G
"Gekko"
Vieras
Raskausaikana aloin vasta miettiä, että mitenköhän lapsemme tulee pärjäämään koulussa koska minä tai mieheni emme ole pärjänneet kovinkaan kummoisesti. Minä muistan kuinka hankalaa oli oppia lukemaan ja laskemaan eivätkä asiat tuntuneet pysyvän päässä vaikka kuinka luin. En kai jaksanut vain keskittyä. Mieheni taas on ollut lähes koko peruskoulun tarkkiksella, lintsaillut paljon jne. Kumpikin meistä kyllä on käynyt ammattikoulun sekä Amk:n ja meillä kummallakin on hyvät työpaikat joissa viihdymme vaikka palkka ei olekkaan kummoinen.
Lapsemme on vasta taapero mutta silti välillä mietin, että toivottavasti pääsisi peruskoulusta vähän vähemmällä pänttäämisellä ja itkemisellä kuin vanhempansa. Toisaalta nykyään on jos minkä näköisiä tukitoimia jos ei jotain asiaa opi. Ellei niitä sitten ehditä karsia säästösyistä pois ennen kun lapsemme menee kouluun. Minun ollessa koulussa uhkailtiin vain apukouluunjoutumisella ja kirjoitettiin koulunjälkeen kirjaimia kerta toisensajälkeen uudestaan kun käsiala ei ollut tarpeeksi siisti.
Kaikkea sitä tuleekin mutehdittua etukäteen
Lapsemme on vasta taapero mutta silti välillä mietin, että toivottavasti pääsisi peruskoulusta vähän vähemmällä pänttäämisellä ja itkemisellä kuin vanhempansa. Toisaalta nykyään on jos minkä näköisiä tukitoimia jos ei jotain asiaa opi. Ellei niitä sitten ehditä karsia säästösyistä pois ennen kun lapsemme menee kouluun. Minun ollessa koulussa uhkailtiin vain apukouluunjoutumisella ja kirjoitettiin koulunjälkeen kirjaimia kerta toisensajälkeen uudestaan kun käsiala ei ollut tarpeeksi siisti.
Kaikkea sitä tuleekin mutehdittua etukäteen