Voiko migreeniä olla ilman pääbsärkyä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sire
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sire

Vieras
Mulla on usein jännityspäänsärkyä,joskus myös migreenikohtaus,muutaman kerran vuodessa.nyt on 1.5 kuukauden ajan tullut kaksi kertaa näköhäiriöitä ja ekalla kerralla myös tasapainossa oli ongelmia,ekan kohtauksen jälkeen menin hierojalle,jossa olen nyt käynyt kolme kertaa mutta eilen kohtaus tuli taas,nyt näkyi myös sahalaitakuvioita.luin kirjaa ja en nähnyt tekstiä kokonaan vaan tuli niinkuin pisteitä.kohtaus kesti reilun puolisen tuntia ,paleli myös samaan aikaan.
onko muilla kokemuksia,mitähän tämä voisi olla?
lääkäriin ajattelin mennä,mutta kysäisespä nyt täältäkin,kun täältä yleensä aina saa jonkinlaisen vastauksen =)
kiitos!

Kyllä voi!
Mulla on pari-kolme kertaa vuodessa migreeni.Joskus siihen liittyy kauhea pääkipu,toisinaan taas ei(otan heti 2 buranaa kun näköhäiriöt ilmestyy) ja myös huono olo kuuluu "taudin kuvaan"

Alkuperäinen kirjoittaja sire:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ms taudin oireita...

ihanaa

joo mutta siihen kuuluu paljon muitakin oireita.
Ei kannata uskoa kaikkein pahinta heti ekana..
Itellä on ollut migreeni 20vuotta(ikää25v)..ja on useampanakin kertana ollut migreeniä tuollain että on tullut noita "auraoireita" ilman että on varsinainen särky tullut..mutta ne on myös tooosi kipeitä ja inhottavia ollut noi auraoireet(putuumiset,tasapaino häiriö jne).

mulla on myös usein jännityspäänsärkyä ja joskus (kun on oikein pahana) siihen liittyy myös kuvaamiasi näköhäiriöitä. minulla on myös migreeniä (harvemmin) mutta se särky on eri tyyppistä ja silmäoireetkin jotenkin erilaiset..

Alkuperäinen kirjoittaja sire:
Alkuperäinen kirjoittaja viers:
heti tuli mieleen se yks korvasairaus... Siinä just noita oireita

mikä korvasairaus?*suuaukihymiö*

no se korvatulehdus, joku sisäkorvakäytävän vai mikäs oli. mun äitillä oli ja siskolla on ollut. huippas, tekin huonoa ja näkin kanssa jotain sahalaitoja..
sairaalassa äitiä hoidettiin kun sillä oli niin paha mutta siskon meni lääkkeilä ohi.

Hei!

Kuvasit tyypillisen aurallisen migreenin, johon ei liity päänsärkyä. Olen itse saanut tuollaisen kohtauksen muutamia kertoja vuodessa. Se kestää noin 20 min ja silloin ei todellakaan näe kirjan tekstiä lukea. Myös sahalaita vilkuttaa näkökentässä. Joskus aurallinen migreeni näyttäytyy valopallona, isona omenana. Synnytyksen jälkeen mulla oli vähän väliä tuollaisia oireita.

Alkuperäinen kirjoittaja Poujou:
Hei!

Kuvasit tyypillisen aurallisen migreenin, johon ei liity päänsärkyä. Olen itse saanut tuollaisen kohtauksen muutamia kertoja vuodessa. Se kestää noin 20 min ja silloin ei todellakaan näe kirjan tekstiä lukea. Myös sahalaita vilkuttaa näkökentässä. Joskus aurallinen migreeni näyttäytyy valopallona, isona omenana. Synnytyksen jälkeen mulla oli vähän väliä tuollaisia oireita.

Mulla tavallinen päänsärkymigreeni muuttu just tollaseks näköhäiriöhommaks raskauden aikana!!! Vähänkös pelotti aluks... mutt yhtään vastaavaa kohtausta ei oo enää tullu kun lapsi saatiin maailmaan.

Yhteistyössä