K
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:Mä vastaan tähän, koska toi kaikki on kokoajan sinistä ja se häirii muo![]()
Masennus sairautena -tai jo depressioksi muuttuneena- on tosiaan ihan eri juttu kun normaali suru. Yleensä vaan puhekielessä sellainen normaali alakulo joissain tilanteissa sekoitetaan masennukseen ja kaikesta väsymyksestä ja kyllästymisestä käytetään sitä masennus sanaa.
Mun mielestä esim. kuolemantapauksessa se masennus on reaktio, jonka ansiosta ihminen hellittää ja saa aikaa surra. Se ei ole sama kun suru, mutta sen ansiosta pystyy käymään surua läpi, jos se pysyy kohtuuden rajoissa. Se lamaa ihmistä senverran, että pysähtyy miettimään syntyjä syviä kun sen aika on.
Mutta joo, pointti alinperin -muistaakseni- oli että kaikki masennus ei ole sairautta ja on ihan eri asia tosiaan olla masentunut jonkun ison ulkoisen seikan takia kun vaan olla masentunut. Kaikki ikävätkin tuntemukset, paniikki, masennus, ahdistus, kuuluu joskus elämään ja hyvä läkäri osaa auttaa erottamaan koska kyse on hoitoa vaativasta sairaudesta ja koska reaktiosta, joka ei tunnu kivalta, mutta menee ajan kanssa ohi ja sitten myös neuvoa, miten ne asiat käsitellään niin, ettei niistä normaaleista tuntemuksista kasva sairauksia.
Lisään viellä, että noilla "oikealla ja normaalilla reaktiolla" mä haen lähinnä sitä, että jokainen ikävä tuntemus ei ole lääkitystä vaativaa sairautta, vaan elämän tosiaan kuuluu joskus ikävienkin asioiden kokeminen ja läpikäyminen.