Voiko kortisonivoiteen teho lakata? Eli siis tietyn ajan jälkeen voide ei enää tehoa yhtä hyvin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Cindy"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

"Cindy"

Vieras
Olen käyttänyt käsiini n.2 vuotta erästä kortisonivoidetta. Iho kuivaa todella helposti ja menee välillä aivan vereslihalle. Välillä on parempi ihan ilman kortisonivoidetta.

Käytän voidetta lääkärin ohjeitten mukaan 1-2 viikkoa ja sitten sen jälkeen taukoa 1-2 viikkoa. Tauon aikana käytän muita voiteita ja niitäkin pakko käyttää paljon koska iho kuivuu helposti. Joskus iho kiristää niin pahasti, että tekee kipeää laittaa sormet koukkuun.

Nyt käytin 2 viikkoa kortisonivoidetta ja silti iho rikki, haavoilla, kiristää ja ottaa kipeää. Onko voide menettänyt tehonsa ja pitäisi vaihtaa toiseen?

Otan vastaan vinkkejä muista keinoista kuin kortisoni. Joskus luin täältä sisäisestä voitelusta eli tarkoittaa mitä? Jotakin hyviä rasvoja ruuassa?

Mulla kuivuu toki iho muutenkin, mutta kädet on se pahin. Muuhun vartaloon yleensä riittää perusvoiteet, joskus joudun käyttämään joihinkin kohtiin kortisonivoidetta.

[QUOTE="Cindy";26124549]Olen käyttänyt käsiini n.2 vuotta erästä kortisonivoidetta. Iho kuivaa todella helposti ja menee välillä aivan vereslihalle. Välillä on parempi ihan ilman kortisonivoidetta.

Käytän voidetta lääkärin ohjeitten mukaan 1-2 viikkoa ja sitten sen jälkeen taukoa 1-2 viikkoa. Tauon aikana käytän muita voiteita ja niitäkin pakko käyttää paljon koska iho kuivuu helposti. Joskus iho kiristää niin pahasti, että tekee kipeää laittaa sormet koukkuun.

Nyt käytin 2 viikkoa kortisonivoidetta ja silti iho rikki, haavoilla, kiristää ja ottaa kipeää. Onko voide menettänyt tehonsa ja pitäisi vaihtaa toiseen?

Otan vastaan vinkkejä muista keinoista kuin kortisoni. Joskus luin täältä sisäisestä voitelusta eli tarkoittaa mitä? Jotakin hyviä rasvoja ruuassa?

Mulla kuivuu toki iho muutenkin, mutta kädet on se pahin. Muuhun vartaloon yleensä riittää perusvoiteet, joskus joudun käyttämään joihinkin kohtiin kortisonivoidetta.[/QUOTE]

Voi lakata.

Tuo kortisonin voiteen käytöstä en paljon enempää kommentoi kuin sen, että hoitava lääkärisi varmasti tietää niiden eduista/haittoista enemmän kuin me palstamammat.
Sisäisesti varmaankin voisit kokeilla kalanmaksaöljy tuotteita ja kuulemma sinkki on myös hyvä kuiville ihoille.

Uusimmat

Yhteistyössä