Voiko lettutaikinan tehä kokonaan veteen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ss
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
varmaan voi, mutta enpäs ole koskaan kokeillu...miltä lie maistuu? 2litran taikinaa saa kauan paistella...ite teen litran taikinan ja laitankohan siihen 3 tai 4 munaa...muistaakseni laitan 4.

Mun tuttu paistaa veteen ja kuulemma hyviä tulee. Meidän äitiki ja minäki joskus kotona asuessa oon tehny veteen/kermaan. Kannattaa laittaa vähän suolaa veden maun poistamiseksi.

Mahtaako siinä paljon eroa olla, pullakin tulee hyvää veteen tehtynä. Laita hiukan suolaa, sokeria ja vaniljasokeria. Mä teen niin ja on namia, tosin taikinassa maitoa... Tuu kertomaan miltä maistui. Niin ja sulatettua voita myös joukkoon:)

pelkkään veteen tehdyt ei maistu miltään :(
kannattaa laittaa vaikka jotain maustettua vissyä,tulee hyviä :p tai sitten laittaa vettä ja hiukan sitruunaa sinne :p
mutta jos on allergiaa (en tuosta eka viestistä oikeen ymmärtäny että eikö kaapissa ole vai eikö saa olla maitoa) niin kokeile niitä gogreen tuotteita :wave:

Kaikki on aina lujaa kehunu mun pullia ja kysyny miten saan niistä niin hyviä... Eikä kukaan tiedä että ne on veteen leivottuja. Olen joskus tehnyt myös maitoon enkä ole makueroa huomannut. Letuissa makueron huomaa.. Itse teen usein veteen mutta kyllä nekin on nopeasti lapset syönyt ;)

Retkillä ja mökillä teen lätyt Sunnuntain lettujaujeesta. Valmis jauhe vain sekoitetaan veteen ja hyviä tulee:) Viitsii kantaa lättyvärkit vaikka rinkassa tunturiin.

Itseasiassa maitokin on lähes kokonaan pelkkää vettä. Joten kyllä te kaikki teette sen lettunne veteen. Jos kuitenkin käyttää maidon sijasta kraanavettä, niin joukkoon voi lisätä vähän vaikka kermaa "maidottamaan" lettua.

Jos ette usko niin maidosta 80% on vettä. Laittakaa taikinaan vaikka 4dl vettä ja 1dl kermaa niin jees tulee. Pelkkä maitokin käy, mutta lienee aika turhaa kuluttaa sitä niin paljon. Veteen tehty taikina on parasta.

olen tehnyt usein veteen,,ripaus suolaa,paistetaan rapeareunaisiksi......ei tarvi kananmunaa....tai kohotusaineita,joskus vaihtelun vuoksi ripaus soodaa ,sama maidolla, Maito+ Vehnäjauho+ Voi...yksinkertaista......