voiko "laastarisuhteesta" tulla vakavampaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hmm

Vieras
Olen tavannut ihanan miehen ja selvisikin,että on laittanut exän kanssa avioeropaperit sisään tammikuussa.Olivat 7 vuotta naimisissa.
Voiko tälläisessä tilanteessa edes ajatella suhdetta?Olisinko vain laastarina?

mielipiteitä?kokemuksia?

no mulla ei koskaan ole laastarisuhde lähtenyt toimimaan. pari kertaa yrittäny sellaista... kyllä se on vaan niin että jos on vielä kiinni exässä eikä ole päässy yli ei uudesta suhteesta tuu mitään...

riippuu tietty siitäkin että mikä on ollut syy edellisen suhteen kaatumiseen ja avioeroon.
jos oikeasti tunteet miehen puolelta vuosia sittten jo loppuneet naista kohtaan mutta ei vain tottumuksesta ole saanut aikaiseksi lähdettyä ei välttämättä kyseessä ole ns laastari suhde. itse henkilökohtaisesti en usko ettäkö laastarisuhteesta voisi olla oikeasti hyötyä kenellekkään varsinkaan jos ulkopuolelta otettu "laastari" on täysin tuntein mukana ja toinen pitäisi vain korvikkeena jotta pääsisi exän yli..

Tottakai voi. Usein vain on niin, että ihmisellä joka suoraan hyppää suhteesta toiseen, on ongelmia itsensä kanssa. Joten riippuu niin ihmisestä jonka olet tavannut ja sinusta itsestäsi.

Se kyllä hankaloittaa tilannetta, jos kumppani ei ole käynyt edellistä eroaa läpi vielä. mutta jotkut ihmiset eivät toisaalta ole käyneet eroaan läpi vielä vuosi eron jälkeenkään. Vaikkeivat siis edes välitä entisestä sillätavalla enää niin pitäähän se ero jotenkin läpi käydä. Muuten ne roikkuu entisessä ja saattavat palata yhteen vaikkei edes ole mitään suuria tunteita. Vain sen takia, etteivät käsitelleet eroaan. Joten ratkaisevaa mielestäni on, käykö tämä mies eroa läpi ja irtaantuu entisestä elämästä tunteiden ja varsinkin käytännön tasolla eli alkaa elämään omaa elämäänsä ilman tätä entistään. Jos mies selvästi irtaantuu entisestä elämästä eikä halua olla entisen vaimon kanssa tekemisissä kuin esim. lasten asioiden takia (jos heillä on lapsia) niin silloin kannattaa mennä hänen kanssaan luottavaisin mielin. Jos mies haluaa edelleen pitää eksään yhteyttä ilman mitään erityistä syytä, silloin kannattaisi sun sanoa miehelle, että käsittelee ensin sitä eroaan alta pois ja vasta sitten tapailette jos tapailette.

Minun suhteeni alkoi kaveruutena edellisen avioliittoni aikana. Kun liitto hajosi, jäimme kavereiksi. Muutaman kuukauden päästä täytyi tunnustaa, että kyseessä oli kai jotain muutakin. Kaipa se siis oli laastarisuhde...
Nyt yhdessä 18 vuotta.

Alkuperäinen kirjoittaja millanen:
riippuu tietty siitäkin että mikä on ollut syy edellisen suhteen kaatumiseen ja avioeroon.
jos oikeasti tunteet miehen puolelta vuosia sittten jo loppuneet naista kohtaan mutta ei vain tottumuksesta ole saanut aikaiseksi lähdettyä ei välttämättä kyseessä ole ns laastari suhde. itse henkilökohtaisesti en usko ettäkö laastarisuhteesta voisi olla oikeasti hyötyä kenellekkään varsinkaan jos ulkopuolelta otettu "laastari" on täysin tuntein mukana ja toinen pitäisi vain korvikkeena jotta pääsisi exän yli..

Niinpä. Ero voi olla selvä tai sitten ei, ajankohta ei sitä aina kerro. Joillakin on vaikea suhde vielä 10 vuotta eron jälkeen, toiset ottaa eron vasta kun kaikki on jo ollut selvää pitkän aikaa. Jos exän kanssa on vielä kovasti sotkuja, niin en luottaisi hirveästi suhteen tulevaisuuteen.

kiitos vastauksista.:) Mä vähän olen epäillyt ettei mitään vakavampaa synny tästä.Mies kyllä kovin vakuuttaa olevansa ihastunut minuun,mutta on myös valitellut että noinkin pitkä suhde häneltä kaatui.Ovat exänsä kanssa väleissä kuitenkin,mutta syytä eroon en ole kysynyt.
Ehkä mä vähän aikaa katselen ja kuullostelen, mutta tietyllä varauksella,etten sitten jää nuolemaan näppejäni.