Voiko minulle tulla jotain seuraamuksia..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kosto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kosto

Vieras
Voiko minulle tulla jotain seuraamuksia, jos kopioin kaikki eksäni kanssa käydyt keskustelut ja lähetän ne hänen nykyiselle raskaana olevalle tyttöystävälle?
Eksä kohteli aikoinaan minua kuin roskaa (valehteli, löi, varasti omaisuuttani, petti jne.) ja nyt hän sanoo edelleen rakastavansa ja haluavansa vielä elää minun kanssa. Hän soittelee jatkuvasti, lähettelee viestejä/sähköposteja, toivoo näkevänsä minut yms. Tyttöystävä ei tiedä näistä. Vielä.
Aikomukseni ei ole siis saada häntä takaisin, vaan ihan jotain muuta..

No saahan sitä herranjumala omia viestejään näyttää kelle haluaa! Viestin lähettäjä ottaa aina riskin lähettäessään niitä. Ei tavallisten ihmisten keskuudessa mitään vaitiolovelvollisuus lakia ole!

Parasta ottaa mahdollisimman paljon välimatkaa ihmisiin, jotka eivät noudata käyttäytymisnormeja. Mistäs sitä tietää, mitä tuo mies kostoksi keksii, kun saa selville viestien lähettelyn, jostainhan ne henkirikoksetkin saavat alkunsa. Hänen uusi tyttöystävänsä ei sinua usko kuitenkaan, vaikka lähettäisit minkälaisia keskusteluita.

Syyllistyt tämän lain rikkomiseen, mutta aika moni sitä tekee kuitenkin. Tuskinpa mies siitä lähtisi rikosilmoitusta tekemään?

Miksi ihminen ei saisi julkaista omia kirjeitään tai sähköpostejaan, jos ne eivät sisällä mitään sotasalaisuuksia tms. muita salaisiksi luettavia tietoja?

Laissahan sanotaan: "Viestin lähettäjä tai se, jolle viesti on tarkoitettu, voi käsitellä omia viestejään ja niihin liittyviä tunnistamistietoja, jollei jäljempänä tässä tai muussa laissa toisin säädetä."

Yhteistyössä