Voiko kuumeisen vauvan kanssa ulkoilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Ehkä tyhmä kysymys, mutta ajattelin kuitenkin kysyä täältä, kun en jaksa neuvolaan soittaa.

Vauva sai eilen 5 kk rokotuksen josta nyt pepusta mitattuna 38,6 kuumetta.
Onko tänään paras jättää vaunulenkki väliin, vai olisiko siitä haittaa, jos kävisimme pienellä lenkillä niin, että vauva on lämpöpussissa, toppapuvussa jne. hyvin vaatetettuna? En tahtoisi ainakaan että kuume nousee ulkoilun takia.:-(

NO älä nyt hyvä ihminen sairaan lapsen kanssa ulos lähde jos ei lääkäriin tai apteekkiin ole PAKKO mennä!!! Tosiaan jätät kävelyn tänään väliin ja meet vaikka yksin kun mies/joku hoitaja tulee vauvaa hoitamaan... Sulla on kuule vielä monta lapsen sairashoitopäivää elämässä edessä. Niitä tulee ja paljon eli ota vaan iisisti ja lue lehtiä/kato telkkua ja hoida pientä kuumeista.

Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
NO älä nyt hyvä ihminen sairaan lapsen kanssa ulos lähde jos ei lääkäriin tai apteekkiin ole PAKKO mennä!!! Tosiaan jätät kävelyn tänään väliin ja meet vaikka yksin kun mies/joku hoitaja tulee vauvaa hoitamaan... Sulla on kuule vielä monta lapsen sairashoitopäivää elämässä edessä. Niitä tulee ja paljon eli ota vaan iisisti ja lue lehtiä/kato telkkua ja hoida pientä kuumeista.

Joo taidetaan siis tänään jäädä kotiin vauvan kanssa. Supon laitoin jo eilen aamulla ennen rokotusta, ja pari olen laittanut sen jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä:

Joo taidetaan siis tänään jäädä kotiin vauvan kanssa. Supon laitoin jo eilen aamulla ennen rokotusta, ja pari olen laittanut sen jälkeen.

Niin vielä, että 3 kk rokotus teki myös kuumeen, siitä osasin varautua.Toivottavasti ei kauaa kestä.

mä taas menisin ulos, jos lapsi on muutoin hyvä vointinen!! Nimen omaan vaunuilla sellanen pikku lenkki! Raitis ilma tekee hyvää niin äidille kuin lapsellekkin! Annan isompienki lasten käydä flunssaisena/kuumeisena ulkona (siis vain käydä ja oleskella siellä rauhassa), jos itse sitä haluavat eikä ulkona ole mitenkään karsee ilma..

No minä olen kyllä taysin päinvastaista mieltä. Kuumeen laskemiseksi on syytä pitää lasta viileässä, joten miksi ei voisi ulos mennä? Eikä missään nimessä mitään kauheita vällyjä päälle, sisälläkin olisi kuumeisen hyvä olla vaikika ihan vaippasiltaan. Eri asia isomman lapsen kanssa joka villiintyisi leikkimään.

Mä oon kans ulkoilun kannalla... Eihän vielä ole edes mitkään paukkupakkaset. Sopivasti vaatetta päälle, niin vaunulenkki tekee vaan hyvää. Pahoinvoivan lapsen kanssa en uskaltais lähtee, mut kuumeen en usko haittaavan jos vointi on hyvä.

Ai, tulikin erilaisia vastauksia, eli taitaa olla vähän makuasia, mennäkö ulos vai ei. Vauva nukahti juuri, ehkä tuossa myöhemmin lähdemme ihan pienelle vaunulenkille, on niin ihana ilmakin. Täällä on pari astetta lämmintä ja aurinko paistaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ai, tulikin erilaisia vastauksia, eli taitaa olla vähän makuasia, mennäkö ulos vai ei. Vauva nukahti juuri, ehkä tuossa myöhemmin lähdemme ihan pienelle vaunulenkille, on niin ihana ilmakin. Täällä on pari astetta lämmintä ja aurinko paistaa.

ulos vain.. koska ei ole mitään "syytä" pysytellä sisällä

Yhteistyössä