Voiko mies viedä multa lapset?Ero meneillään siis..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 19:45 HERNETÄTI kirjoitti:
mahdolista myös isän saada lapset.


Ei isät ole sen hunompia kuin äiditkään, monet isä thoitavat lapsiaan paermn kuin äidit
Siitä tässä EI OLEkaan kyse vaan siitä että miksi mun pitäisi antaa pieni vauvani isälleen joka roudaa sen joka aamu perhepvä hoitajalle hoitoon iltaan saakka ja minä kun olen kuitenkin kotona ja voin hoitaa vauvani itsekin.

Sitä paitsi vauva syö vielä 2 krt päivässä tissiä joten sekin vielä.

Ja minä joustan että isot jää isälleen niin kyllä saa mieskin joustaa sen verran että mun ei tartte menettää KAIKKEA rakasta mitä mulla on.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 15:51 MeMyselfandIrene kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 14:14 minä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 14:13 Neuvo kirjoitti:
Ottakaa yhteishuoltajuus. Viikon muksut kummallakin.
Miten mä pystyn olla erossa mun vauvassa aina viikon? :'(
Miten isä pystyy olemaan vauvastaan viikon erossa?
Kyllä mun lasten isä pystyi olemaan vauvasta ja esikosta erossa 8kk, kunnes sitten rupesi tapaamaan lapsia valvotusti,kun käräjätuomari niin istunnossa määräsi. Liekkö sitten pelon takia tapaa (siis,et mitä tapahtuu jos laistaa tuomarin määräyksen) vai miksi ei oo selvinnyt mulle. Näin menty nyt kuitenkin kolmatta vuotta. Tapaamiset eivät enään ole valvottuja. Ja lapsille nuo ovat muodostuneet tärkeiksi ja voisin sanoa niitä itsellekin tärkeiksi...

No, joo asiaan...

Mun mielestä tuo pienin lapsista voisi ihan hyvin jäädä asumaan sinun (äidin) kanssa ja on hienoa, kun olet kuunnellut vanhempien lasten mielipidettä asiaan missä haluavat asua. Varmasti ei ole helppoa päättää asiasta,mutta toivoisin isänkin tulevan asiassa vastaan. Luultavasti lapsilla on ikäeroa jonkin verran,kun isommat osaavat ilmaista mielipiteensä. Ja varmasti sisarrukset toisiaan näkisivät, vai?

Tiedän monia perheitä missä lapset ovat jaettu ja heillä järjestely toiminut hyvin.

:hug: <br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 19:53 Liinuska74 kirjoitti:
Samaa meinasin kirjoittaa.
Kuvitelkaa itse asuvanne viikko kerrallaan kahdessa paikassa. Se omn aikuisellekin rankkaa, vaikka varmasti tajuaa, että se on joskus pakollista, esim. työn takia. Mutta yleensä silloinkin olisi kysymys omasta valinnasta.
Lapselle on jo hirmuinen muutos ja totutteleminen siinä, että vanhemmat eroaa. Sitten jos vielä pitää alkaa asumaan kahdessa eri paikassa ja muuttaa viikon välein itsestään riippumattomista syistä, joita ei edes pysty ymmärtämään, niin se on liian rankkaa!

[/quote]

jos vanhemmat asuu lähellä toisiaan ja lapset siis koko ajan samala alueella niin en mie tiiä oisko se niin rankkaa. mulla on tuttu jolla lapset joka toinen vko eikä ne kyllä niin rasittuineilta vaikuta. vanhemmat asuu kävelymatkan päässä toisistaan, molemmissa kodeissa omat huoneet ja tavarat. tietty jos vanhemmat ei pääse sopuun keskenään niin onhan se lapsille rankkaa vaikka asuiski samassa paikassa.

semmoset ne vasta typeriä sääntöjä on että lapset isällään tai äidillään joka toinen viikonloppu. sehän se vastaa rankkaa ois jos niin harvoin näkis.
 
Liinuska74
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 20:06 Serendipity kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 19:53 Liinuska74 kirjoitti:
Samaa meinasin kirjoittaa.
Kuvitelkaa itse asuvanne viikko kerrallaan kahdessa paikassa. Se omn aikuisellekin rankkaa, vaikka varmasti tajuaa, että se on joskus pakollista, esim. työn takia. Mutta yleensä silloinkin olisi kysymys omasta valinnasta.
Lapselle on jo hirmuinen muutos ja totutteleminen siinä, että vanhemmat eroaa. Sitten jos vielä pitää alkaa asumaan kahdessa eri paikassa ja muuttaa viikon välein itsestään riippumattomista syistä, joita ei edes pysty ymmärtämään, niin se on liian rankkaa!
jos vanhemmat asuu lähellä toisiaan ja lapset siis koko ajan samala alueella niin en mie tiiä oisko se niin rankkaa. mulla on tuttu jolla lapset joka toinen vko eikä ne kyllä niin rasittuineilta vaikuta. vanhemmat asuu kävelymatkan päässä toisistaan, molemmissa kodeissa omat huoneet ja tavarat. tietty jos vanhemmat ei pääse sopuun keskenään niin onhan se lapsille rankkaa vaikka asuiski samassa paikassa.

semmoset ne vasta typeriä sääntöjä on että lapset isällään tai äidillään joka toinen viikonloppu. sehän se vastaa rankkaa ois jos niin harvoin näkis.

[/quote]
Voihan se toisilla toimiakin, mutta moniko lopulta jää asumaan exän naapuriin? Ja vaikutukset lapsen henkiseen ja emotionaaliseen kehitykseen voi näkyä vasta vuosien päästä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 20:13 Liinuska74 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 20:06 Serendipity kirjoitti:
Voihan se toisilla toimiakin, mutta moniko lopulta jää asumaan exän naapuriin? Ja vaikutukset lapsen henkiseen ja emotionaaliseen kehitykseen voi näkyä vasta vuosien päästä.
:wave: Tai puolikilometriä on välimatkaa. Tapaamiset "virallisesti" joka2 vkl, mutta lapset menevät miten tykkäävät. Tuskin heille mitään traumoja tulee.
 
\Voihan se toisilla toimiakin, mutta moniko lopulta jää asumaan exän naapuriin? Ja vaikutukset lapsen henkiseen ja emotionaaliseen kehitykseen voi näkyä vasta vuosien päästä.

[/quote]

niin no olettaisin et ne jotka tuota vko-vko-systeemiä toteuttaa niin asuu lähekkäin ettei tule koulunvaihdosta ym. ihan samat vaikutuksethan voi näkyä jos ei näe toista vanhempaa kuin pari kertaa kuussa. ainahan se ero on rankka ja tuskin toi vko-vko-systeemi sitä lasta sen enempää vaurioittais.
 
Liinuska74
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 20:17 MeMyselfandIrene kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 20:13 Liinuska74 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 20:06 Serendipity kirjoitti:
Voihan se toisilla toimiakin, mutta moniko lopulta jää asumaan exän naapuriin? Ja vaikutukset lapsen henkiseen ja emotionaaliseen kehitykseen voi näkyä vasta vuosien päästä.
:wave: Tai puolikilometriä on välimatkaa. Tapaamiset "virallisesti" joka2 vkl, mutta lapset menevät miten tykkäävät. Tuskin heille mitään traumoja tulee.
No mun mielestä puoliklometriä on vielä naapurissa. Meillä naapureita asuu neljän-viidenkin km:n päässä, mutta asutaankin maalla.
Ja kuten sanottu, joissain tapauksissa voi toimia, mutta yleensä ei. Tai voi näyttää toimivan joka tapauksessa, mutta vaikutukset näkyy vasta myöhemmin.

Kaikista parasta tietysti olisi, kun ihmiset pystyisivät sopimaan ja sopeutumaan ja eivät eroaisi, mutta sellainen harvoin onnistuu, jos eroamassa jo ollaan.
 

Yhteistyössä