voiko lapsi mennä uimahalliin jo ollut korvatulehdus ja lääkekuuri vielä menossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
oli 2v sitten korvatulehdus ja oli puhjennut omia aikojaan. Mulle lääkäri sanoi että muutama viikko välttää uimista. Onko se sitten jos tärykalvo puhjennut niin uimista tulee välttää ettei vesi pääse menemään.

Alkuperäinen kirjoittaja mulla:
oli 2v sitten korvatulehdus ja oli puhjennut omia aikojaan. Mulle lääkäri sanoi että muutama viikko välttää uimista. Onko se sitten jos tärykalvo puhjennut niin uimista tulee välttää ettei vesi pääse menemään.

Jaah...mulla ei oo koskaan puhjennu itellään ja silti ei oo lupaa tullu. Pojalla toinen tulehus ja ekallakaan kertaa ei saanu vaikka kalvo ehjä.

Jos tärykalvo on puhjennut, en päästäisi lasta uimaan, koska silloin vesi voi päästä tärykalvon taakse aiheuttaen kipua ja tulehdusta. Tavallisesti korvatulehdus ei estä uimista, jos yleiskunto on hyvä, sillä tulehdus on tärykalvon takana, minne vesi ei pääse. Jos taas on korvakäytävän tulehdus, silloin on hyvä odottaa jälkitarkastusta, koska vesi pääsee korvaan, tai ainakin suojata korvakäytävä silikonitulpilla ja pannalla (jotka voivat tosin falskata). Putkitetut korvat on taas asia erikseen...

Yhteistyössä