Voiko menkat alkaa 4viikon kuluttua synnytyksestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maine Coon/
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Maine Coon/

Aktiivinen jäsen
04.11.2004
15 788
3
38
Jälkivuodon luulin loppuneen, kun oli päiviä välissä ettei tullut enää mitään, mutta muutaman päivän tauon jälkeen saattoi tulla taas ihan hitusen pyyhkiessä punertavaa.Nyt tänään alkoi vatsaa pikkusen kipristellä ihan kuin menkkojen aikaan ja kipristelee hyvin samanoloisesti edelleen ja on sellasta turvotusta ja ilmavaivaa kuten menkkojen aikaan yleensä, mut mietin et onks tää kuitenkin jotain muuta :/ Vuoto ei ole kovin runsasta,ainakaan vielä, eikä vuoto haise.Kuumetta ei ole....mut tietty mieleen hiipii et oisko kohtuun jäänyt sitä nukkakerrosta :/

Voi olla kuukautiset totta kai. Voi olla myös että kohtu vielä supistuu ja siksi myös vuotoa. Nukkakerroksesta en ole koskaan kuullutkaan ja gynea jonkin verran olen lukenut. Kohtuhan on suuri ontelonmuotoinen lihan ja sen sisäpinnalla on limakalvo. Nukkaa on suolistossa

Alkuperäinen kirjoittaja odette:
Voi olla kuukautiset totta kai. Voi olla myös että kohtu vielä supistuu ja siksi myös vuotoa. Nukkakerroksesta en ole koskaan kuullutkaan ja gynea jonkin verran olen lukenut. Kohtuhan on suuri ontelonmuotoinen lihan ja sen sisäpinnalla on limakalvo. Nukkaa on suolistossa

Mulla siis luki synnytyskertomuksessa että istukasta puuttui nukkakerrosta ja sanoivat että voi olla että kaikki on jo poistunut, mutta myös niinkin saattaa käydä, että osa on jäänyt kohtuun :/
Pystyvätköhän tk:ssa mitenkään tarkistamaan onko sinne kohtuun jäänyt jotain tai onks merkkejä tulehduksesta ??vai pitääkö tässä lähteä kenties runsaan 50 kilsan päähän vauva mukana :/

Mulla on alkanu joka kerta (4), kun synnytyksestä on kulunut noin kuukausi. Sen jälkeen ne on tullu ihan normaalisti kerran kuussa. En tiedä onko sektiolla ollu vaikutusta. Mulla on takana neljä sektiota.

Mulla on alkanu kuukautiset heti ku jälkivuoto on loppunu. ekalla kerralla ei meinannu mieslääkäri jälkitarkastukses uskoo et mulla oli ollu jo menkat... niin ja mulla on 3 muksua

Alkuperäinen kirjoittaja Pantteri:
Alkuperäinen kirjoittaja odette:

Mulla siis luki synnytyskertomuksessa että istukasta puuttui nukkakerrosta ja sanoivat että voi olla että kaikki on jo poistunut, mutta myös niinkin saattaa käydä, että osa on jäänyt kohtuun :/
Pystyvätköhän tk:ssa mitenkään tarkistamaan onko sinne kohtuun jäänyt jotain tai onks merkkejä tulehduksesta ??vai pitääkö tässä lähteä kenties runsaan 50 kilsan päähän vauva mukana :/

Jos kohtuun on jäänyt jotain se tulee kyllä vuodon mukana pois ja jos ei tule, kohtuun tulee tulehdus joka nostaa korkean kuumeen. Jos vuoto ei haise tai ole muuten outoa niin ole huoletta äläkä turhaan lähde mihinkään. Neljä viikkoa on niin pitkä aika että tulehdus olisi jo tullut.

Yhteistyössä