Voiko lihaa pakastaa kypsentämättömänä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uusavuton ;)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Uusavuton ;)

Vieras
Tuikkasin jotain kanafilettä kypsentämättömänä pakkaseen, kun tuli ostettua liikaa ruokaa. Nyt tuli mieleen, että jokos ne on kertaalleen pakastettuja ennen kaupan hyllylle tuloa? Ja kertaalleen pakastettuahan ei pitäisi enää pakastaa (mitä siitä muuten voi seurata?).

Eipä sitä kai aina tiedä mitä tiskiltä ostaa......Periaatteessa kuitenkin siis voi pistää raakana pakkaseen. Mä olen aina paistanut valmiiksi niin on sitten helpompi ja nopeampi kun tekee ruokaa.

Lihojen pitäisi kyllä olla tuoreina hyllyissä eikä pakkasesta ostettuja, pakasteet on sitten erikseen tai jos on, niin siitä pitää olla maininta. Itse ainakin laitan usein jauhelihapaketin suoraan pakkaseen, niin on siellä pahanpäivän varalle.

Alkuperäinen kirjoittaja Hp:
Lihojen pitäisi kyllä olla tuoreina hyllyissä eikä pakkasesta ostettuja, pakasteet on sitten erikseen tai jos on, niin siitä pitää olla maininta. Itse ainakin laitan usein jauhelihapaketin suoraan pakkaseen, niin on siellä pahanpäivän varalle.

Näin minäkin luulin, mutta kerran eräästä possufileepaketista satuin lukemaan, että tuote oli raakapakaste (joka siis myytiin sulana) ja minä tietysti olin jo ennättänyt tyrkkäämään pakkaseen... Ja mainostaahan jotkut valmistajat jauhelihastaankin, että "tämä on sitä tuoretta ja pakastamatonta".

Tänä vuonnahan pakastettujen broilereiden myynti loppuu, siksi broiskun hinta tullut alas tässä jo jonkin aikaa.

Mutta joo, voi silti pakastaa. Ei ainakaan meille ole koskaan mitään vatsanväänteitä tullut.

Alkuperäinen kirjoittaja e:
Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin Akka:
Ainakin Poutun broilerinlihat on kertaalleen pakastettuja.

lukeeko se paketissa?

Ne lihat on Brasiliasta joten vois olla aika vaikea tuoda tuoreena tänne asti. Siitähän tulee se laki piakkoin ettei kertaalleen pakastettua broileria saa enää myydä tuoreena ja muistaakseni kuulin että Poutulta loppuu broilerituotanto lähes kokonaan jollei kokonaankin siihen.

Tottakai voi pakastaa!! Sulata jääkaapissa. Esim. laita edellisenä iltana jääkaappiin ja seuraavana päivänä kun aiot valmistaa niin on sulanutta.

Olen laittanut pakkaseen tuotteita joissa on kyseisen päivän päivämäärä ja kun otan sulamaan, valmistan sitten heti, kts edellä. Ei olla ikinä sairastuttu tms. Ihan normaalikäytäntöä on pakastaa ruokaa "raakanakin" !!

Kun liha myydään kaupasta ulos, se saattaa olla jo useampaan kertaan pakastettua. Kannattaa harkita minkälaista lihaa pakastaa. Itse en pakastaisi esim. marinoituja lihatuotteita, koska ne valmistetaankin vanhentuneesta lihasta, jota ei muuten ole saatu kaupaksi.

Yhteistyössä