Voiko lapsella olla oireeton korvatulehdus yli kuukauden?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Siis olisiko se mahdollista, että lapsi olisi ihan terve ja hyväntuulinen. Söisi ja nukkuisi hyvin ja olisi silti korvatulehdus? Mitä se tekisi korvalle jos se saisi vaan olla?
 
Meillä esikoisella ei koskaan oikein ole itse huomattu, että on korvatulehdus. Ei siis ole vaikuttanu arkeen mitenkään, nukkunu hyvin yms. Sanoin sitten terkalle kerran, että kun me ei ite niitä tulehduksia huomata, terkka sanoi että yleensä ne sitten parantuu itsekseen. Että ei haittaa vaikka niitä ei huomaa. En tiiä sitten miten olis menny, jos ei varuiksi olis lääkäri kurkannu korviin ja löytäny tulehdusta...
 
Korvatulehduukseen ei käsitääkseni aina tarvita lääkitystä.
Meillä on kyllä flunssan yhteydessä muutaman kerran todettu oireeton korvatulehdus joka olisi jäänyt huomaamatta jollei muuten oltaisi kääyty lääkärissä.

minulla on kyllä sellainen mielikuva että ei välttämättä tarvitse lääkitystä, mutta on yleensä niin kivulias, että sen takia lääkitään. Voin toki olla väärässäkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hopeapaju:
Meillä esikoisella ei koskaan oikein ole itse huomattu, että on korvatulehdus. Ei siis ole vaikuttanu arkeen mitenkään, nukkunu hyvin yms. Sanoin sitten terkalle kerran, että kun me ei ite niitä tulehduksia huomata, terkka sanoi että yleensä ne sitten parantuu itsekseen. Että ei haittaa vaikka niitä ei huomaa. En tiiä sitten miten olis menny, jos ei varuiksi olis lääkäri kurkannu korviin ja löytäny tulehdusta...

No miksi te olitte sitten lääkärissä?
 
Meidän lapselta löytyi korvatulehdus sattumalta kun oltiin neuvolääkärin vastaanotolla normaalissa 8kk tarkastuksessa. Eikä oltu huomattu mitään erityistä. Poika tosin välillä räpläsi korviaan, mutta ajateltiin sen olevan ihan ikään kuuluvaa että oli "löytänyt" omat korvansa.
 
Voi olla täysin oireettomia tulehduksia. Meidän lapsella oli jatkuvasti noita. Eteni liimakorvaan ja kuulon alenemaan asti. Jokunen tulehdus hoidettiin pois, kun olimme muilla asioilla lääkärissä. (Lapsella allergioita ja astma.) En tiedä, kauanko lapsen korvat oli tulehtuneet ja röörit täynnä limaa... Kuuloa aleni ja tärykalvot oli kuulemma arpiset ja pahan näköiset. Lapsi ei koskaan valittanut korviaan millään tavoin. Ei mitenkään käytöksellään osoittanut olevansa kipeä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voi olla täysin oireettomia tulehduksia. Meidän lapsella oli jatkuvasti noita. Eteni liimakorvaan ja kuulon alenemaan asti. Jokunen tulehdus hoidettiin pois, kun olimme muilla asioilla lääkärissä. (Lapsella allergioita ja astma.) En tiedä, kauanko lapsen korvat oli tulehtuneet ja röörit täynnä limaa... Kuuloa aleni ja tärykalvot oli kuulemma arpiset ja pahan näköiset. Lapsi ei koskaan valittanut korviaan millään tavoin. Ei mitenkään käytöksellään osoittanut olevansa kipeä.

No hui. :(
 

Yhteistyössä