Voiko makaronilaatikkoa pakastaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä olen pakastanut sen makaronilihaseoksen sellaisenaan ja sulattamisen jälkeen lisännyt munamaidon, nopeuttaa kummasti mutta tulee ihan yhtä hyvää kuin kerrasta valmiiksi tehty. No siinä mielessä tietty hitaampaa, kuin lämmittää mikrossa ihan valmista sulatettua ruokaa.

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Minä olen pakastanut sen makaronilihaseoksen sellaisenaan ja sulattamisen jälkeen lisännyt munamaidon, nopeuttaa kummasti mutta tulee ihan yhtä hyvää kuin kerrasta valmiiksi tehty. No siinä mielessä tietty hitaampaa, kuin lämmittää mikrossa ihan valmista sulatettua ruokaa.

Siis paistat sen vasta sulatuksen jälkeen vai? Toi olisikin varmaan hyvä konsti maun kannalta, mutta mulla oli mielessä pakastaa makaronilaatikkoa sellaisina pikkuannoksina. Ei ole taas järkevää paistaa niitä uunissa jokaista erikseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Siis paistat sen vasta sulatuksen jälkeen vai? Toi olisikin varmaan hyvä konsti maun kannalta, mutta mulla oli mielessä pakastaa makaronilaatikkoa sellaisina pikkuannoksina. Ei ole taas järkevää paistaa niitä uunissa jokaista erikseen.

Joo, paistan sulatuksen jälkeen, samoin lasagneja teen paistamista vaille valmiiksi pakkaseen, mutta se tietty ei toimi siihen, että esim työlounaita pakastaa. Minusta moni ruoka on ihan syötävää pakastamisen ja lämmittämisen jälkeenkin, etenkin työlounaana tai pikahätävarana, tulee edulliseksi =)

Yhteistyössä