Voiko kuukautiset jäädä pois e-pillereiden käyttäjällä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysymys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysymys

Vieras
jostain muusta syystä siis kuin raskauden vuoksi. Varsinkin jos on syönyt useamman listan putkeen.
Täällä on jäänyt kuukautiset tulematta ja pohdin liekö raskaus edes mahdollinen varsinkin kun useamman listan syönyt putkeen.
Meneekö se ylipäänsä niin että jos ei kuukautisia ei ovuloi?

kyllä mää tulin pillereiden kanssa raskaaksi.. kuinka kauan menkat myöhässä? Monen laatan peräkkäin syöminen voi tehdä sen et kestää neljäkin päivää ennen kuin alkaa.

Aina on aikaisemmin alkanut melkein tismalleen samaan kellon aikaan. Nyt on 2-3 päivää myöhässä ja huomenna jo pitäisi uusi lista aloittaa..
Mietin juurikin, että uskaltaako sitä aloittaa sitä uutta listaa vai miten toimia.
Todella hämmentynyt olen kun niitä menkkoja tosiaan odotteli jo sunnuntaina/maanantai aamuna viimeistään.

Pillerit oikestaan vaan provosoivat kuukautisia, eli viimeisen pillerin jälkeen 2-4 päivän päästä pitäisi tulla kuukautiset.
Pillereitä voidaan käyttää ihan säännöllistämään kuukautiskiertoa ja kuukautisia.
Eli ei ole normaalia että kuukautiset jäävät kokonaan pois, ellei tietty syö pillereitä monta liuskaa peräkkäin ilman sitä taukoa välissä.

Kuukautiset seuraa aina ovulaatiota (paitsi pillereitä syödessä tai muun hormonilääkityksen vaikutuksen alaisena) eli ensin tulee ovulaatio, sitten kuukautiset.
Ovulaatio tulee siis ennen kuukautisia ja jos tulee raskaaksi siitä ovulaatiosta niin kuukautisia ei sitten tulekaan.

lisään vielä, että olen aikaisemminkin syönyt useamman laatan putkeen ja kuukautiset ovat silti tulleet normaalisti.
Tämä on eka kerta kun jäävät tulematta.

Voi jäädä pois. Vasta töissä puhuin asiasta erikoislääkärin, siis gynekologin, kanssa ja hän sanoi että on optimaalisin tilanne mikäli pillereillä jää kuukautiset pois. Usein ne vain niukkenevat, mutta voivat myös tosiaan jäädä pois kokonaan. Vaikutus ei siis ole mitenkään kuukautisia provosoiva, kuten jok u tuossa kirjoitti. Toki r-testi kannattaa tehdä, muta mikäli ne on negatiivinen, voit hyvin uskoa tuloksen ja olla iloinen "menkattomuudesta" :)

Mulla jäi edelliset kuukautiset myös tulematta ja olen varmaan jonkun pillerin laatasta unohtanutkin. Ei ole kyllä mitään raskausoireita (paitsi se kuukautisten poisjäänti) ja kuukautiset on aina joka kerta jääneet edellistä niukemmaksi pillerien aikana. Mietin, pitäisikö testi tehdä.

Oon syönyt epillereitä pari kuukautta ennemmin, lopetin ja aloitin kaks kuukautta sitten uudestaan. Kun aloitin pillerit ekaa kertaa menkat tuli aina laatan loputtua normaalisti, mutta nyt aloitin ne uudestaan tauon jälkeen ja menkat ei ole tulleet ekan laatan jälkeen, lopetin just tokan laatan ja toivon että menkat tulis, oon myös harrastanut seksiä, mutta mieheni ei ole tullut ikinä sisääni. Raskaudesta ei ole merkkejä. Onko kenelläkään ollut samanlaista tilannetta, apuja?