Voiko masennuslääkkeen aloitus lisätä itsetuhomietteitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Apuja

Vieras
Eli viime viikolla aloitin lääkityksen, ja heti ensimmäisenä aamuna lääkkeen aloituksen jälkeen, huomasin herätessäni että itsetuhoisia ajatuksia vain tunkeutuu ajatuksiin. Niitä tulee jotenkin pakonomaisesti :(
Muutenkin aamut ovat muuttuneet kurjiksi. Sydän tykyttää, olo on pelokas ja tuskainen..ja sit näitä hirveitä ajatuksia :(
Päivän mittaan ajatukset hieman hellittää, ei kuitenkaan kokonaan.

aluks huonontaa oloa mut sit helpottaa ku lääke alkaa tehoamaan. kannattaa olla lääkäriin yhteydessä jos on tosi paha olo,voi joutuu vaihtaa lääkettä jos tulee liian pahat oireet

Alkuperäinen kirjoittaja wb:
voi pyytää lääkäriltä pienen pakkauksen esim diapamia ja ottaa matalaa annosta tarvittaessa,sillee mä pärjäsin alun :)

Eli rauhoittavat vois poistaa noita ajatuksia?? Mulla on vanhoja opamoxeja, määrätty joskus nukkumista varten, eli niitä vois varmaan ottaa...

kysäse lääkäriltä noista rauhottavista. Muutenkin kannattaa olla yhteydessä tosta, että on tullu tollasia aatoksia. Vois olla mahdollista alottaa lääkitys pienemmällä annostuksella ja sit nostaa sitä vähitellen, niin ei sivuoireet olis niin rajuja.

Jep jep, ensimmäiset viikon pari mäkin voin pahoin fyysisesti ja ajatelin aika kummia.. mutta sen jälkeen on olo huomattavasti piritynyt ja lääkityksestä on apua. Ota reippaasti yhteyttä lääkäriin, ja kysy, suositteleeko rauhoittaviatuohon avuksi vai jotain muuta. Ja kerro ehdottomasti jollekin läheisellesi miltä tuntuu ja mitä on meneillään.
Pakkaussselosteessa varmasti mainitaan tuosta, ja netistä googlailemalla lääkken nimellä löytyy varmsti muiden käyttäjien kokemuksi, lukeminen voi helpottaa.

On minulla tässä ihminen rinnalla, kenelle voin puhua näistä tuntemuksista ja oloista. Ja todella paljonohduttaa se, kun kerrotte että teillä on tällaisia ajatuksia ollut, ja ne on mennyt ohi sitten kun lääke alkaa toimimaan :)

Yhteistyössä