vauva nukkui. lopulta en uskaltanut vauvaa nukuttaa ulkona ollenkaan.

lapset hakkasivat meidän asunnon ikkunoita jne. sitten alkoi huoraksi haukkuminen ym. lopulta muutin pois....

Alkuperäinen kirjoittaja suzyco:
Ihan ensimmäisenä mä kävisin muualla leikkimässä lasten kanssa...vaikka on se toki kurjaa kun joutuu kauemmas meneen mutta jos vaan mahdollista niin menisin. Ihan heti nyt en tollasen takia muuttais jos niistä ei muuta haittaa ole, nekun ei muutenkaan kauaa samassa paikassa yleensä asu.

Isomman lapsen leikkikaverit on tässä samassa taloyhtiössä, hän tuskin ilahtuu kun sanonkin että mennäänpäs muualle leikkimään. Taaperon kanssa onnistuiskin. Joskus ollaan mentykin puistoon niin että otan sitten muitakin lapsia mukaan, niin on isommalla parhaat leikkikaverinsa mukana :)

Mutta joka päivä ei jaksa, kun puistoon matkaa..

Muistu muuten mieleen viikonloppuinen yhteen otto - kun taas kerran kielsin tyttöä kiusaamasta muita ja hänen äitinsä sattui juuri silloin siihen leikkipihalle. Tyttö potkas yhden lapsen pyörää ja näytti mulle kieltä - äitinsä kehui pientä prinsessaansa! Ei voinut kuin monttu auki kattoa että ei h*lvetti!

Meidän naapurissa on myös poikia, jotka huutelevat rumia ja kiusaavat toisia. Yksi vielä samassa tarhassa poikani(5v) kanssa ja oli opettanut pojalleni miten masturboidaan (r*unkataan, hänen sanojensa mukaan).
Olen sanonut lapsilleni että nämä pojat puhuvat rumia, niin ei saa tehdä, ja heidät voi jättää leikeistä pois jos kiusaavat.

Alkuperäinen kirjoittaja a:
itse olin vastaavassa tilanteessa aikoinani. 3-5vuotiaat kuljeskelivat ulkona yksikseen. minä yritin vauvaa nukuttaa vaunuissa ulkona, lapset kävivät potkimassa ja hakkaamassa vaunuja joissa vauva nukkui. lopulta en uskaltanut vauvaa nukuttaa ulkona ollenkaan.

lapset hakkasivat meidän asunnon ikkunoita jne. sitten alkoi huoraksi haukkuminen ym. lopulta muutin pois....

Ei pitäis olla mennä noin että me romanien takia vaihdamme kotia! Vaikka rasistiseksi en itseäni ole koskaan luokitellut - niin ei silti voi mennä noin!

Nuokin, saman perheen isommat pojat ampuivat uutena vuonna roomalaisilla päin meidän vaunuja joissa nukkui kuopus! Ampaisin kuin leijonaemo niiden kakaroiden perään. Soitin poliisitkin. Loppu illasta sitten kostivat ja sotki vaunujen pyörät paskalla.

Ei oikeesti ole enää ihmisen elämää, miks pitää sietää tällästä.

Mä tekisin niin että leikkisin jotain ihan hurjan kivaa lapseni kans, jotain mikä oikeasti herättää lapsen mielenkiinnon. Ja kun tämä lapsi tulisi tahtomaan mukaan leikkiin sanoisin että säännöt on ne että ketään ei haukuta eikä kiusata. Ja pelistä pois jos kiusaa.
Jos vanhemmille ei voi mitään niin pitää alkaa opettamaan lasta. Lapset on yllättävän nopeita oppimaan miten toimitaan jos joku heille vaivautuu kertomaan.

Alkuperäinen kirjoittaja miljoonakala:
Mä tekisin niin että leikkisin jotain ihan hurjan kivaa lapseni kans, jotain mikä oikeasti herättää lapsen mielenkiinnon. Ja kun tämä lapsi tulisi tahtomaan mukaan leikkiin sanoisin että säännöt on ne että ketään ei haukuta eikä kiusata. Ja pelistä pois jos kiusaa.
Jos vanhemmille ei voi mitään niin pitää alkaa opettamaan lasta. Lapset on yllättävän nopeita oppimaan miten toimitaan jos joku heille vaivautuu kertomaan.

On yritettuy ja onnistuu :) SILLOIN kun olen itse siinä pihalla ja osaan keksiä tarpeeksi mielenkiintoisen leikin isommille. MUTTA 8-vuotias leikkii yksin lähes aina. Ikäero on myös noilla pihan lapsilla tosi suuri, leikkiäkseen samoja leikkejä: 8, 8, ja 9 on nämä muut tytöt, sitten romani tyttö 4, niin onhan se selvä että vaikka se leikkiin otetaan niin ei vaan pysy jutuissa mukana. 8-vuotiaat on jotain 10-tikkua laudalla tai kirkkistä, maata jne. 4-v jää aina jälkeen kaikessa ja se hän se varmaan ajaakin sitten kiusan tekoon ja kierre on taas valmis. Sillä pitäis olla ikäistänsä seuraa. Musta ei oo myöskään oikein vaati noita isompia aina muokkaamaan leikkejään niin että 4 vuotias pääsee mukaan - taakkanahan se periaatteessa noiden leikeissä on.

Alkuperäinen kirjoittaja jadal:
mä arvasin muuten jo aloituksesta kenestä puhut...
sama tyttö uhannut hakata meidän esikoisen...

Mä oon jo ihan hajoomis pisteessä tän asian kanssa, kiva kun joku ymmärtää :)

btw, sunkin tyttös viimeks sano täällä meillä että "*piip* tytön kanssa ei sitten leikitä, se hakkaa mut! Ja ette jätä mua yksin pihaan kun se voi tulla ja mä pelkään sitä"

:(

ymmärrän tosiaan.
ite en jaksais katella päivääkään samassa pihassa.

Huomasitko muuten tässä taannoin, heidän ovensa edessä romukasan... :whistle:

ymmärrän tosiaan.
ite en jaksais katella päivääkään samassa pihassa.

Huomasitko muuten tässä taannoin, heidän ovensa edessä romukasan... :whistle:

En tainnu huomata.

H*tto kun pääsis muuttaa pois täältä, muuten niin kiva asua mutta..

Kyseessä naapurin romani tyttö jonka kielenkäyttö on niin sairasta ettei tee mieli päästää omia lapsia pihalle.

Tänäänkin se tyttö huuti huvikseen omalle lapselleni vitun huora :O

Ennen omakin lapseni leikki ko. romani tytön kanssa nätisti. Mutta kielenkäyttö ja muukin toiminta muuttunut niin kauheaksi ettei oma lapseni halua edes katsoa siihen päin. 4v ei osaa leikkiä nätisti, muita huomioon ottaen ja sitten alkaakin aina tuo kiroilu ja muu kiusaaminen.

Minullekkin on huutanut huora kun ohi kävelen :O

Sanoin tänään hänen äidilleen että tietääkö se mitä hänen tyttönsä tuolla pihalla tekee ja sanoin kirolusta. Akka suuttu ja sanoi että mitä se mua liikuttaa. Sanoin ette liikuttaa kun omat lapseni joutuvat sitä kuuntelemaan ( ja sietämään pahan tekoa ). Rouva sanoi että tuki niitten lastes suut.

OTTAA IHAN TODELLA JO PÄÄHÄN. En haluais sitäkään että kiellän omia lapsiani menemästä pihalle ja odotan pienemmän kanssa hetkeä ettei se tyttö ole pihalla ennen kuin voimme mennä hiekkikselle.

Anteeksi pitkä stoori, mutta neuvoton on olo..

Mikäli olisit kertonut omastasi sanosin että kasvata hänet.

alkoi ottaa nyt päähän niin paljon, että tekis mieli lähteä tältä istumalta avautumaan.

vois niiden sukulaisperheelle mainita tosta, josko se hyödyttäis mitään. meillä muutenkin alkanut se perhe tympiä muutamista syistä...

On yritettuy ja onnistuu :) SILLOIN kun olen itse siinä pihalla ja osaan keksiä tarpeeksi mielenkiintoisen leikin isommille. MUTTA 8-vuotias leikkii yksin lähes aina. Ikäero on myös noilla pihan lapsilla tosi suuri, leikkiäkseen samoja leikkejä: 8, 8, ja 9 on nämä muut tytöt, sitten romani tyttö 4, niin onhan se selvä että vaikka se leikkiin otetaan niin ei vaan pysy jutuissa mukana. 8-vuotiaat on jotain 10-tikkua laudalla tai kirkkistä, maata jne. 4-v jää aina jälkeen kaikessa ja se hän se varmaan ajaakin sitten kiusan tekoon ja kierre on taas valmis. Sillä pitäis olla ikäistänsä seuraa. Musta ei oo myöskään oikein vaati noita isompia aina muokkaamaan leikkejään niin että 4 vuotias pääsee mukaan - taakkanahan se periaatteessa noiden leikeissä on.

Ei kuulu kyllä tuon ikäisten enää muokata leikkejään nelivuotiaan mukaan. Elleivät itse halua. Toisaalta, itsellä on 3,5v ja leikkii sujuvasti isompien 8v, 8v ja 6v mukana ja he huomioivat myös 3,5v:n leikeissään. Eli vaikka 3,5v sössii piiloleikit :D niin hän saa olla avustajana ellei tee jotain tosi töllöä jolloin joutuu leikistä pihalle. Mutta tämä 3,5v sössijä on yhden pikkusisko joten se ilmeisesti suodaan hänelle.
Voivatko nämä isommat ottaa fillarin alle ja ottaa vähän etäisyyttä tähän ipanaan?
4v:hän on leikeissään ihan eri tasolla kuin isot ja siksi varmaan on vielä tuplasti hirviömpi kuin ei ymmärrä meininkiä.

Kurja tilanne...

alkoi ottaa nyt päähän niin paljon, että tekis mieli lähteä tältä istumalta avautumaan.

vois niiden sukulaisperheelle mainita tosta, josko se hyödyttäis mitään. meillä muutenkin alkanut se perhe tympiä muutamista syistä...

Siks mäkin täällä valvon vielä kun ottaa niin kupoliin tää asia.. Hyvällä koittanut saada jotain järkeä tohon touhuun, mutta kun hypitään silmille entisestään vaan.

Niin vois mainita tolle sukulaisperheelle.. kai nekin siellä tietää aika hyvin mikä meininki. Ainakin välillä samaan aikaan pihalla olleet, ikkunat usein auki ja kiroilu varmasti kuulunut sisään ja niiden tytsykin kieltäytyi tänään leikkimästä sen pikku likan kanssa..

Ei kuulu kyllä tuon ikäisten enää muokata leikkejään nelivuotiaan mukaan. Elleivät itse halua. Toisaalta, itsellä on 3,5v ja leikkii sujuvasti isompien 8v, 8v ja 6v mukana ja he huomioivat myös 3,5v:n leikeissään. Eli vaikka 3,5v sössii piiloleikit :D niin hän saa olla avustajana ellei tee jotain tosi töllöä jolloin joutuu leikistä pihalle. Mutta tämä 3,5v sössijä on yhden pikkusisko joten se ilmeisesti suodaan hänelle.
Voivatko nämä isommat ottaa fillarin alle ja ottaa vähän etäisyyttä tähän ipanaan?
4v:hän on leikeissään ihan eri tasolla kuin isot ja siksi varmaan on vielä tuplasti hirviömpi kuin ei ymmärrä meininkiä.

Kurja tilanne...

Aivan, sitähän mäkin että kun on niin suuri ikäero että varmasti johtuu siitäkin, kun pienellä menee ihan käämit joka asiaan, leikit ei suju ja leikkeihin ei aina pääse. Mutta sittenpä tulee äiti ja pakottaa kaikkien leikkiä hänen kullan nupun kanssa - oikeesti on pakottanut. Huutanut pää punasena muille.

Voishan se tyttö jopa oppia leikkimään muiden kanssa, mutta onko kukaan opettamassakaan, ei äitinsä ainakaan. Kun tytöllä menee hermot jokaisesta pikku asiasta, niin noinkohan on pian yhtäkään leikkikaveria - ei kuulemma kerhossa ainakaan, jossa tuttuja lapsia. Aukoo ohjaajillekkin samalla kaavalla päätä..

Fillareilla ei sen pitemmälle isot pötki, kun pikku likka tulee perässä omalla fillarilla. Isommat, kukaan heistä, ei edes saa poistua, pihapiiriä kauemmas, autotiet suht vaaralliset vieressä. Joten samalla pihalla ne kaikki leikkii.

jaa, no ei mun maailma kaadu äänistä. ei haukku haavaa tee jne. lapsille voi sanoa, että ihmiset ovat eriliaisa ja joidenkin mielestä nuo sanat ovat normaaleja (esim. ehkä mustalaisten?).
ei jaksa ih metellä ja kauhistella koko ajan. toisten satuttaminen on asia erikseen kuin jonkun 4 v mölyapinointi.