Voiko mahataudin tuloa estää?

  • Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti
:(
Olin eilen tekemisissä ihmisen kanssa, jolle tänä aamuna tuli kova mahatauti, siis molemmista päistä tulee tavaraa. Voinkohan tehdä nyt mitään enää, ettei tulisi minuunkin, vai tarttuuko se noin?! Meillä on pieni vauva, niin siksi...
 
x
Alkuperäinen kirjoittaja :(:
Tuleeko pieniin vauvoihin mahataudit herkästi?
Imettäminen suojaa aika hyvin taudeilta, mutta ei kokonaan estä niitä. Seurailet nyt vaan mitä tuleman pitää etkä hermoile suotta. Voihan olla että tää sun tuttusi on saanut oman tartuntansa vasta sen jälkeen kun te olitte jo lähteneet pois.
 
Syö mustapippuria! se estää ainakin vähän, ja hyvä käsihygienia on hyvästä! =) itse söin aina kokonaisia pippureita kun olin lapsenvahtina paikoissa jossa oli mahatautia, ei tullut mulle kyllä koskaan =)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja no:
mun käsityksen mukaan oksennustauti tarttuu vaan niistä ketä on itekkin oksentanu..ei sitä ennen voi levittää kun on ite sairas..
No just... Mahatauti voi olla päällä myös siten ettei oksennusta tule, joten mun mielestä sun käsityksesi on väärä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja no:
mun käsityksen mukaan oksennustauti tarttuu vaan niistä ketä on itekkin oksentanu..ei sitä ennen voi levittää kun on ite sairas..
Öhöm.. Aika väärä käsitys.. Tauti tarttuu kaikkein herkimmin silloin, kun tarttujakaan ei tiedä olevansa sairas.
 
no
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
mun käsityksen mukaan oksennustauti tarttuu vaan niistä ketä on itekkin oksentanu..ei sitä ennen voi levittää kun on ite sairas..
Öhöm.. Aika väärä käsitys.. Tauti tarttuu kaikkein herkimmin silloin, kun tarttujakaan ei tiedä olevansa sairas.
Just..haista ny kukkanen.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
mun käsityksen mukaan oksennustauti tarttuu vaan niistä ketä on itekkin oksentanu..ei sitä ennen voi levittää kun on ite sairas..
Öhöm.. Aika väärä käsitys.. Tauti tarttuu kaikkein herkimmin silloin, kun tarttujakaan ei tiedä olevansa sairas.
Just..haista ny kukkanen.
Kuin niin? Eikö sinulla ole ihan perustietoja tautien tarttuvuudesta? Ja tiesitkö, että ihminen jolla ei edes ole oireita ja ei sairastu, voi tartuttaa muita, jos esim. samassa perheessä on tautia.
 
g
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
mun käsityksen mukaan oksennustauti tarttuu vaan niistä ketä on itekkin oksentanu..ei sitä ennen voi levittää kun on ite sairas..
Öhöm.. Aika väärä käsitys.. Tauti tarttuu kaikkein herkimmin silloin, kun tarttujakaan ei tiedä olevansa sairas.
Just..haista ny kukkanen.
No haista ite, kun et kerran tunnu mistään mitään ymmärtävän!
 
vieras
meille kävi kesällä niin että minä,ukko ja kaksi lapsista sairastettiin mahatauti,yksi lapsista pysyi terveenä.vaikka luulisi että kiertää kaikki mutta niin se kierti yhden.
 
hoitsu
Aika hyvin vatsatautia voi ehkäistä tai ainakin lieventää on se, että alatte nyt heti syömään apteekin maitohappobakteeri tai probioottivalmistetta. Esim. Gefilus tai Rela - tabletit.
 
sh-äiti
No se tulee jos tulee. Itse vetäisin kaksin käsin tuossa vaiheessa lactoseveniä naamaan mutta uskon että jos se on tarttuakseen niin eipä sitä voi millään enää ehkäistä.
 
sh-äiti
Alkuperäinen kirjoittaja hoitsu:
Aika hyvin vatsatautia voi ehkäistä tai ainakin lieventää on se, että alatte nyt heti syömään apteekin maitohappobakteeri tai probioottivalmistetta. Esim. Gefilus tai Rela - tabletit.
Itsekin olen jonkin veeran uskonut noihin maitohappobakteereihin. Mutta kyllä siitä usko vähän hälveni kun viime syksyn aikaan alkoi täällä päin mahatauteja pyörimään niin koko syksy syötiin koko perhe päivittäin lactoseveniä tablettina sekä gefilusta juomana/jukurttina, käsihuuhdetta lotrattiin joka välissä ja siitä huolimatta kaikki saatiin mahatauti. Eli kyllä se tulee vaikka avaimenreijästä jos on tullakseen.
 

Yhteistyössä