voiko KUUMEINEN rintatulehdus...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apuja

Vieras
voiko siis kuumeinen rintatulehdus parantua ilman antibioottia? minulla oli eilen kuumetta 38.5, mutta tiheän imetyksen jälkeen kuume laski illalla. arkuutta edelleen on. tarviiko siis antibiootin vai voiko mennä ohi itsestään?

seuraile tilannetta..jos nostaa kuumeen taas, ni sit ehkä kannattaa hakasta kuuri.. mut tosiaan, paina siihen tissiin jotain niin kuumaa, että tuntuu että nahka kärventyy, ja tee niin pitkin päivää..mulla on monesti tuo auttanu!!

tuota just mietin, että voiko jotain pahempaa kehkeytyä. kävin eilen lääkärissä kun kuumetta ei enää ollut ja hän määräsi sen lääkkeen. ajattelin vain, jos joku olis selvinny ilman ja olis jotain hyviä neuvoja. mutta täytynee hakea se lääke.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
tuota just mietin, että voiko jotain pahempaa kehkeytyä. kävin eilen lääkärissä kun kuumetta ei enää ollut ja hän määräsi sen lääkkeen. ajattelin vain, jos joku olis selvinny ilman ja olis jotain hyviä neuvoja. mutta täytynee hakea se lääke.

muista sit kovasti imettää siittä pänikästä!!! :) :hug:

voi olla ilman kuuriakin mulla meni ohi kunnon kuume ja kivistys sillä kaalinlehtihoidolla. ekaan tulehduksen hain kuurin ja sen jälkeen ihanaa hiivatulehdusta moooonta viikkoa. kaalinlehti toimii paremmin.

Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
voi olla ilman kuuriakin mulla meni ohi kunnon kuume ja kivistys sillä kaalinlehtihoidolla. ekaan tulehduksen hain kuurin ja sen jälkeen ihanaa hiivatulehdusta moooonta viikkoa. kaalinlehti toimii paremmin.

:wave: Minäkin liputan kaalinlehtien puolesta vaikka haisevatkin kamalalle. Lisäksi ahkera imetys ja pumppaus sekä patin hierominen lämpimässä suihkussa auttoivat. Rikoin kaalinlehtien ruodot kaulimella ja lämmitin lehdet mikrossa.

Mulle neuvoi neuvolan täti, että jos tulee kuumetta ja rinta ei oikein tyhjene, niin kaalinlehtihaude ja särkylääkettä ja ahkera imetys.. En kertaakaan joutunut syömään antibioottia vaikka pari kertaa toinen rinta "jäi jumiin" ja oli todella kipeä ja olin kuumeinen. ja en edes laittanut noita kaaleja.
Kannattaa tarkistaa rintaliivit, rintareppu tms sellaiset, ettei vain pääse painamaan rintaa. Ainakin itsellä oli yhdet kaarituelliset imetysliivit sellaiset, etä niiden jälkeen tuntui aina tulevan oireet!

Kaalinlehtihaude on mun neuvo ja tiheä imetys ja kyllä vaan menee kuumeinenki ohi ellei se sit oo bakteeriperänen tulehdus mut näillä mitä kirjotin tota tulehdusta TYKSssäki hoidetiin, et ei oo tuulesta temmattua tää.

Alkuperäinen kirjoittaja Helmari:
Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:

:wave: Minäkin liputan kaalinlehtien puolesta vaikka haisevatkin kamalalle. Lisäksi ahkera imetys ja pumppaus sekä patin hierominen lämpimässä suihkussa auttoivat. Rikoin kaalinlehtien ruodot kaulimella ja lämmitin lehdet mikrossa.

mä taas en lämmitellyt niitä missään vaan se kylmä rikottu kaalinlehti rintsikoihin vaan ja sillä mentiin..mut tuota ja imetystä, hierontaa ja särkylääkettä niin sillä lähtee.

Jos kuume ei nouse uudelleen ja rinta tyhjenee hyvin, niin voit suht rauhassa katsella tilannetta ilman antibioottia.

Nykyään suositellaan kotihoidoksi myös enemmän viileä- kuin lämpöhaudetta siksi, että kylmä vähentää kudosturvotusta jolloin maito pääsee virtaamaan tiehyissä paremmin. Lämpö voi myös pahimmassa tapauksessa lisätä bakteerien lisääntymistä.

Lisää aiheesta WHO:n "mastiittipaketissa":
http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=view&id=70&Itemid=165

Yhteistyössä