Voiko lapsivesi menmä..???

Täällä kans lapsivedet yöllä pikkasen tihku ja seuraavana päivänä kunnolla lisää.Sitten sairaalaan ja käynnistettiin illansuussa ja seuraavana aamulla supparit ja illalla vauva syntyi tasan rv 38.

Jos menee lapsivedet niin silti sairaalaan ja katsotaan tulehdusarvot, mitkä oli mulla koholla ja siksi käynnistettiin.
 
Mulla 38 viikolla lorahteli housuun jotain ja kauan pohdin mitä se on, ku en voinut uskoa että oli lapsivettä koska ei mitään supistuksia tai kipuja ollut..
soitin kuitenkin synnytyspolille ja ne käski tulla käymään ja niin se vaan oli lapsivettä.. perhehuoneessa sit vietettiin yö ja ku mitenkään ei synnytys edennyt sain käynnistys pillerin aamulla puoli kymmenen ja neljältä oli ihana tyttö pihalla.. niin ja lapsivesi kalvot puhkaistiin kahdelta synnytys salissa.. lapsivettä oli "roiskinut" aiemmin väärästä paikasta eli kalvot ei ollut kunnolla puhjenneet sit omat supistukset ei ollut alkanut. et sellaista mulla..
 
Mulla lapsivedet meni ihan yllättäen yöllä ja samalla alkoi supistukset. Onneksi lähdimme heti sairaalaan. Sairaalaan päästyämme supistukset tulikin sellasella rytinällä että suoraan synnytyssaliin ja lapsi olikin 2 tunnin sisällä lapsiveden menosta ulkona.
 
Nasuvauvan äiti
Mulla esikoisesta alkoi synnytys 4. päivää ennen laskettua aikaa siten, että lapsivettä alkoi tiputella puolelta päivin, sitten illalla alkoi supistella säännöllisesti (vielä kivuttomasti) ja sitten muutama tunti myöhemmin meni lapsivedet kokonaan.

Toisen kohdalla olin menossa nukkumaan 4. päivää LA:n jälkee ja ilman mitään ennakkovaroitusta, istahtaessani pöntölle, kuului "poks" ja lapsivettä alkoi vuotaa. Supistukset alkoivat vasta n. 3 tunnin päästä ja heti tosi voimakkaina! Lapsi syntyi siitä n. 3 tunnin kuluttua.

Tällä hetkellä jännittelen kolmannen syntymistä 35. viikolla...
 
viimeisillään
Eli onko asia niin, että jos lapsivettä lirahtaa esim yöllä hieman housuihin, mutta siinä kaikki sillä kertaa, ei ole heti mentävä sairaalaan?
Itselläni kävi viime yönä niin, että heräsin tavalliselle vessareissulleni, housut tuntui hieman märiltä. Väritöntä nestettä (housut oli valkoiset) näytti olevan, ei paljoa, mutta niin, että sen huomasi. Lakanassa tuntui myös olevan jokin märäntuntuinen läntti. Siihen se sitten jäikin sillä erää, nyt aamulla ei ole tullut mitään ainakaan en ole huomannut..
Supistelee kyllä ihan mukavasti, mutta sitä on ollut jo kauan epäsäännöllisesti.
Missäs vaiheessa on sitten hyvä mennä sairaalaan? Miten paljon sitä lapsivettä voi anta tulla, jos sitä nyt on tullakseen?
 
Mää lisään tuohon vielä semmosen kysymyksen,kun mulle terkka sano 36 tai melkeen 37viikolla,että jos nyt menee veet niin pitää heti mennä makuulle ja ambulanssilla sairaalaan.(Vauva oli sillon niin korkeella,että jos kalvot puhkeaa niin voi vaikka napanuora luiskahtaa). No nyt kävin neuvolassa 37+6 ja sillon se oli jo laskeutunut,mutta ei kiinnittynyt.

Pitääkö mun vieläkin noudattaa tuota,että ambulanssilla sairaalaan ja heti vaaka tasoon?Nyt mulla on rv 38+2;) Toivotaan,että joku ymmärtää mitä ajan takaa.
 
Tulilatva
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.10.2006 klo 12:04 sasa79 kirjoitti:
Mää lisään tuohon vielä semmosen kysymyksen,kun mulle terkka sano 36 tai melkeen 37viikolla,että jos nyt menee veet niin pitää heti mennä makuulle ja ambulanssilla sairaalaan.(Vauva oli sillon niin korkeella,että jos kalvot puhkeaa niin voi vaikka napanuora luiskahtaa). No nyt kävin neuvolassa 37+6 ja sillon se oli jo laskeutunut,mutta ei kiinnittynyt.

Pitääkö mun vieläkin noudattaa tuota,että ambulanssilla sairaalaan ja heti vaaka tasoon?Nyt mulla on rv 38+2;) Toivotaan,että joku ymmärtää mitä ajan takaa.

Apua, mulla vauva ei ollut laskeutunut, kun lapsivesi meni aamulla. Sairaalasta sanoivat, että ei mitään kiirettä sairaalaan.. Niinpä sitten söin aamupalaa ja pesin jopa tukan (supistukset olivat vasta lievää menkkamaista jomotusta) ennen kuin lähdettiin omalla autolla sairaalaan. Mistään napanuoran luiskahduksista en ollut kuullutkaan! Tosin oma äitini sanoi, että "ennen vanhaan" piti ehdottomasti soittaa ambulanssi, jos lapsivesi meni kotona.. No, onneksi synnytin terveen tyttelin kaikesta huolimatta :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.10.2006 klo 07:37 viimeisillään kirjoitti:
Eli onko asia niin, että jos lapsivettä lirahtaa esim yöllä hieman housuihin, mutta siinä kaikki sillä kertaa, ei ole heti mentävä sairaalaan?
Itselläni kävi viime yönä niin, että heräsin tavalliselle vessareissulleni, housut tuntui hieman märiltä. Väritöntä nestettä (housut oli valkoiset) näytti olevan, ei paljoa, mutta niin, että sen huomasi. Lakanassa tuntui myös olevan jokin märäntuntuinen läntti. Siihen se sitten jäikin sillä erää, nyt aamulla ei ole tullut mitään ainakaan en ole huomannut..
Supistelee kyllä ihan mukavasti, mutta sitä on ollut jo kauan epäsäännöllisesti.
Missäs vaiheessa on sitten hyvä mennä sairaalaan? Miten paljon sitä lapsivettä voi anta tulla, jos sitä nyt on tullakseen?
tilanne kannattaa käydä tarkastuttamassa jos vesiä on tullut vaikkei paljon olisikaan koska jos kalvoissa on pieni reikä niin aina on tulehdus vaara..... luulen kyllä et olet jo sairaalassa.....
 

Yhteistyössä