Voiko lapsivettä lorahtaa kyykistellessä, rv 33?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Raskaana!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Raskaana!!

Vieras
Itseäni häiritsee kamalasti asia ja toivoisin että saisin vastauksia!
Tänään päivällä kyykistelin kun puin lastani ja sitten yhtäkkiä housuihin lorahti kamalasti märkää . Luulin että kusin housuun koska virtsanpidätyskyky on huonontunut aika paljon. Sitä tuli kuitenkin niin paljon, että piti vaihtaa housut, ja nyt aloin miettiä voiko se olla lapsivettä..? Ja jos oli, onko se vaarallista, pitäisikö käydä tarkastuttamassa tilannetta pikimmiten..? Olen huolissani...

Mulla kävi ihan samalla tavalla noin viikko sitten. Haistoitko housuja? kyllä se saattoi olla lapsivettä. Soitappa neuvolaan, ellet ole jo soittanut. Mulla ainakin kaikki jäi tuohon yhteen loraukseen, oisko sitä joku puolisen desiä ehkä tullut. Mitään ylimääräisiä supisteluja ei myöskään kuvioon kuulunut. Ko. tilanteessa en edes tajunnut mitään vasta kun nousin ylös havaitsin tilanteen ja luulen että ei pissa nyt niin huomaamatta voi housuun mennä.

Mulla on tommosissa tilanteissa juuri lorahdellut valkkaria. Muutaman kerran jopa farkut ovat menneet vaihtoon. Hiivasta ei ollut kyse eikä muustakaan tulehduksesta, mutta esim. suppareiden kanssa yhteydessä. Ja sen kyllä sitten huomaa housuja haistamalla. Vaikkakin aika nestemäistä.. luulin itsekin aluksi että lapsivettä!

Niin kyllä minullekin neuvolatäti sanoi, että kyseessä voi olla myös valkovuoto, mutta sitäkään vaihtoehtoa, että kyseessä on ns. pintalapsivesi ei voi sulkea pois, etenkin jos lapsivettä on runsaasti. Mikäs raskaana olijan tila on nyt, vai tuliko jo lähtö synnärille?

No mä sitten kaiken lopuksi soitin synnärille, koska neuvola ei auki tuolloin, ja sieltä ne sanoi että kun ei kerta supistele, niin tarkkaile tilannetta kotona. Ja laita side housuihin et voi seurata tihkuuko jotain. Myös jos vauva kunnolla liikkuu, niin kaikki hyvin. Ei sit enää tihkuillu ja supistuksia ei ton lorahtamisen jälkeen pitkään aikaan tullu niin en jaksanut lähteä tarkistuttamaan mitään. Mulla on vaan sellanen pelko asiasta kun kaverini toinen raskaus eteni vähän niin ja näin ja sillä meni aika paljonkin lapsivettä joillain viikoilla 30 jälkeen ja sairaalasta pistivät sen vaan takas kotiin ja sanoivat että tuu sit synnyttään ku se oikeesti alkaa ja sit myöhemmin kun poika syntyi, hän syntyi vammaisena juuri sen takia että kohtuun oli kai päässyt bakteeria ton lapsiveden lorahtamisen takia. Sairaala teki virheen.
Meistä kukaanhan ei toivo vammaista lasta, ja tässä tilassa ja tilanteessa on vähän säikky, niin täytyy varmistella ja kysellä kaiken laisia asioita...
Eli siis kohdallani tuo neste oli jotain näistä kolmesta, en tiedä mutta ei tainnut olla vaarallista :) Haistelin siinä jälkeenpäin pyykkikoria kaivellessa housuja jotka oli vielä aikojen päästä kosteet, enkä sen hajun perusteella osannut selvittää mitä se oli, ja neste oli melko väritöntä, et periaattees noi kaikki kolme eritettä voi olla lähes väritöntä!! Mutta raskaus jatkuu :)

Yhteistyössä