Voiko lähdevettä (pullotettua) antaa hiukan vajaa 4kk ikäiselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mökille menossa, kaivovesi, enkä ala sitä keittämään. Onko ratkaisu kaupasta saatava lähdevesi kätevästi pullotettuna vai pitääkö ottaa omaa kraanavettä?
En keitä kraanavettä, kun hänelle annan.
Tyhmä kysymys ehkä...
Voiko siis antaa lähdevettä sellaisenaan vai pitääkö se keittää?

Joo, kraanavesi on puhtaampaa, mutta se "pilaantuu" pullossa. Veden ja pullon pitäisi olla keitetty ja säilytys kylmässä, niin säilyisi. Riippuu tietenkin kuinka kauan meinaatte mökkeillä, mutta luulen, että jo päivän säilyttäminen aiheuttaa enemmän bakteereja kuin kaupan korkkaamattomassa pullovedessä on.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No voi ei.. mitä nyt teen? Huomenna aamulla lähdetään ja sunnuntai-illalla tullaan takas. Jos otan kraanavetta ja keitän sen ennen antamista?

Mikset sitte keitä sitä kaivovettä jos jotain keität? Mitä vikaa siinä on?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No voi ei.. mitä nyt teen? Huomenna aamulla lähdetään ja sunnuntai-illalla tullaan takas. Jos otan kraanavetta ja keitän sen ennen antamista?

Mikset sitte keitä sitä kaivovettä jos jotain keität? Mitä vikaa siinä on?

En mä tiedä... Jotenkin vaan en sitä haluais antaa vielä tuolle. Puhdasta se on, terveystarkastajat tutkineet, mutta mä otan sitten kraanavettä ja keitän sen. Ei viitsi mökille lähteä ja sitten todeta että tulikin mahatauti vauvalle. Jos antaa kaivovettä, vaikkakin keitettynä.

miksi sun tarttee yleensäkään ottaa sitä vettä? Eikös maito riitä vaikka saisi kiinteitäkin. Toki ruokajuomana suositaan vettä, mutta ei kai tuo nyt mökillä niin tarkkaa ole.