Voiko menkat alkaa heti kun jälkivuoto loppuu? *Ällövaroitus!*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja synnytyksestä kuukausi!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

synnytyksestä kuukausi!

Vieras
Kun vähän näyttäisi siltä. Ensimmäisen synnytyksen jälkeen oli sentäs pari viikkoa väliä, mutta nyt näyttää että ehkä pari päivää. En oikein usko että viidettä viikkoa jatkuu tuo jälkivuoto, varsinkin kun oli pari päivää ihan olematonta ja nyt taas ihan veristä?

Enemmän todennäköistä kuitenkin, että jälkivuotoa vielä tuo, minulle ainakin käynyt noin ja jatkunut vielä ehkä viikon verran tuosta.
Mutta seuraa, ettei esim. kipuja tai kuumetta, ettei kyse kohtutulehduksesta.

mulla oli tuollasta -> soitin neuvolaan ja sanovat että on mahdollista. Mutta sitten nämä menkat loppuivat ja taas parin päivän päästä vuotoa. Taas soitto ja kuulemma normaalia. En muista kauanko jatkui mutta tilasin lekurille ajan joka passitti mut takas synnärille. Ja syy löytyi istukan palanen oli jäänyt kohtuun. Mulla ei ollu kipuja eikä lämpöilyä tms.

Mulle sano gynekologi, että kaikki vuoto joka alkaa ööööö, olikohan se 54 päivän sisällä synnytyksestä lasketaan jälkivuodoksi. Siinäkin tapauksessa, että vuoto välillä loppuu pitkäksikin aikaa ja alkaa uudelleen. Tiedä sitten onko näin.

Mulla luulen alkoi pari päivää jälkivuodon loppumisen jälkeen menkat. Jälkivuoto itessään kesti jotain 5-7 viikkoa. Sen jälkeen meni pari päivää ja alkoi menkat, sen jälkeen toiset menkat tuli ihan oletetun kierron mukaisesti.. Ja sitten olinkin jo taas raskaana.

alkoi menkat 3,5vko synnytyksestä... en imettänyt kun pari ekaa päivää. ja on tosiaan mahdollista että ne on ihan jo menkat eikä jälkivuotoa enää, toisilla tuo hormonitoiminta on sen verran villiä ;) (muksuillani on ikäeroa vähän yli vuosi... että ekan jälkeenkin alkoi vikkelästi ovulaatiot...)

Kiitos vastauksista! Minulla on jälkitarkastus jo ensi viikolla, toivottavasti vuoto loppuu siihen mennessä.
Tosiaankin ensimmäisen synnytyksen jälkeen ekat menkat tuli 6vkon jälkeen ja kierto palautui lähes normaaliksi huolimatta täysimetyksestä.( Lapsilla on kuitenkin 4v ikäeroa että kuitenkaan halunnut heti raskautua uudestaan)

Jälivuoto on siitä oikukasta, et voi hyvinki olla päivän parin tauko ja sit taas vuotaa.. itellä on kans pian kuukaus synnytyksestä ja viimeisen viikon on tuhrutellu siten et on päivä tai kaks ettei tule mitään ja sit taas tulee muutama tippa veristä vuotoa + rusehtavaa limaa. Näin mul on ollu 2:n edellisen synnytyksenki jälkeen. Eka kerralla jälkivuoto kesti 5vk siitä 4vk alko säännölliset menkat, tokalla kertaa jälkivuoto kesti 4vk ja siitä 2vk ni alko menkat. Nyt verinen jälkivuoto kesti 3vk + sen jälkeen tuhruttelua..

Yhteistyössä