Voiko melkein 13-v olla tämmönen?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt isän vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Tuon ikäinen voi inhota ajatusta siitä että teette jotain muuta kuin nukutte, ja että hän saattaa joutua kuulemaan jotain. Muistan hyvin kuinka inhosin vanhempieni nukkumaanmenoja ja kuinka yritin niitä tilanteita välttää ja sabotoida. Lapsuuden traumaa, liian himokkaiden ihmisten aiheuttamaa.



Enpä itse tullut ajatelleeksikaan, mutta juuri tuostahan voisi kyse olla.

No eipä juuri tuota täällä harrasteta kun poika on täällä .:)Ei olisi mitenkään mahdoollista kun ramppaa eestaas meidän sängyn ja omansa väliä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ap yritä ymmärtää:
Sulla ei itselläsi taida olla vielä tuon ikäistä lasta. Vaikuttaa hieman lapselliselta käytökseltä tuo sinunkin käytös, jos et lapsen tarpeita ymmärrä. Mustasukkaisuuttakin taitaa olla puolin ja toisin. Suo pojalle ja isälle joskus kahdenkeskisiä hetkiä, niin poika huomaa, että sinusta ei ole uhkaa hänelle. Toivon, että saatte asiat sujumaan kaikille parhainpäin!

On minulla samanikäinen tyttö ja pienempikin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja IhanaaMahtavaa:
Poika saa myös kauheita pultteja muistakin asioista jos kaikki ei tee niin kuin hän haluaa.Esim. Etelässä kun oltiin niin jos ei syöty hänen valits. paikassa niin kauhea siota(siis joka ilta olisi pit. syödä allasbaarissa nuggetteja kun hän niitä halusi ja siellä ei ollut mitään ns.kunnon ruokaa jota muut halusivat)



Mä luulen, että suurinosa varhaisteineistä yrittää päästä jonkinlaiseen itsevaltiusasemaan, mutta harva pääsee noin pitkälle siinä kuin miehesi poika.
 
selvitelkääpä isän kanssa exän tilannetta, eli jos pojalla jotain ongelmia siellä toisessa kodissa..
ja kyllä kuulostaa myös viimeisimmän viestin mukaan siltä, että poika vedättää ja pahan kerran isäänsä. siis kuri kunniaan, lapsi kaipaa rajoja!!!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Tuon ikäinen voi inhota ajatusta siitä että teette jotain muuta kuin nukutte, ja että hän saattaa joutua kuulemaan jotain. Muistan hyvin kuinka inhosin vanhempieni nukkumaanmenoja ja kuinka yritin niitä tilanteita välttää ja sabotoida. Lapsuuden traumaa, liian himokkaiden ihmisten aiheuttamaa.



Enpä itse tullut ajatelleeksikaan, mutta juuri tuostahan voisi kyse olla.

No eipä juuri tuota täällä harrasteta kun poika on täällä .:)Ei olisi mitenkään mahdoollista kun ramppaa eestaas meidän sängyn ja omansa väliä.


Harrastaako pojan äiti tai joku muu pojalle tuttu aikuinen?

 
Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ev:
Kaipaa isän huomiota ja kun ei saa sitä tarpeeksi päivällä, hakee sitä yöllä.

Pelkät joulunpyhät ei riitä täyttämään isänkaipuun aukkoa... kuinka paljon isä oikeasti viettää aikaa lapsensa kanssa ja miten sinä suhtaudut siihen.. siinä muutamia asioita joita kannattaa miettiå.

isä on lähes päivittäin pojan kanssa.Heillä yhteinen harrastus ja muutenkin isä pojan kanssa tosi paljon.Ei asu meillä arkisin ,mutta viikonloppuisin on täällä jausein yötäkin ...jolloin sama rumba.
Nyt vain tämä väsyttää kun öitä on niin paljon ja koko talo valvoo tämän pojan takia.


Mun mielestä on outoa, että koko perhe valvoo lapsen takia, ainakin enemmän kuin 2 yötä, oli lapsi sitten 2 tai 12 vuotias. Joku stoppi pitää asiaan tehdä, ettei ihan toinen ala olla se perheen pää. Mun mielestä 12 vuotiaan kohdalla asia pitäisi hoitua jo ihan puhumalla.

Nyt tämä on mennyt siihen ,että koko talo valvoo yhteen saakka ainakin.sen jälkeen muut lapset jo nukkuvat ja poika vielä keksii kaikenlaista.IHAN TOTTA!Tämä alkaa jo olla väsyttävää!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Tuon ikäinen voi inhota ajatusta siitä että teette jotain muuta kuin nukutte, ja että hän saattaa joutua kuulemaan jotain. Muistan hyvin kuinka inhosin vanhempieni nukkumaanmenoja ja kuinka yritin niitä tilanteita välttää ja sabotoida. Lapsuuden traumaa, liian himokkaiden ihmisten aiheuttamaa.



Enpä itse tullut ajatelleeksikaan, mutta juuri tuostahan voisi kyse olla.

No eipä juuri tuota täällä harrasteta kun poika on täällä .:)Ei olisi mitenkään mahdoollista kun ramppaa eestaas meidän sängyn ja omansa väliä.

En sitä meinannutkaan, mutta voi pelätä silti niin tapahtuvan. On ehkä joutunut jotain kuulemaan joskus, tai yksinkertaisesti vaan pelkää niin voivan tapahtua.

Mä uskon että on rasittava tilanne, mutta mielestäni aikuisena pitää osata asettua lapsen asemaan ja kuvitella tilannetta. Yhtenä tärkeimmistä asioista pitäisin kuitenkin puhetta, puhu pojan kanssa, pikkuhiljaa luomalla keskusteluyhteyden ja luottamuksen. Saatat kuulla yllättäviäkin asioita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tämä vain toistuu JOKA kerta kun poika on täällä.Aina kuin meillä on miehen kanssa lomaa.Ja jos totta puhu on aika rasittavaa.
Isä nukkuu pojan kanssa usein juuri tuosta syystä ,mutta esim.kesälomalla 5 viikkoa nukkui Joka yö pojan kanssa ja etelänmatkalla keväällä.
Ja lomalla olisi ihan kivaa nukkua joskus avioliitomaisissa olosuhteissakin:)
Meillä täällä myös minun samanikäinen tyttö ja pienempikin ja heillä ei tälläistä hassuttelua vaan nukkuvat omassa sängyssä omassa huoneessa.
Poika saa myös kauheita pultteja muistakin asioista jos kaikki ei tee niin kuin hän haluaa.Esim. Etelässä kun oltiin niin jos ei syöty hänen valits. paikassa niin kauhea siota(siis joka ilta olisi pit. syödä allasbaarissa nuggetteja kun hän niitä halusi ja siellä ei ollut mitään ns.kunnon ruokaa jota muut halusivat)

Minusta tämä vahvistaa ajatusta, että poika on vaan mustankipeä... varsinkin, kun hänen isänsä kanssa asuu sit myös muita lapsia (sinun lapsesi).
Ehkä siihen auttaa vaan aika... ja se, että pojalle näytetään, että hän on tärkeä osa perhettä - yhtätarkeä, kuin kaikki muutkin.
Mutta ei niin, että poika saa silti manipuloida kaikkia, ja päättää kaikesta vaan niin, että vaikka poika ei teillä asukkaan, niin häntä kohdellaan tasavertaisena päättäjänä silloin, kun hän on teillä.

 
Muksut on mestareita pompottamaan aikuisia.
Isä on munaton tossukka jos ei saa sanottua 13 vuotiaalle että haloo,sä nukut omassa sängyssäs yösi ja meidän makuuhuoneeseen ei ole asiaa enää sen jälkeen kun me suljemme oven sinne.
Burana ja vesilasi sängynviereen illalla valmiiksi siltä varalta että iskee särky.
Teini-ikäistä ei enää tarvitse paapoa kuin alta kouluikäistä.
Päiväsaikaan otatte puheeksi miksi nuo yöt on tuollaista huomionhakua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tämä vain toistuu JOKA kerta kun poika on täällä.Aina kuin meillä on miehen kanssa lomaa.Ja jos totta puhu on aika rasittavaa.
Isä nukkuu pojan kanssa usein juuri tuosta syystä ,mutta esim.kesälomalla 5 viikkoa nukkui Joka yö pojan kanssa ja etelänmatkalla keväällä.
Ja lomalla olisi ihan kivaa nukkua joskus avioliitomaisissa olosuhteissakin:)
Meillä täällä myös minun samanikäinen tyttö ja pienempikin ja heillä ei tälläistä hassuttelua vaan nukkuvat omassa sängyssä omassa huoneessa.
Poika saa myös kauheita pultteja muistakin asioista jos kaikki ei tee niin kuin hän haluaa.Esim. Etelässä kun oltiin niin jos ei syöty hänen valits. paikassa niin kauhea siota(siis joka ilta olisi pit. syödä allasbaarissa nuggetteja kun hän niitä halusi ja siellä ei ollut mitään ns.kunnon ruokaa jota muut halusivat)

Minusta tämä vahvistaa ajatusta, että poika on vaan mustankipeä... varsinkin, kun hänen isänsä kanssa asuu sit myös muita lapsia (sinun lapsesi).
Ehkä siihen auttaa vaan aika... ja se, että pojalle näytetään, että hän on tärkeä osa perhettä - yhtätarkeä, kuin kaikki muutkin.
Mutta ei niin, että poika saa silti manipuloida kaikkia, ja päättää kaikesta vaan niin, että vaikka poika ei teillä asukkaan, niin häntä kohdellaan tasavertaisena päättäjänä silloin, kun hän on teillä.

Kyllä häntä kohdellaan tasavertaisena.Tuntuu että nuo muut lapset saavat antaa hänelle"tilaa" pikimminkin ja ovat siitä sanoneetkin joskus että miksi poika saa sitä sun tätä jahe eivät.
Todella mutkikas tilanne.
Isä alkoi olemaan minun kanssa kun poika oli 9-vuotias ja sitä ennen isällä ei ollut muita naisia siinä välissä kun erosi pojan äidistä pojan ollessa puolivuotias.Alkukin meillä oli seurustelussa vaikeaa kun poika ei antanut isälle tilaa omaan aikaan ..eli halusi aina luistelemaan ,kalaan tmv kun oli ns.Treffit kerran kahdessa viikossa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja himokas joulumuari:
Muksut on mestareita pompottamaan aikuisia.
Isä on munaton tossukka jos ei saa sanottua 13 vuotiaalle että haloo,sä nukut omassa sängyssäs yösi ja meidän makuuhuoneeseen ei ole asiaa enää sen jälkeen kun me suljemme oven sinne.
Burana ja vesilasi sängynviereen illalla valmiiksi siltä varalta että iskee särky.
Teini-ikäistä ei enää tarvitse paapoa kuin alta kouluikäistä.
Päiväsaikaan otatte puheeksi miksi nuo yöt on tuollaista huomionhakua.

Isä ymmärtänyt poikaa enen todella hyvin,mutta nyt alkaa olla jo väsynyt kun poika jo niin isokin.
kai tämä tästä....kunhan kasvaa 18-vuotiaaksi ja saa oman tyttökaverin:)HUH!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kyllä häntä kohdellaan tasavertaisena.Tuntuu että nuo muut lapset saavat antaa hänelle"tilaa" pikimminkin ja ovat siitä sanoneetkin joskus että miksi poika saa sitä sun tätä jahe eivät.
Todella mutkikas tilanne.
Isä alkoi olemaan minun kanssa kun poika oli 9-vuotias ja sitä ennen isällä ei ollut muita naisia siinä välissä kun erosi pojan äidistä pojan ollessa puolivuotias.Alkukin meillä oli seurustelussa vaikeaa kun poika ei antanut isälle tilaa omaan aikaan ..eli halusi aina luistelemaan ,kalaan tmv kun oli ns.Treffit kerran kahdessa viikossa.

Kenellä oli treffit kerran kahdessa viikossa? sulla ja miehellä, vai miehellä ja pojalla? Ja ajattelepa, poika on kasvanut 9-vuotiaaksi saakka ilman että isällä on ketään. Kyllä sä olet uhkaksi ollut siinä, lapsen silmissä, väistämättä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kyllä häntä kohdellaan tasavertaisena.Tuntuu että nuo muut lapset saavat antaa hänelle"tilaa" pikimminkin ja ovat siitä sanoneetkin joskus että miksi poika saa sitä sun tätä jahe eivät.
Todella mutkikas tilanne.
Isä alkoi olemaan minun kanssa kun poika oli 9-vuotias ja sitä ennen isällä ei ollut muita naisia siinä välissä kun erosi pojan äidistä pojan ollessa puolivuotias.Alkukin meillä oli seurustelussa vaikeaa kun poika ei antanut isälle tilaa omaan aikaan ..eli halusi aina luistelemaan ,kalaan tmv kun oli ns.Treffit kerran kahdessa viikossa.

Kenellä oli treffit kerran kahdessa viikossa? sulla ja miehellä, vai miehellä ja pojalla? Ja ajattelepa, poika on kasvanut 9-vuotiaaksi saakka ilman että isällä on ketään. Kyllä sä olet uhkaksi ollut siinä, lapsen silmissä, väistämättä.

Mulla ja miehellä .Koska kaikki aika meni pojan kanssa.
 
on vamaan mustis joo, mutta kuuluuuko yöllistä ramppaamista ja käskyttämistä sallia, EI! 3vuotias ois vähän eriasia. psykologille keskustelemaan tollanen lapsi jos ei normi konstein öihin ala tulee tolkkua!
 
13-vuotias ei enää tavallisesti nuku isin vieressä.
Hui mitä ajatuksia nousee mieleen. Luulisi että teininä alkaisi ottamaan etäisyyttä vanhempiinsa ja sehän on teiniyden tarkoitus!

13-vuotias nukkumaan omaan sänkyyn ja särkylääke yöksi vesilasin viereen.
Ottakaas asia puheeksi yhdessä ja sanokaa että hyppääminen riittää.
 
Minusta kuulostaa, että te aikuiset ette ole osanneet asettaa tarpeeksi napakoita rajoja pojalle. Lapsi on hämillään, kun saa tahtonsa perille esim. tuossa nukkumisasiassa, lomamatkan ruokapaikoissa jne ja kokeilee kuinka kauan olette valmiita tanssimaan hänen pillinsä mukaan. Selkeyttäkää pelisäännöt ja jutelkaa pojan kanssa niistä. Sen jälkeen pidätte niistä myös kiinni. Poika voi tuntea olonsa vähän ulkopuoliseksi teidän perheessä ja kokeilee teitä noilla kaikilla tempuilla. Rajat on rakkautta myös näiden isompien lasten kanssa! Ja anteeksi, kun sanon näin sinua tuntematta, mutta kuulostaa vähän siltä, ettet ihan täysin hyväksy poikaa osaksi teidän perhettä, vaan näet syyn pojan käytökseen vain hänessä. Lapset helpoisti vaistoavat tällaiset asiat.
 
Nyt alan ymmärtää tilannettasi paremmin ;) Aikaisemmissa kommenteissani puolustin lapsen oikeuksia ja tarpeita, mutta kirjoitustesi perusteella huomaankin, että taitaa 13-vuotias ollakkin melkoinen tyranni teidän perheessä. Kyllä isän pitäisi nyt ottaa poika "puhutteluun" ja tehdä selkeä jako aikuisten ja lasten asioille, eihän 13-v. voi valvottaa koko taloa yms. Voimia sulle ap ja toivottavasti asiat selviytyy kaikille sopiviksi!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Eräs:
Minusta kuulostaa, että te aikuiset ette ole osanneet asettaa tarpeeksi napakoita rajoja pojalle. Lapsi on hämillään, kun saa tahtonsa perille esim. tuossa nukkumisasiassa, lomamatkan ruokapaikoissa jne ja kokeilee kuinka kauan olette valmiita tanssimaan hänen pillinsä mukaan. Selkeyttäkää pelisäännöt ja jutelkaa pojan kanssa niistä. Sen jälkeen pidätte niistä myös kiinni. Poika voi tuntea olonsa vähän ulkopuoliseksi teidän perheessä ja kokeilee teitä noilla kaikilla tempuilla. Rajat on rakkautta myös näiden isompien lasten kanssa! Ja anteeksi, kun sanon näin sinua tuntematta, mutta kuulostaa vähän siltä, ettet ihan täysin hyväksy poikaa osaksi teidän perhettä, vaan näet syyn pojan käytökseen vain hänessä. Lapset helpoisti vaistoavat tällaiset asiat.

Olen kyllä koittanut pitää poikaa tasa-arvoisena muiden lasten kanssa.Sitä en sitten tiedä miten hyvin olen onnistunut ja nämä ramppaamiset iltaisn ja öisnin varmaan ihan ydinperheessäkin olisivat uuvuttavia.
En koita omia isää millään tavalla ja itse en tunne olevani mustasukkainen .
Mutta joitakin sääntöjä ja rajoja mielestäni on pakko olla ja myös "aikuiselämää".
Itse ainakin ajattelen niin että myös lasten ohella ...vaikka he tärkeintä ovatkin meille...täytyy olla myös aikuisilla OMA ELÄMÄ.
 

Similar threads

Yhteistyössä