voiko laihtua jos syö ihan normi ruokaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "lollo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"lollo"

Vieras
Eli vaikka 3-5 ateriaa päivässä. Vai pitääkö laihtuessa yleensä kituuttaa ja syödä salaattia ja sitten pienentää reilusti annoksia. Esim kahden perunan sijaan yksi pieni ja kastiketta reilusti vähempi.

Siis söin aamulla makuviilin ja real leivän ja normi maitoa. Ajattelin jos yhden aterian päivästä (lounaan) korvaisi leivällä jossa täytettä tai sitten salaatilla siis ei lämmintä ateriaa kuin 1kerta päivässä. Iltapäivällä taas leipää tai jugurttia/hedelmää ja illalla lämmin ateria ja iltapalaksi leipää/hedelmää/jugurttia. Voisiko tuo rytmi toimia?
Painan siis 77kg ja 170cm ja tavoite elämäntapa ja -10kg aluksi

Mietis noiden makuviilien ja jugurttien kaloreita. Vaihda ne maustamattomiiin versioihin ja marjoja päälle tai sokeritonta mehukeittoa. Lämpimän aterian idea on siinä, että se aikaa paremmin kylläisyyden tunteen, jää mielikuva, että on syöty paremmin. Sun voileipäateriassa voi olla lopulta enemmän kaloreita kuin normiruuassa. Lämmitä edes ne leivät ja syö haarukalla ja veitsellä lautaselta niin mielikuva kunnon aterista on jää mieleen. Kuituiset ruoat on hyviä, esim kunnon puuro leseillä kannattaa olla aamu tai iltapalaksi.

En vaan pidä puuroista. Jäi huono fiilis kun olin go fat go dieetillä ja laitoin sekaan mehukaittoa ja raejuustoa (oksennus). Niin ja maustamaton jugurtti on jotenkin vaan tosi hapanta. Ja vielä pitäs olla laktoositontakin ja silloin on vaan rasvaton valion versio joka on ihan litkua!!

Mä vaihdoin keväällä maustetut jogurtit rasvattomaan maitorahkaan ja leivän syöntiä vähensin myös ja kyllä heti tippu pari kolme kiloa ja lähtisi varmaan enemmänkin, jos olisin ylipainoinen. Jo sillä, että karsii turhat sokerit ja rasvat pois syömisistään ja muistaa liikkua, niin paino menee sinne suuntaan missä sen kuuluisi olla. Ja tärkeämpäähän on pitää paino koko ajan samana kuin että se vaihtelee vaikka 60-70 kg:n välillä viikosta ja kuukaudesta riippuen.

Mutta miten voit kieltää itseltäsi kaiken. Ja siis syödä jotain maitorahkaa. Sehän on tosi hapanta! Niin ja miten paljon vähensit leivän syöntiä? Syötkö silti perunaa,pastaa,riisiä? Kun itse en saa salaattiakaan jos ei ole siinä vaikka tonnikalaa öljyssä tai lämminsavulohta. Pelkkänä salaattina on kuivaa ja hapanta. En näköjään tykkää happamasta.

Siis söin aamulla makuviilin ja real leivän ja normi maitoa. Ajattelin jos yhden aterian päivästä (lounaan) korvaisi leivällä jossa täytettä tai sitten salaatilla siis ei lämmintä ateriaa kuin 1kerta päivässä. Iltapäivällä taas leipää tai jugurttia/hedelmää ja illalla lämmin ateria ja iltapalaksi leipää/hedelmää/jugurttia. Voisiko tuo rytmi toimia?
Painan siis 77kg ja 170cm ja tavoite elämäntapa ja -10kg aluksi

Älä.
Aamulla leipää, päivällä leipää, ruoka, leipää ja leipää.
Rytmistä viis mutta ei toimi. Oikeesti, parin leivän kaloreilla saat kasvispitoista ruokaa lautasellisen. Suosittelen mielummin sitä. Vaikka söisit 3ruokaa päivässä, sekin on ihan ok. Ja hyvinkin voit laihtua.

:D mä painoin aikanani 76kg ja olen 172cm pitkä.. Pudotin painon 58kg:n seuraavalla tyylillä:

-aamupalaksi 2 ruisleipää, päällä margariinia, kurkkusiivuja+ juustoa (mun lempileipä:P) ja sokeritonta kahvia.
-Koluruokailu n. klo11: söin salaattipainotteisesti. aina kuitenkin myös "oikeaa" ruokaa jonkin verran. Maitoa lasillinen. Ruisleipä (paitsi, jos oli jtn tosi hyvää ruokaa, ni otin sitä sit enemmän ja jätin leivän pois:D)
Välipala kotona: Jättimukillinen teetä
Päivällinen kotona: Tavallista kotiruokaa. Salaattia. Lasi maitoa. (suunnilleen lautasmallin mukaan)
Iltapala: viiliä tai jugurttia (makeutusaineella makeutettua. rasvatonta). Jättimukillinen teetä

Jees... Kolun terveydenhoitaja sai kohtauhksen mun painonpudotuksesta silloin... Soitteli kotiin ja meinas ruveta varaileen sairaalasta jotain aikoja....:O Ei siinä, hyvä, kun huolehditaan, mutta.. juu, siinä vaiheessa koomista oli se, että olin katsonut paria kuukautta aiemmin peiliin ja todennut, että yli meni, nyt oon liian laiha.
Sit tahallani nostin painon 60-61kiloon.. Harvempi syömishäiriöinen varmaan noin tekee..:D

Mutta miten voit kieltää itseltäsi kaiken. Ja siis syödä jotain maitorahkaa. Sehän on tosi hapanta! Niin ja miten paljon vähensit leivän syöntiä? Syötkö silti perunaa,pastaa,riisiä? Kun itse en saa salaattiakaan jos ei ole siinä vaikka tonnikalaa öljyssä tai lämminsavulohta. Pelkkänä salaattina on kuivaa ja hapanta. En näköjään tykkää happamasta.

Rahkaa voi syödä marjojen, jogurtin, hedelmäsoseiden tms kanssa. Pitää hyvin nälkää. Voit syödä salaatin kanssa vaikka tonnikalaa jos tykkäät, tai kananmunaa, tai raejuustoa, tai kanaa tms. Eikä pelkkää salaattia tarvitse, voihan siihen laittaa vähän salaatinkastiketta tai yrttiöljyä tms.

Juuri niin kuin edelliset sanoi. Voit syödä samankokoista annosta kuin tähänkin asti, JOS vain kulutat sen. Jos liikunnan lisääminen ei kiinnosta, niin sitten annoskokoa pienemmäksi. Minulla tippui 7 kiloa annoskoon pienentämisellä ja paino on pysynyt alhaalla.

Mä laitan aina maustamattoman jogurtin joukkoon hieman pähkinöitä tai auringonkukansiemeniä ym. tai leseitä ja pikkuisen hunajaa tai marjoja. Söin itsekin aikanaan maustettuja jogurtteja, ja kun niistä luovuin, en voisi enää niitä syödä, kun ovat ällömakeita ja tosiaan, niissä on hurjasti sokeria! Keinomakeutetut eivät ole sen parempia.

Mä en korvaisi ateriaa leivällä, vaan söisin jotain kevyttä ruokaa. Vaikkapa kanaa ja wokkivihanneksia tai jotain täyttävää salaattia (kreikkalainen salaatti, kanasalaatti, kebabsalaatti...). Toki leipää saa syödä jos haluaa, mutta mä itse täytän vatsani mielummin ruualla.

Ite syön aamu- ja iltapalaksi kupillisen kreikkalaista tai turkkilaista jugurttia marjoilla - minusta se ei ole niin hapanta ollenkaan, en tarvitse siihen muuta makeutusta. Tällä hetkellä en syö leipää ollenkaan.

Niina ja yksi mättö päivä viikossa jolloin herkkuja ja suklaatia. =)

Ekaan kuukauteen en missään nimessä ottaisi tuota mättöpäivää ja jatkossakin vain kerran kahteen viikkoon. Suklaasta ja herkuista saa kerran viikkoon todella tehokkaasti mitätöityä koko viikon työn. Toki riippuen herkkumääristä, jonka sinä päivänä syöt. Jos syöt herkkupäivänä vaikka yhden suklaalevynkin normiruoan lisäksi, niin se on jo hurjan paljon ja hidastaa laihtumista merkittävästi, siis jos herkkupäivä on joka viikko.

Ja se, että laihdutko normaalilla ruoalla riippuu ihan siitä, mikä on mielestäsi normaalia ruokaa ja kuinka paljon sitä syöt. Syö puhdasta ruokaa, marinoimatonta lihaa/kalaa, kastikkeet tomaattipohjaisina ja hiilareita kohtuudella. PÄivän toinen ateria ilman perunaa, pastaa, riisiä. Leivän kanssa kannattaa olla tarkkana, mieluummin ilman, mutta jos siitä kovin pitää, niin silloin ei samalla aterialla esim. perunaa. Puuro olisi aamiaisena parempi leivän sijaan.

Siis liikuntaa vaikea lisätä. Jotenkin jaksan vähän aikaa mutta sitte stoppaa. Nyt sentään yritän vatsoja tehä päivittäin. Toi waahteran dieetti vois olla mulle parempi. Just et saa syödä leipää kun puurosta en välitä. Mutta ruokaa on vaikea keksiä kun en pääse syömään mihinkään kouluruokailuun eli eväät on oltava töissä. Salaatteja tietty mutta niissäkin kyllästyy ja onko sekään ruokaa? Verrattuna leipään? Tonnikalasta että voiko se olla öljyssä jos salaattiin laittaa? Vedessä oleva on aika hirveää! Siitä öljystä vaan tulee rasvaa paljon. Noi on pahempia kun tuntuu että nälkä tulee jos ei välipalaa. Niin ja jos ei saa olla herkkupäivääkään. Mitä sitten? Atkins ei toimi mulla eikä ihme dieetit kun kaipaan sitä leipää tai ruokaa. Enempi just se terveellinen ja monipuolinen ruokailu, jota tietty oon noudattanut mutta taipumus herkutteluun.

Siis liikuntaa vaikea lisätä. Jotenkin jaksan vähän aikaa mutta sitte stoppaa. Nyt sentään yritän vatsoja tehä päivittäin. Toi waahteran dieetti vois olla mulle parempi. Just et saa syödä leipää kun puurosta en välitä. Mutta ruokaa on vaikea keksiä kun en pääse syömään mihinkään kouluruokailuun eli eväät on oltava töissä. Salaatteja tietty mutta niissäkin kyllästyy ja onko sekään ruokaa? Verrattuna leipään? Tonnikalasta että voiko se olla öljyssä jos salaattiin laittaa? Vedessä oleva on aika hirveää! Siitä öljystä vaan tulee rasvaa paljon. Noi on pahempia kun tuntuu että nälkä tulee jos ei välipalaa. Niin ja jos ei saa olla herkkupäivääkään. Mitä sitten? Atkins ei toimi mulla eikä ihme dieetit kun kaipaan sitä leipää tai ruokaa. Enempi just se terveellinen ja monipuolinen ruokailu, jota tietty oon noudattanut mutta taipumus herkutteluun.

Mua ei ainakaan koskaan ole leipä lihottanut. Syön lähinnä tummaa leipaa ja hapankorppuja sekä näkkäreitä. Yleensä 1 pala ruokailun yhteydessä ja iltapalana 1-2 leipäpalaa. Musta tuntuu, että enemmän riippuu siitä mitä sen leivän päällä on?

Itse olen todennut, että nälkä pysyy paremmin pois, kun lisää hyviä rasvoja sisältäviä ruokia. Laita salaattiin avokadoa, makeannälkään napsi mieluummin pähkinöitä. Kyllä sitä öljyssä olevaa tonnikalaa voi laittaa, eikös se ole kasvisöljyssä - sekin on hyvää rasvaa. Kun lisäät hyviä rasvoja, voit vähentää hiilareita ilman että tulee nälkä =)

Yhteistyössä