Alkuperäinen kirjoittaja näin;22028366:Kriteereistä pitää YHDEN täyttyä. Eli jos ap:n ukko on 30v -> ni se riittää jo.
just näin. eihän sitä kukaan voi vaatia että lapsia on tehtävä kolme ennen kuin sterilisaation saa vaikka ikää olis jo 50v.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja näin;22028366:Kriteereistä pitää YHDEN täyttyä. Eli jos ap:n ukko on 30v -> ni se riittää jo.
tuo on täysin eri tilanne kuin ap:n tilanne.
Ihan sama tilanne kun keskustellaan perheväkivallasta: kun mies lyö hän on väkivaltainen hullu, kun nainen vaikkapa tappaa niin mies on sen ansainnut.
Tottakai se on vain miehen asia. Ihan samoin kuin kuin naisen asia on oma ehkäisynsä tai vaikka abortti.
Tämä ei nyt varsinaisesti liity asiaan sillä alunperinhän aloituksessa kai on pointtina, että puoliso ei kunnioita yhdessä sovittuja asioita ja pyrkimyksiä vaan vetoaa omaan oikeuteensa olla itsekäs, mutta silti luettuani kommentteja eroa, jätä, hanki lapsi toisen kanssa tuli mieleeni.. Minullahan on aviopuoliso, meillä on yksi lapsi, emme ole saaneet toista lasta, koska miehelläni on niin huonot siittiöt. Olisiko minunkin pitänyt erota kun kerran mun suunnitelmat ja pyrkimykset eivät käyneet toteen?
Kommentti olikin niille, jotka ketjussa heti vastaa eroa, hanki lapsi toisen kanssa.. Ei elämä noin mene eikä parisuhteissa mun tietääkseni olla vain lisääntymistä varten! Vai olenko ymmärtänyt väärin, onko naiset sittenkin lapsihautomoja ja miehet spermantuottajia?
Ihan sama tilanne kun keskustellaan perheväkivallasta: kun mies lyö hän on väkivaltainen hullu, kun nainen vaikkapa tappaa niin mies on sen ansainnut.
Kommentti olikin niille, jotka ketjussa heti vastaa eroa, hanki lapsi toisen kanssa.. Ei elämä noin mene eikä parisuhteissa mun tietääkseni olla vain lisääntymistä varten! Vai olenko ymmärtänyt väärin, onko naiset sittenkin lapsihautomoja ja miehet spermantuottajia?
ja kukahan muka noin ajattelee![]()
mä en voisi elää mieheni kanssa jos hän vain yhtäkkiä ilmottaisi että lähdenpä tästä sterilisaatioon. ilman että keskustelee asiasta minun kanssani, koska päätös vaikuttaa vahvasti meidän molempien elämään. mutta jos mies ei olisi ensimmäisen jälkeen enää voinut saada lapsia, en tietenkään olisi miestäni jättänyt.
samoin kun en minäkään vauvakuumeisena olisi salaa jättänyt ehkäisyä pois, enkä todellakaan hyväksy sitä keneltäkään. näistä asioista keskustellaan sen kumppanin kanssa ennen kuin tehdään suuria päätöksiä. luottamus kärsisi ainakin meidän suhteessa jos toinen yksin päättäisi salaa toiselta lasten hankkimisista tai hankkimatta jättämisistä
no kyllä mies valitettavasti itse saa määrätä omasta vartalostaan. ei nainenkaan miehen lupaa tarvitse jos päättääkin abortin hankkia. ei siinä paljon miehen mielipiteitä kuunnella
Kaivappa muutama perheväkivaltakeskustelu täältä niin huomaat kuinka oikeassa olen. Ja erittäin hyvä esimerkki tästä oli tämä Auerin tapaus. Täällä oli hyvinkin suuri joukko naisia puolustamassa tekoa ja varmoja siitä että mies ansaitsi tulla tapetuksi. Eikä tämä ole sunkas ainoa tapaus.
Kyllä kaikki olisivat täällä raivoissaan jos joku nainen sanoisi että kävisi salaa steriloinnissa vaikka mies toivoisi sitä ensimmäistä lasta.
Kyllä minä olisiin pettynyt jos mies tekisi tuollaisen päätöksen yksin. Silloinhan me emme olisi pari vaan kaksi yksilöä. Ja heräisi kysymys mitä kaikkea muuta onkaan tulossa, jos asioista ei voi puhua.
Kyllä kaikki olisivat täällä raivoissaan jos joku nainen sanoisi että kävisi salaa steriloinnissa vaikka mies toivoisi sitä ensimmäistä lasta.
Kyllä minä olisiin pettynyt jos mies tekisi tuollaisen päätöksen yksin. Silloinhan me emme olisi pari vaan kaksi yksilöä. Ja heräisi kysymys mitä kaikkea muuta onkaan tulossa, jos asioista ei voi puhua.
Kyllä meillä ollaan myös parina kaksi yksilöä. Ei minuus ole hävinnyt mihinkään melkein 10v avioliiton aikana. Kummallakin on oikeus omiin päätöksinsä.
Toki, tälläinen asia kun sterilisaatio olisi ihan hyvä keskustella kumppaninkin kanssa. Mutta miten se periaattessa eroa siitä, että mies vain ilmoittaisi päätöksen, että hän ei halua lisää lapsia? Ja sellaisen päätöksen mies voi ilmoittaa ihan milloin vaan.... Onko siinä juurikin sitten takan se, niinkun joku muukin tässä ketjussa epäili, että naiselta häviä sterin myötä toi monipulloinnin mahdollisuus?
Kyllä meillä ollaan myös parina kaksi yksilöä. Ei minuus ole hävinnyt mihinkään melkein 10v avioliiton aikana. Kummallakin on oikeus omiin päätöksinsä.
Toki, tälläinen asia kun sterilisaatio olisi ihan hyvä keskustella kumppaninkin kanssa. Mutta miten se periaattessa eroa siitä, että mies vain ilmoittaisi päätöksen, että hän ei halua lisää lapsia? Ja sellaisen päätöksen mies voi ilmoittaa ihan milloin vaan.... Onko siinä juurikin sitten takan se, niinkun joku muukin tässä ketjussa epäili, että naiselta häviä sterin myötä toi monipulloinnin mahdollisuus?
Kyllä miehellä on oikeus päättää omasta ruumiistaan siinä kuin naisellakin. Reilua tuommoinen ei tosin ole.
Sulla on vastaavasti oikeus päättää, haluatko olla suhteessa noin itsekkään miehen kanssa.
no kyllä mies valitettavasti itse saa määrätä omasta vartalostaan. ei nainenkaan miehen lupaa tarvitse jos päättääkin abortin hankkia. ei siinä paljon miehen mielipiteitä kuunnella