Voiko Kuopiossa pyytää rivitalokolmiosta vuokraa 800-900 euroa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja krisse
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

krisse

Vieras
Itse oltaisiin muuttamassa pois Kuopiosta (väliaikaisesti) ja ei haluta myydä asuntoa pois. Oltaisiin laittamassa vuokralle mutta mietityttää että haluaako kukaan vuokrata asuntoamme 800-900 eurolla?

Asunnon tietoja:
- sijaitsee Petosen-Pitkälahden tienoilla
- kaksitasoinen, 82 neliöinen
- hyväkuntoinen ja aika paljon rempattu kolmio
- rauhallinen alue ja taloyhtiö

Ja siksi siis 800-900e kun laina on jotain 650e ja vastike reilut 200e. Tarkkaa summaa ei vielä osaa sanoa ennen kuin pankki tarkistaa lainan korkoprosentin ja taloyhtiö vastikkeen määrän.

Sanokaa jotain kuopiolaiset ja muut asiasta tietävät!

Alkuperäinen kirjoittaja turha:
Onko Petosen alueella rauhallistakin seutua? :D

ON! En siitä Petosen keskustasta niin tiedä mutta tämä syrjäisempi alue jossa itse on asuttu jo 5 vuotta on todellakin rauhallista. Rauhallisempaa kuin moni muu kaupunginosa. Eikä siis varsinaisesti ole Petosella vaan Pitkälahdessa.

että tuossa kilometrin päässä on 3-4h asunto vuokrattavana 850 euroa. Ja se alue on jo vähän levottomampaa...

Ei me kuitenkaan haluttais ilmaiseksikaan vuokrata kun on itsellä kuluja joka kuukausi. Tappiolleko sitä pitäisi jäädä? Jos ei haluta vuokrata niin sitten myydään!

En osaa sanoa onko liikaa vai liian vähän, mutta varmaan muistat että siitä vuokrasta pitää maksaa pääomaveroa ja se kannattaa ottaa huomioon kun vuokraa määrittelee.

Alkuperäinen kirjoittaja muistutus:
En osaa sanoa onko liikaa vai liian vähän, mutta varmaan muistat että siitä vuokrasta pitää maksaa pääomaveroa ja se kannattaa ottaa huomioon kun vuokraa määrittelee.

Vuokrasta ei tarvitse minun käsittääkseni maksaa veroja jos siitä ei ole tuloja vaan kaikki menee kustannuksien hoitoon! Vai olenko väärässä?

yleensä alueen vuokra vastaavista n. 500-800. Tuo 800 ois vielä aika suolanen vuokra.
Itse maksaisin max. 650.. Vuokrapyynnöstä rokottaa aika paljon jo pelkkä sijainti.
alueella muutenkin paljon kaupungin omia huomattavasti halvemmalla ja vaihtuvuus asukkaissa suuri..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Vuokrasta ei tarvitse minun käsittääkseni maksaa veroja jos siitä ei ole tuloja vaan kaikki menee kustannuksien hoitoon! Vai olenko väärässä?

Mutta onko laina verottajan mielestä kustannusta??

Tuota luokkahaan ne vuokrat taitaa tuon kokoisesta asunnosta Kuopiossa olla. Pitkälahti on tosi rauhallista aluetta. Eikä minusta Petonen mitään älyttömän rauhatonta aluetta ole. Joka asuinalueelta niitä hörhöjä löytyy...

Vuokratuloista pitää maksaa veroa se 23 %.. Laskekaa se vielä lyhennyksen päälle niin ei jäisi teille enää kuluja vuokraamastanne asunnostta. eli lyhennys 650+ vastike200+ vero 23%. vuokran pitäis tällön olla yli 1000!!

Alkuperäinen kirjoittaja zamoon:
yleensä alueen vuokra vastaavista n. 500-800. Tuo 800 ois vielä aika suolanen vuokra.
Itse maksaisin max. 650.. Vuokrapyynnöstä rokottaa aika paljon jo pelkkä sijainti.
alueella muutenkin paljon kaupungin omia huomattavasti halvemmalla ja vaihtuvuus asukkaissa suuri..

Kaupungin asunnoissa ei ole yhtään rivitaloasuntoa. On luhti- ja kerrostaloasuntoja kyllä... Ja vuokra näissä asunnoissa on kuitenkin noin 700-750 euroa, siis kerros-/luhtitalossa. Kuten jo mainitsin, oma asuntomme on oikeasti paremmalla alueella kuin nikun asunnot.

niin kai täytyy myydä asunto pois... kumma juttu muuten kun tällainen asunto maksaa jokaiselle OSTAJALLE kuitenkin sen 800-900e kuukaudessa mutta sitten VUOKRALAISELTA ei saa pyytää sen verran...?!

niin kai täytyy myydä asunto pois... kumma juttu muuten kun tällainen asunto maksaa jokaiselle OSTAJALLE kuitenkin sen 800-900e kuukaudessa mutta sitten VUOKRALAISELTA ei saa pyytää sen verran...?!

Ei ole todellista, että mietitte kaksplussalla näin tärkeitä ja isoja rahasummia! Ja vielä päätät vastausten perusteella mitä teet..

Miksi ei saisi? Er asia löytyykö vuokraajia.

meillä rönössä rivitaloasunto vuokralla, kahdessa kerroksessa, 72m2, huoneistokohtainen sauna jne. vuokra päälle 600. eli samaa luokkaa varmaan te voisitte pyytäää tuosta omasta petosen asunnostanne kun huomioidaan huonompi sijainti jne. itse en maksaisi 650e enempää vuokraa kuvailemastasi asunnosta tuolla sijainnilla.

Sun kannattaa käydä lukemassa vaikka kiinteistömaailman sivuilta infoa kohdasta 'vuokranantajana' tai ihan googlettaa omistusasunto vuokalle.. Saisit tietoa muilta ihan kokemuspohjalta just noista veroista ynnä muista..

Alkuperäinen kirjoittaja huoh:

Ei ole todellista, että mietitte kaksplussalla näin tärkeitä ja isoja rahasummia! Ja vielä päätät vastausten perusteella mitä teet..

No en minä nyt niiiiin tyhmä kuitenkaan ole että näiden vastausten perusteella tekisin päätöksen. :headwall: Saa kai sitä mielipiteitä kysyä... tosin jokainen tuntuu olevan sitä mieltä että olen tyhmä kun luulen että joku maksaisi mulle vuokraa.

No kyllähän sitä saa pyytää mitä vain, se on sitten eri asia löytyykö vuokralaista. Jos ajattelen itseäni, niin jos nyt muuttaisin Kuopioon, voisin maksaa 800 ? saunallisesta rivitalokolmiosta, mutta en varmaan enempää. Sitten ostaisin jo oman tai menisin kerrostaloon jos ei tolla hinnalla löytyisi. Katselin oikotieltä, että rivitaloneliöitä, vajaat 100 neliötä oli hinnoilla 840 ja 890.

Alkuperäinen kirjoittaja huoh:

No en minä nyt niiiiin tyhmä kuitenkaan ole että näiden vastausten perusteella tekisin päätöksen. :headwall: Saa kai sitä mielipiteitä kysyä... tosin jokainen tuntuu olevan sitä mieltä että olen tyhmä kun luulen että joku maksaisi mulle vuokraa.

No, no.. Älä nyt provosoidu, asiallisia neuvojahan sinä olet saanut!

Vastikkeen, korot ja jotain muita saa vähentää ja sitten lopuista vasta nuo verot.

Yhteistyössä